ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ: Σε ισχύ από 01/01/2026 ο «Δανειοληπτοκτόνος» Νόμος Φλωρίδη 5221/2025 !!!

ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ: Σε ισχύ από 01/01/2026 ο «Δανειοληπτοκτόνος» Νόμος Φλωρίδη 5221/2025 !!!
79 / 100 SEO Score

ΚΟΚΚΙΝΑ ΔΑΝΕΙΑ: Σε ισχύ από 01/01/2026 ο «Δανειοληπτοκτόνος» Νόμος Φλωρίδη 5221/2025 !!!

ΦΕΡΝΟΥΝ ΝΕΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΩΝ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΣΑΣ – Ο ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2026 ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ !!!

Το Κράτος Δικαίου ιδιωτικοποιήθηκε προς όφελος του Τραπεζικού Συστήματος και των Funds – Με το νέο Ν 5221/2025 καταργήθηκε η Δικαιοσύνη στην έκδοση των Διαταγών Πληρωμής και η αρμοδιότητα πέρασε, από τα χέρια των Δικαστών, στα χέρια των ΤραπεζοΔικηγόρων – Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει από 01/01/2026 στους Πλειστηριασμούς – Οι Δικηγόροι των Funds, με προδήλως παράνομες Διαταγές Πληρωμής, που δεν θα τις εξέδιδε ποτέ ένας Δικαστής, θα μπορούν να επισπεύδουν παράνομους Πλειστηριασμούς εντός 3 ημέρων !!!

YNEWS 12102025 protoselido

ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΟΝ ΞΑΦΝΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΓΥΗΤΩΝ !!!

Άλλαξαν οριστικά τα πάντα όλα στα Κόκκινα Δάνεια με το Νόμο 5221/2025 και τις νέες τροποποιήσεις του ΚΠολΔ – Καταργήθηκε η Δικαιοσύνη και τα Δικαστήρια στις εκδόσεις Διαταγών Πληρωμής – Oι Δικηγόροι των Servicers και των Funds υποκαθιστούν πλέον τους Δικαστές και θα εκδίδουν από 01/01/2026 αυτοί τις Διαταγές Πληρωμής – Έρχεται Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Επικαιροποίησης Ανακοπών για την Επιτάχυνση των Πλειστηριασμών με την Επίσπευση των Εκδικάσεων – Όσοι μείνουν εκτός Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας, χωρίς Επικαιροποίηση, θα είναι σα να μην έχουν καταθέσει Ανακοπή και θα χάσουν οριστικά και αμετάκλητα τα ακίνητά τους – Servicers και Funds ετοιμάζουν τσουνάμι μαζικών Διαταγών Πληρωμής, Κατασχέσεων, Πλειστηριασμών και Εξώσεων – Στην Αθήνα όλοι οι Πλειστηριασμοί της επαρχίας – Περιορισμός της προσβολής του τίτλου εκτέλεσης και της διαδικασίας του Πλειστηριασμού – Άμεση αποβολή του Δανειολήπτη από το ακίνητο μετά τον Πλειστηριασμό…. και πολλά ακόμη…..

ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΦΛΩΡΙΔΗ ΖΗΤΟΥΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΣΘ (Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης)

https://www.kinima-ypervasi.gr/dikigoroi-tou-dsth-zitoun-tin-paraitisi/

Οι Συμβολαιογραφικοί Σύλλογοι της περιφέρειας και οι Δικηγορικοί Σύλλογοι όλης της χώρας τονίζουν ότι οι νέες ρυθμίσεις φαλκιδεύουν τα δικαιώματα Δανειοληπτών και Εγγυητών και παραβιάζουν τις συνταγματικές διατάξεις που προστατεύουν την ιδιοκτησία.

kyriakos tobras ypervasi

Δικαιοσύνη χωρίς Δικαστές για τους Δανειολήπτες – Ιδιωτικοποίηση του Κράτους Δικαίου !!!

Γράφει ο Κυριάκος Τόμπρας
Οικονομολόγος, Διδάκτωρ Οικονομικού Πανεπιστημίου Salerno,
Πρόεδρος ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ

Τσίπρας (2015) και Μητσοτάκης (2025) κουρέλιασαν τον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (ΚΠολΔ) και έκαναν νόμο του Κράτους τα συμφέροντα, την κερδοσκοπία και την αυθαιρεσία Τραπεζών, Servicers και Funds.

