Ακρίβεια: Αφαίμαξη των Ελλήνων στα σούπερ μάρκετ

 29/03/2024    12 : 55 : 13
σουπερ
70 / 100

Τα ημίμετρα της κυβέρνησης δεν μπορούν να απαλύνουν την οικονομική δυσπραγία των νοικοκυριών, που «ματώνουν» στα ράφια των σούπερ μάρκετ, εξαιτίας της ακρίβειας.

Σαρωτικά κύματα ακρίβειας πλήττουν τα νοικοκυριά από τις αρχές του 2022, με το κόστος διαβίωσης εκατομμύρια Ελλήνων πολιτών να έχει εκτοξευτεί.

Τις αλλεπάλληλες αυξήσεις στον τομέα της ενέργειας συμπληρώνουν οι αυξήσεις σχεδόν σε όλα τα είδη βασικής διατροφής, οι οποίες ροκανίζουν το εισόδημα των Ελλήνων, που παραμένει αμετάβλητο, πέρα από κάποιες μηδαμινές αυξήσεις.

Τα ημίμετρα που έχει σκαρφιστεί όλο αυτό τον καιρό η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν αρκούν και η επιδοματική πολιτική που εφαρμόζεται, στο βωμό της ψηφοθηρίας, προσφέρει περιστασιακή ανακούφιση.

Το δυστοπικό σκηνικό που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία επιβεβαιώνουν με μελανά χρώματα τα στοιχεία που δημοσιοποίησε την Πέμπτη η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία για τον πληθωρισμό του Οκτωβρίου.

Αφαίμαξη στα σούπερ μάρκετ

Αν και ο πληθωρισμός υποχώρησε κάτω από το «φράγμα» του 10% για τον Οκτώβριο για πρώτη φορά από τον Μάρτιο, κι έτσι διαμορφώθηκε στα 9,1%, ωστόσο η εξέλιξη αυτή οφείλεται αποκλειστικά στην μικρή υποχώρηση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος και στην αποκλιμάκωση των τιμών του φυσικού αερίου.

Η μεγάλη «έκρηξη» στον τομέα των τροφίμων όχι μόνο διατηρήθηκε, αλλά αυξήθηκε, γεγονός που επιβαρύνει σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Το πιο δυσοίωνο είναι, ωστόσο, πως ακόμα και αν συνεχιστεί η αποκλιμάκωση των τιμών στα ενεργειακά προϊόντα, δεν αναμένεται να υπάρξει άμεση μείωση στις τιμές των τροφίμων.

Στη λίστα της ΕΛΣΤΑΤ με τις μεγαλύτερες αυξήσεις (μέσα σε ένα χρόνο) δίπλα στο ηλεκτρικό ρεύμα και τα καύσιμα φιγουράρουν και τα γαλακτοκομικά, τα οποία έχουν ανατιμηθεί κατά 24,2%.

Εκτός από τα γαλακτοκομικά, τεράστιες αυξήσεις τιμών καταγράφονται σε:

  • ψωμί και δημητριακά (19,3%)
  • κρέατα (17,3%)
  • λάδι (16,6%)
  • λαχανικά (13,2%)
  • καφές (13,4%)
  • είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (16,1%)

Μεγάλες αυξήσεις παρατηρούνται επίσης και στα άλλα είδη σούπερ μάρκετ που δεν ανήκουν στην κατηγορία των τροφίμων, όπως στα απορρυπαντικά, χαρτικά με ανατιμήσεις της τάξεως του 16,1%, αλλά και σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

Καταγγελίες για το «καλάθι του νοικοκυριού»

Ένα από τα ημίμετρα της κυβέρνησης στο τσουνάμι της ακρίβειας είναι το πολυσυζητημένο «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο, όπως διαφημίστηκε από τα κυβερνητικά στελέχη θα συνέβαλε στη συγκράτηση των ανατιμήσεων σε βασικά είδη.

Στη δεύτερη εβδομάδα της εφαρμογής του, τα σχόλια των πολιτών εκθέτουν ανεπανόρθωτα τον Άδωνι Γεωργιάδη και την κυβέρνηση για τις δηλώσεις τους περί επιτυχίας του μέτρου απέναντι στην εκρηκτική ακρίβεια.

Όπως δήλωσαν σε ρεπορτάζ του ANT1 οι καταναλωτές, είναι ελάχιστα τα προϊόντα που έχουν μπει στο «καλάθι του νοικοκυριού» . Άλλοι το χαρακτήρισαν «ανώφελο» για τον καταναλωτή, άλλοι «σκέτη κοροϊδία» καθώς προκύπτουν μειώσεις ελάχιστων λεπτών και άλλοι ότι «η ακρίβεια δεν αντιμετωπίζεται με ημίμετρα».

Μάλιστα, έφεραν ως παράδειγμα το χαρτί κουζίνας που μπήκε στο «καλάθι του νοικοκυριού» με τιμή 2,65 ευρώ ενώ τον Απρίλιο η τιμή του ήταν 1,89. Εν ολίγοις μπήκε στο καλάθι που «χτυπά» την ακρίβεια με αύξηση στην τιμή του κατά 40%.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}