Τα SUV σκοτώνουν 3 φορές περισσότερο τους πεζούς!
Η αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV εγείρει επίσης πιεστικά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των πεζών.
Μια πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (IIHS) υπογραμμίζει τους ανησυχητικούς κινδύνους που εγκυμονούν τα ψηλά SUV και τα pickup για τους πεζούς.
Αυτά τα αυτοκίνητα είναι 2-3 φορές πιο θανατηφόρα σε ατυχήματα από τα μικρότερα αυτοκίνητα, με το ύψος του οχήματος να παίζει κρίσιμο ρόλο στη σοβαρότητα των τραυματισμών.
Η έρευνα ανέλυσε 202 ατυχήματα μεταξύ 2015 και 2022, αποκαλύπτοντας ότι τα υψηλότερα εμπρόσθια μέρη αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα τραυματισμών πεζών.
Με μέση ταχύτητα 45 χλμ/ώρα, ένα τυπικό αυτοκίνητο έχει 60% πιθανότητα να προκαλέσει μέτριους τραυματισμούς και 30% πιθανότητα για σοβαρούς τραυματισμούς.
Συγκριτικά, ένα ψηλότερο pickup, με μπροστινό μέρος 10 με 20 εκατοστά ψηλότερο, αυξάνει αυτές τις πιθανότητες σε 83% και 62%, αντίστοιχα.
Τα ευρήματα υπογραμμίζουν ότι μια μικρή αύξηση της ταχύτητας σύγκρουσης αυξάνει δραματικά τον κίνδυνο, γεγονός που επιδεινώνεται από την αυξανόμενη προτίμηση για ψηλότερα οχήματα στις ΗΠΑ.
Η μελέτη ενισχύει επίσης τη γνωστή σχέση μεταξύ ταχύτητας και κινδύνου για τους πεζούς.
Ένας πεζός που χτυπιέται με ταχύτητα 30 χλμ/ώρα έχει 46% πιθανότητα μέτριου τραυματισμού, η οποία εκτοξεύεται στο 86% στα 60 χλμ./ώρα.
Για τον μετριασμό αυτών των κινδύνων, το IIHS συνιστά χαμηλότερα όρια ταχύτητας, προτείνοντας τα 25 χλμ/ώρα σε κατοικημένες περιοχές, όπου ο κίνδυνος σοβαρού τραυματισμού πέφτει μόλις στο 10%.
Πρόσθετα μέτρα, όπως οι υποδομές για τη μείωση της κυκλοφορίας, θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω την ασφάλεια.