Έτσι, τα Μνημόνια και η δήθεν σωστή πλευρά της πρόσφατης ελληνικής τραπεζικής ιστορίας, μετέτρεψαν σταδιακά τους Δικαστές σε διακοσμητικούς θεατές της επιταχυνόμενης απονομής αδικίας, αφού η απονομή της Δικαιοσύνης απομακρύνεται μέρα με την ημέρα από την δική τους σφαίρα αρμοδιότητας. Σήμερα, λοιπόν, το δικαίωμα της έκδοσης των Διαταγών Πληρωμής ιδιωτικοποιείται και περνάει στα γνωστά, εγχώρια και αλλοδαπά συμφέροντα που λυμαίνονται την κοινωνική πληγή του ιδιωτικού χρέους, αφού ακόμη και ο τελευταίος Έλληνας γνωρίζει, ότι, οι τραπεζοδικηγόροι που εφεξής θα τις εκδίδουν δεν είναι ανεξάρτητοι, ούτε αδιάβλητοι «Θεματοφύλακες της Δικαιοσύνης». Πέραν όμως αυτού, η ιδιωτικοποίηση του Κράτους Δικαίου πουν φέρνει ο Ν 5221/2025 με τις ανωτέρω τροποποιήσεις του ΚΠολΔ, παραβιάζε το άρθρο 20, παρ. 1 του Συντάγματος, περί δικαστικής προστασίας, το άρθρο 6 της ΕΣΔΑ περί δίκαιης δίκης και το άρθρο 47 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, περί ένδικης προστασίας.

Εν κατακλείδι, το Κράτος Δικαίου ιδιωτικοποιείται και αποδυναμώνεται, με την τυποποιημένη, μηχανιστική, fast track αναπαραγωγή πράξεων εκτέλεσης ιδιωτών να αντικαθιστά τις δικαστικές αποφάσεις, που σε κάθε περίπτωση εμπεριέχουν, έστω και σε θεωρητική μόνο βάση, τον αυτεπάγγελτο δικαστικό έλεγχο της νομιμότητας κάθε αίτησης έκδοσης διαταγής πληρωμής, με αποτέλεσμα, έτσι, η έννοια της «Δικαιοσύνης» να αντικαθίσταται από αυτή της «Διαδικασίας» με την οποία επιχειρείται ο ξαφνικός θάνατος του Δανειολήπτη, αφού η όποια επιτάχυνση επικεντρώνεται, όχι στην απονομή της Δικαιοσύνης, αλλά στην μείωση του χρόνου, την ψηφιοποίηση και, εν τέλει, την βελτίωση των συνθηκών και της ποιότητας απονομής της αδικίας.

Πριν λίγες μόλις ημέρες σας ενημερώσαμε, ότι, με το υπό διαβούλευση τότε νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, σχετικά με τις νέες τροποποιήσεις στον ΚΠολΔ, πρόκειται να αλλάξουν τα πάντα όλα στα Κόκκινα Δάνεια. Έτσι, μεταξύ άλλων, προαναγγείλαμε ότι καταργούνται τα Δικαστήρια και η Δικαιοσύνη στις εκδόσεις Διαταγών Πληρωμής, ότι οι Δικηγόροι των Servicers και των Funds θα υποκαταστήσουν τους Δικαστές και θα εκδίδουν πλέον αυτοί τις Διαταγές Πληρωμής, ότι έρχεται η νέα Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Επικαιροποίησης Ανακοπών, για την Επιτάχυνση των Πλειστηριασμών με την Επίσπευση των Εκδικάσεων, ότι όσοι μείνουν εκτός Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας, χωρίς Επικαιροποίηση, θα είναι σα να μην έχουν καταθέσει Ανακοπή και θα χάσουν οριστικά και αμετάκλητα τα ακίνητά τους, ότι Servicers & Funds ετοιμάζουν τσουνάμι μαζικών Διαταγών Πληρωμής, Κατασχέσεων, Πλειστηριασμών και Εξώσεων, κλπ.

