Σούπερ μάρκετ: Σε 10 μήνες ξοδέψαμε όσα ολόκληρο το 2021

Σούπερ μάρκετ: Σε 10 μήνες ξοδέψαμε όσα ολόκληρο το 2021
63 / 100

Μια ανάσα από τα 10 δισ. ευρώ έφτασε ο λογαριασμός του σούπερ μάρκετ το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, ποσό που πλησιάζει σε αυτά που δαπανήσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, όταν ο πληθωρισμός ήταν μόλις 1,2%.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Circana, ο τζίρος των ταχυκίνητων προϊόντων που πωλούνται μέσω των αλυσίδων σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 3,5% στο δεκάμηνο, φτάνοντας τα 9,957 δισ. ευρώ -μόλις 7 εκατ. ευρώ λιγότερα απ’ όσα πληρώσαμε ολόκληρο το 2021-, δηλαδή 334 εκατ. ευρώ περισσότερα από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Η μεγαλύτερη θετική μεταβολή σε αξία σημειώθηκε στα τρόφιμα (+4,2%) και τα καθαριστικά (0,3%) ενώ στάσιμες ήταν οι πωλήσεις των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας. Σε ό,τι αφορά την τιμή ανά τεμάχιο μειώθηκε 0,1% και οι πωλήσεις σε όγκο αυξήθηκαν 3,7%.

Το σκηνικό για το 2024 δείχνει και κάτι ακόμη. Ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις παίζουν καθοριστικό ρόλο στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, για παράδειγμα, πραγματοποίησαν το 29% των πωλήσεών τους σε καθεστώς προσφοράς.

Στα καθαριστικά, το αντίστοιχο ποσοστό είναι στο 26,5% και στα τρόφιμα στο 25,3%. Εξαιτίας αυτού του λόγου, η τιμή ανά μονάδα στα καθαριστικά μειώθηκε κατά 2,1%, κατά 3,7% υποχώρησε στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας ενώ αυξήθηκε 0,8% στα τρόφιμα.

Από τα στοιχεία προκύπτει και ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο. Ότι ο Οκτώβριος ήταν καλύτερος μήνας σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, με άνοδο 7,9%, από 2,5% τον Σεπτέμβριο και 6,1% τον Αύγουστο. Μάλιστα η αύξηση κατά 7,9% του όγκου των πωλήσεων τον Οκτώβριο είναι η καλύτερη επίδοση από τον Ιανουάριο του 2022, όταν ξεκίνησε δειλά αλλά σταθερά η άνοδος του πληθωρισμού που εξελίχθηκε σε τσουνάμι.

ΠΗΓΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