Χειμερινές εκπτώσεις: Μείωση πωλήσεων για 1 στις 2 επιχειρήσεις

Εξαιρετικά «αδύναμη» αποδείχθηκε εφέτος η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων, διαψεύδοντας τις ελπίδες του εμπορικού κόσμου και συντηρώντας το κλίμα αβεβαιότητας που κυριαρχεί στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου.
Υπενθυμίζεται ότι για το 2025 οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου και αναμένεται να ολοκληρωθούν την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας του Ινστιτούτου της ΕΣΕΕ που παρουσιάστηκε πριν από λίγο σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, στην εφετινή εκπτωτική περίοδο, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (ήτοι ποσοστό 55%) που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως είδαν μείωση των πωλήσεών τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ μόλις μια στις δέκα επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση των πωλήσεών σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Ενδεικτικό του κλίματος είναι ότι σχεδόν μια στις δύο επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου δήλωσαν καθόλου ικανοποιημένες από τις εφετινές τους επιδόσεις, ενώ έξι στις δέκα επιχειρήσεις έχουν εκδηλώσει την πρόθεση να διατηρήσουν τις εκπτώσεις και προσφορές και μετά το πέρας της εκπτωτικής περιόδου αυτή την Παρασκευή.
Σύμφωνα με επιμέρους ευρήματα της έρευνας, προκύπτει ότι δύο στις τρεις επιχειρήσεις υιοθέτησαν εκπτώσεις άνω του 30%, ένδειξη που σύμφωνα με το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ αποδίδεται στην «έλλειψη ρευστότητας που παρατηρείται στην αγορά».
Αναφορικά με τις επιχειρήσεις που παρουσίασαν πτώση τζίρου, το 43% αφορούσε σε πτώση από 11% έως 20%, ενώ για εκείνες τις λίγες επιχειρήσεις που εμφάνισαν αύξηση τζίρου σε σχέση με πέρυσι, η άνοδος των πωλήσεων ήταν χαμηλότερη του 10%.
Πρώτη φορά τόσο «αδύναμος» ο Ιανουάριος
Ένα από τα σημαντικότερα ωστόσο ευρήματα της έρευνας αφορά στις εξαιρετικά «κακές» επιδόσεις που κατέγραψαν οι εμπορικές επιχειρήσεις τον Ιανουάριο.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι ο Ιανουάριος είναι παραδοσιακά ο πιο δυνατός μήνας των εκπτώσεων, ξεπερνώντας συνήθως τις επιδόσεις του Φεβρουαρίου.
«Για πρώτη φορά είδαμε μια πολύ αρνητική εικόνα, από πλευράς πωλήσεων, τον Ιανουάριο και μια μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος τον Φεβρουάριο. Αυτό συνέβη πρώτη φορά και σίγουρα δεν το περιμέναμε. Είναι κάτι που μας απασχολεί και θα το εξετάσουμε περαιτέρω», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Διευθυντής του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, Χαράλαμπος Αράχωβας παρουσιάζοντας τα στοιχεία της έρευνας.
Απέδωσε δε το εν λόγω φαινόμενο στο γενικευμένο κλίμα αβεβαιότητας που κυριαρχεί τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και στο διεθνές σκηνικό, ενώ δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο επιμέρους υποχρεώσεων που λειτούργησαν αποτρεπτικά ως προς την τόνωση της επισκεψιμότητας και δη των πωλήσεων στα εμπορικά καταστήματα. «Εφέτος δεν δόθηκε παράταση στην πληρωμή των τελών κυκλοφορίας», σημείωσε χαρακτηριστικά.