ΚΛΙΚ ΕΔΩ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/neos-kpold-allages-sok-se-diatages/

YNEWS 20072025 protoselido

Το νομοσχέδιο, λοιπόν, αυτό έγινε ο Νόμος 5221/2025, ο οποίος δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 133/28.07.2025. Ο πλήρης τίτλος του νόμου είναι: «Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας – Τροποποιήσεις σχετικά με τη δημοσίευση διαθηκών – Τροποποιήσεις στο ρυθμιστικό πλαίσιο των ανακοπών κατά της αναγκαστικής εκτέλεσης με σκοπό την επιτάχυνση της εκδίκασης – Λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Δικαιοσύνης». Κύριος στόχος του, κατά δήλωση της κυβέρνησης, φέρεται να είναι η επιτάχυνση έκδοσης οριστικών αποφάσεων και η μείωση των καθυστερήσεων στην απονομή δικαιοσύνης. Προβλέπονται δεσμευτικές προθεσμίες σε κάθε στάδιο της δίκης, με τις περισσότερες να γίνονται αυστηρότερες.

Έτσι, με το σημερινό μας άρθρο θα αναδείξουμε πως επηρεάζει ο νέος αυτός νόμος τους οφειλέτες Τραπεζών, Servicers και Funds, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες που επιφέρει στην απονομή της δικαιοσύνης, η οποία, πλέον, στον βωμό της δήθεν επιτάχυνσης της απονομής της, το μόνο που επιτυγχάνει είναι….

H ταχύτερη απονομή της αδικίας εις βάρος του Δανειολήπτη της διπλανής πόρτας !!!

Και, μάλιστα, χωρίς οι Δικαστές να χρειαστεί να βάψουν τα χέρια τους με το αίμα του επερχόμενου πλιάτσικου στις περιουσίες εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων, αφού, πρώτα δια χειρός Τσίπρα (2015) και, σήμερα, δια χειρός Μητσοτάκη, με τις υπαγορευμένες από την ΤτΕ και τους Δανειστές τροποποιήσεις του ΚΠολΔ, Διαταγές Πληρωμής και Πλειστηριασμοί, από την αρμοδιότητα των Δικαστηρίων, πέρασαν οριστικά στην αρμοδιότητα των Δικηγόρων και των Συμβολαιογράφων.

floridis1

Τι φέρνει ο νέος νόμος 5221/2025 για Δανειολήπτες και Εγγυητές

Άμεσος Προσδιορισμός Δικάσιμου
Πλέον η αγωγή θα προσδιορίζεται για συζήτηση άμεσα με την κατάθεσή της, σε χρόνο εντός 6 μηνών από την κατάθεση (αντί της σημερινής πολύμηνης ή πολυετούς αναμονής). Έτσι, τίθεται ως στόχος η έκδοση οριστικής απόφασης στον πρώτο βαθμό εντός ενός έτους από την κατάθεση της αγωγής.

Προδικαστικός έλεγχος αγωγής
Εισάγεται ένας νέος μηχανισμός προελέγχου της αγωγής από τον δικαστή πριν τη συζήτηση (νέο άρθρο 237 ΚΠολΔ). Ο Δικαστής, εφόσον διαπιστώσει ελλείψεις ή ελαττώματα στο δικόγραφο, θα εκδίδει διάταξη που τάσσει προθεσμία στον διάδικο για διόρθωση/συμπλήρωση. Αν η προθεσμία περάσει άπρακτη, η διάταξη επικυρώνεται και η υπόθεση διαγράφεται χωρίς ανάγκη επαναπροσδιορισμού. Αυτό καταργεί την ανάγκη επαναληπτικών συνεδριάσεων λόγω τυπικών ελλείψεων, καθώς πλέον οι ελλείψεις θα θεραπεύονται πριν από τη δίκη.

