“Ντου” στην Ελλάδα ετοιμάζουν ξένες ξενοδοχειακές αλυσίδες

62 / 100

Αυξάνουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα οι μεγάλες ξένες πολυεθνικές αλυσίδες διαχείρισης ξενοδοχείων. Η μικρή διείσδυση σε σχέση με το ξενοδοχειακό δυναμικό της χώρας, που υπολείπεται πολύ της αντίστοιχης σε άλλες τουριστικές χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία, σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές προοπτικές του τουρισμού, κινητοποιούν τους μεγαλύτερους ομίλους. Αναζητούν διαρκώς συνεργασίες με ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών ακινήτων και η παρουσία τους αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, αν και ακόμη παραμένει κάτω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Μόνο τον τελευταίο ενάμιση μήνα έχουν ανακοινωθεί τέσσερις νέες συνεργασίες: μετά τη Four Seasons, που σε συνεργασία με την AGC Equity Partners ανοίγουν το 2025 το Four Seasons Resort Mykonos, και την Accor, που θα εγκαινιάσει το πρώτο Handwritten Collection στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στο Ηράκλειο και το πρώτο Mövenpick στην Ελλάδα, στα Σύβοτα, και η Wyndham Hotels & Resorts γνωστοποίησε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή της στην ελληνική τουριστική αγορά τα επόμενα χρόνια, τόσο σε δημοφιλείς προορισμούς της χώρας, όσο και σε περιοχές με μικρότερο αποτύπωμα ταξιδιωτικής κίνησης από το εξωτερικό.

Το ενδιαφέρον των ξένων αλυσίδων για την Ελλάδα επιβεβαιώθηκε άλλωστε και κατά το διεθνές φόρουμ R&R – Resort & Residential Hospitality 2024 που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στην Αθήνα με τη συμμετοχή ιδιοκτητών ξενοδοχειακών ακινήτων, εταιρειών ανάπτυξης ακινήτων, ξενοδόχων και ξένων αλυσίδων διαχείρισης ξενοδοχείων.

Αναζητούν συνεχώς συνεργασίες με ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών ακινήτων.

Οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης της παρουσίας τους στην Ελλάδα καθίστανται σαφείς από τα μεγέθη του ξενοδοχειακού στοκ. Σε σύνολο 10.047 ξενοδοχείων στα τέλη του 2023 λειτουργούν 444.389 δωμάτια με συνολικά 887.748 κλίνες, σύμφωνα με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας. Ομως μόνον 205 ξενοδοχεία, με 29.204 δωμάτια, λειτουργούν από 39 συνολικά διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, σύμφωνα με στοιχεία της GBR Consulting.

Τα τελευταία λίγα χρόνια η παρουσία των ξένων αλυσίδων αυξάνεται και μάλιστα με οδηγό μερικές από τις πολύ μεγάλες πολυτελείς αλυσίδες όπως η Mandarin, η One & Only, η Hilton Worldwide, η Six Senses και άλλες. Η εξέλιξη αποτελεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, προσαρμογή της χώρας στο διεθνές μοντέλο λειτουργίας των ξενοδοχείων, το οποίο πλέον διαχωρίζει την ιδιοκτησία του ακινήτου από τη διαχείριση του ξενοδοχείου και το branding του. Πρωταγωνιστές σε αυτήν τη διαδικασία είναι τα ξενοδοχεία υψηλότερης αξιολόγησης. Με βάση τα στοιχεία της GBR Consulting, το 20% των ξενοδοχείων πέντε αστέρων είτε συνεργάζονται με διεθνείς αλυσίδες είτε σε κάποιες περιπτώσεις ελέγχονται κιόλας. Ωστόσο μόλις το 5% των ξενοδοχείων τεσσάρων αστέρων έχουν τέτοιες συνεργασίες.

ΠΗΓΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