Tο οικονομικό τοπίο για τους τηλεοπτικούς σταθμούς

Tο οικονομικό τοπίο για τους τηλεοπτικούς σταθμούς
51 / 100

Θέση μάχης έχουν πάρει οι τηλεοπτικοί σταθμοί με την έναρξη της σεζόν σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο χαρακτηρίζεται από μειωμένα διαφημιστικά πακέτα αλλά και από το σφίξιμο της στρόφιγγας των κεφαλαίων από το ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας), μέσω του οποίου χρηματοδοτήθηκαν δεκάδες ελληνικές αλλά και ξένες παραγωγές τα τελευταία χρόνια.

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη

Μετακινήσεις υψηλόβαθμων στελεχών καθώς και ενίσχυση των υφιστάμενων διοικήσεων με καινούργια πρόσωπα και σύναψη αναπάντεχων σε ορισμένες περιπτώσεις συμμαχιών φέρνουν νέα δεδομένα στην αγορά. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο κομμάτι, η πιο πρόσφατη εξέλιξη υπήρξε η δημιουργία του κοινού μετώπου ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες πλατφόρμες της χώρας, την Cosmote TV και την Nova για την προβολή κοινού αθλητικού περιεχομένου για τα επόμενα 3 χρόνια, μια συμφωνία η οποία ξεκίνησε να ισχύει από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου. Βασικός στόχος της σύμπραξης είναι να χτίσει μια ασπίδα ενάντια στο φαινόμενο της πειρατείας, το οποίο στερεί από τις συνδρομητικές πλατφόρμες ένα σημαντικό ποσοστό εσόδων, κάτι που μπορεί να απειλήσει μέχρι και τη βιωσιμότητά τους. Να σημειωθεί ότι η συνδρομητική βάση της Cosmote TV αριθμεί περισσότερους από 687 χιλιάδες πελάτες ενώ της Nova TV ξεπερνά τους 432 χιλιάδες με το έσοδο ανά χρήστη να αυξάνεται πέρυσι σε 8,9 ευρώ από 5,2 ευρώ το προηγούμενο διάστημα.

Οι οικονομικές επιδόσεις των τηλεοπτικών σταθμών

Εξετάζοντας, τώρα, τους μεγάλους παίκτες που δραστηριοποιούνται στη λεγόμενη ελεύθερη τηλεόραση, οι οικονομικές τους επιδόσεις εμφάνισαν μεικτή εικόνα κατά την περσινή χρονιά.

Ειδικότερα, σημαντική ενίσχυση μεγεθών του σημείωσε πέρυσι ο όμιλος Alter Ego, στον οποίο, μεταξύ άλλων, εντάσσεται και ο τηλεοπτικός σταθμός Mega καθώς είδε τα συνολικά του έσοδα να ανέρχονται σε 108,4 εκατ. ευρώ από 100 εκατ. που ήταν το 2022, αυξημένα κατά 8,4% με τη συγκεκριμένη άνοδο να αποδίδεται στην αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες διαφήμισης κατά 13,2% σε ετήσια βάση καθώς και στις συνεχιζόμενες πωλήσεις προγράμματος και παραγωγών μυθοπλασίας, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η ενοποιημένη λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙΤ) κατέγραψε αύξηση της τάξης του 113,9% και διαμορφώθηκε σε 8,2εκατ. από 3,8 εκατ.(2022) και τα καθαρά κέρδη του ομίλου για την χρήση 2023 σχεδόν τριπλασιάστηκαν από 1,2 σε 3,9 εκατ. ευρώ (+209%).

Με μεικτό πρόσημο έκλεισαν οι επιδόσεις του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ, στον οποίο πρόσφατα ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου, ο μέχρι πρότινος επικεφαλής της κρατικής τηλεόρασης, Κωνσταντίνος Ζούλας. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας στην περσινή χρήση κατέγραψε μείωση 4,16%, φθάνοντας τα 59,687 εκατ. ευρώ έναντι 62,275 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, με τη μείωση να οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πτώση των τηλεοπτικών εσόδων. Σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος, τα κέρδη του ομίλου ανήλθαν σε 2,6 εκατ. ευρώ έναντι 2,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας ενίσχυση της τάξεως του 8%.

Περνώντας στον Antenna, ο σταθμός πριν από μερικές μέρες ανακοίνωσε την ένταξη στο δυναμικό του ομίλου του στρατηγού και επίτιμου αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνου Φλώρου, ο οποίος θα έχει το ρόλο του συμβούλου διοίκησης.

Αναφορικά με τις τελευταίες δημοσιευμένες επιδόσεις του, η περσινή χρονιά έκλεισε με υποχώρηση εσόδων 8%, στα 90,283 εκατ. ευρώ έναντι 97,83 εκατ. ευρώ το 2022. Τα έσοδά της εταιρείας από τη διαφήμιση μειώθηκαν σε 41,19 εκατ. από 51,615 εκατ. το 2023 ενώ οι ζημίες διευρύνθηκαν σε 52,663 εκατ. από 18,603 εκατ. ευρώ.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τον Alpha, κύκλος εργασιών του πέρυσι έφθασε τα 77,5 εκατ. ευρώ από 72,23 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας άνοδο 7% σε σύγκριση με την προηγούμενη οικονομική χρήση. Σε επίπεδο καθαρού αποτελέσματος, έκλεισε σε ζημίες 6,68 εκατ. ευρώ από 3,64 εκατ. ευρώ. Να επισημανθεί ότι οι υπόλοιποι μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί όπως και η κρατική τηλεόραση δεν έχουν ακόμη δημοσιεύσει αποτελέσματα για την περσινή χρονιά.