Αποκλειστικές προθεσμίες και ταχύτερη έκδοση αποφάσεων
Θεσπίζονται για πρώτη φορά συγκεκριμένες αποκλειστικές προθεσμίες για την έκδοση αποφάσεων ανά διαδικασία. Συγκεκριμένα, ορίζεται ότι η απόφαση σε τακτική διαδικασία πρέπει να εκδίδεται εντός 6 μηνών από τη συζήτηση (4 μηνών στις υποθέσεις εκουσίας δικαιοδοσίας, 1 μήνα στα ασφαλιστικά μέτρα). Τελικά, στο ψηφισμένο νομοσχέδιο η γενική προθεσμία για την έκδοση αποφάσεων ορίστηκε σε 8 μήνες (και 4 μήνες στην εκουσία), αντί για 6 που ήταν στο αρχικό σχέδιο. Αν και καταργείται η προηγούμενη υποχρέωση του Δικαστή να ενημερώνει εγγράφως τον Προϊστάμενο του Δικαστηρίου σε περίπτωση καθυστέρησης, διατηρούνται οι κυρώσεις σε βάρος Δικαστών που υπερβαίνουν τις προθεσμίες. Οι νέες ρυθμίσεις καθιστούν ρητά αποκλειστικές και δεσμευτικές όλες τις νόμιμες προθεσμίες τόσο για τους διαδίκους όσο και για τα δικαστήρια, ώστε να διασφαλιστεί η τήρησή τους.

Ενοποίηση και σύντμηση προθεσμιών επίδοσης δικογράφων
Η προθεσμία για την επίδοση της αγωγής (και γενικά όλων των δικογράφων ένδικων βοηθημάτων ή μέσων) παραμένει 30 ημέρες από την κατάθεση. Το αρχικό σχέδιο νόμου προέβλεπε σύντμηση σε 20 ημέρες, αλλά τελικά διατηρήθηκε το 30ήμερο. Έτσι, ενοποιείται η προθεσμία επίδοσης όλων των ένδικων βοηθημάτων/μέσων σε 30 ημέρες, ενώ ενοποιούνται και οι προθεσμίες κατάθεσης δικογράφων μετά τη συζήτηση και πλέον στις περισσότερες διαδικασίες θα ισχύει ο κανόνας «προτάσεις στο ακροατήριο – προσθήκη/αντίκρουση εντός 5 εργάσιμων ημερών», τόσο στις ειδικές διαδικασίες και την εκουσία δικαιοδοσία, όσο και στον δεύτερο βαθμό. Ακόμα και στον Άρειο Πάγο, η προθεσμία κατάθεσης υπομνήματος ορίζεται σε 5 εργάσιμες ημέρες από τη συζήτηση.

Ηλεκτρονικός Φάκελος Δικογραφίας
Για κάθε δίκη θα δημιουργείται ηλεκτρονική δικογραφία, διευκολύνοντας την πρόσβαση και διαχείριση των εγγράφων από Δικαστές και διαδίκους. Αυτό το μέτρο αναμένεται να απλοποιήσει και να ταχύνει τη διαδικασία, μειώνοντας τον όγκο έντυπων εγγράφων και τις διοικητικές καθυστερήσεις.

Αλλαγές στα Ένδικα Μέσα (Εφέσεις και Αναίρεση)
Ο νόμος επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις και στα ένδικα μέσα (εφέσεις, αναιρέσεις κλπ.), με σκοπό την ταχύτερη τελεσιδικία και στόχος την έκδοση τελεσίδικης απόφασης εντός 2 ετών από την αρχική αγωγή).
vouli trapezes lagarde stournaras
Τα βασικά σημεία είναι τα εξής:
Κατάργηση διπλού σταδίου στην άσκηση έφεσης: Πλέον η έφεση θα κατατίθεται απευθείας στο Εφετείο στο οποίο απευθύνεται, με άμεσο προσδιορισμό δικασίμου εκεί. Καταργείται δηλαδή η υφιστάμενη πρακτική να κατατίθεται η έφεση στο πρωτοβάθμιο δικαστήριο (που εξέδωσε την απόφαση) και στη συνέχεια να διαβιβάζεται στο Εφετείο για προσδιορισμό. Αυτή η αλλαγή εξοικονομεί χρόνο και βήματα, επιταχύνοντας την έναρξη της δευτεροβάθμιας δίκης.
Περιορισμός της καταχρηστικής προθεσμίας έφεσης: Μειώνεται η μέγιστη χρονική διάρκεια που μπορεί να μεσολαβήσει για την κοινοποίηση μιας έφεσης. Εισάγεται ρύθμιση που περιορίζει τη λεγόμενη καταχρηστική προθεσμία από 2 έτη σε 1 έτος. Δηλαδή, μια έφεση που δεν έχει προχωρήσει (π.χ. δεν έχει κοινοποιηθεί) εντός ενός έτους θα απορρίπτεται ως εκπρόθεσμη, περιορίζοντας έτσι τις καθυστερήσεις λόγω σκόπιμης αδράνειας του εκκαλούντος.
Προθεσμίες και διαδικασία μετά την έφεση: Εναρμονίζονται οι προθεσμίες και στη δευτεροβάθμια διαδικασία, ανάλογα με τις αλλαγές στον πρώτο βαθμό. Όπως προαναφέρθηκε, οι προθεσμίες για κατάθεση δικογράφων μετά τη συζήτηση εναρμονίζονται (π.χ. υποβολή προσθέτων λόγων, αντικρούσεων κ.λπ. εντός 5 ημερών). Επίσης, αυξάνεται η προθεσμία για άσκηση πρόσθετων λόγων έφεσης ή αντέφεσης σε 40 ημέρες (από 30 που προέβλεπε αρχικά το νομοσχέδιο), δίνοντας περισσότερο χρόνο για την πληρέστερη προετοιμασία του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου.
Όριο αρμοδιότητας δικαστηρίων στην έφεση: Με τον νέο νόμο τροποποιείται το όριο διαφοροποίησης μεταξύ μονομελούς και πολυμελούς σύνθεσης στα Εφετεία. Το όριο της αξίας του αντικειμένου της δίκης για το οποίο μια έφεση δικάζεται από Πολυμελές Πρωτοδικείο (αντί Μονομελούς Εφετείου) αυξάνεται. Αρχικά προτάθηκε αύξηση από 30.000€ σε 80.000€, όμως τελικά το όριο ορίστηκε στα 60.000€. Έτσι, υποθέσεις με αξία έως 60.000€ θα εκδικάζονται σε δεύτερο βαθμό από μονομελή σύνθεση (Εφετείο μονομελές), ενώ άνω αυτού από τριμελή, γεγονός που ανακατανέμει τον φόρτο μεταξύ δικαστηρίων.
Περιορισμός των αναβολών στην έφεση: Το αρχικό σχέδιο νόμου προέβλεπε αυστηρά ότι δεν θα χορηγείται αναβολή στη δευτεροβάθμια δίκη (Εφετείο) παρά μόνο για λόγους ανωτέρας βίας. Αυτό ξεσήκωσε αντιδράσεις από το δικηγορικό σώμα. Τελικά, ο ψηφισμένος νόμος διατηρεί το δικαίωμα μίας αναβολής στο Εφετείο χωρίς επίκληση ανωτέρας βίας – δηλαδή οι διάδικοι διατηρούν το δικαίωμα για μία (και μόνη) αναβολή όπως ίσχυε, χωρίς να πρέπει να συντρέχει εξαιρετικός λόγος. Η αλλαγή αυτή κρίθηκε αναγκαία ώστε να μην είναι υπερβολικά άκαμπτη η διαδικασία και να υπάρχει μια στοιχειώδης ευελιξία.
Βελτιώσεις στην αναιρετική διαδικασία: Και ο Άρειος Πάγος (αναιρετικός έλεγχος) επηρεάζεται από τις τροποποιήσεις. Πλέον η αίτηση αναιρέσεως κατατίθεται απευθείας στον Άρειο Πάγο (ανώτατο δικαστήριο), αντί να διαβιβάζεται μέσω του εφετείου. Επιπλέον, εισάγονται ποιοτικά κριτήρια: περιορίζεται ο αριθμός σελίδων των δικογράφων (αναιρετηρίων και υπομνημάτων) ενώπιον του Αρείου Πάγου, κατά τα πρότυπα του Συμβουλίου της Επικρατείας. Σημαντική είναι και η τροποποίηση του άρθρου 571 ΚΠολΔ, με την οποία επανέρχεται η προδικασία ελέγχου παραδεκτού της αίτησης αναιρέσεως: θα υπάρχει εισήγηση και διαδικασία εν συμβουλίω (κεκλεισμένων των θυρών) όπου θα εξετάζεται αν η αίτηση αναιρέσεως είναι παραδεκτή, πριν φτάσει στην δημόσια συζήτηση. Αυτό το “φίλτρο” αποσκοπεί στο να απορρίπτονται νωρίς αναιρέσεις που δεν παρουσιάζουν σοβαρούς λόγους, αποφορτίζοντας το ανώτατο δικαστήριο.

Ρυθμίσεις για την Αναγκαστική Εκτέλεση (Πλειστηριασμοί)
Το νέο θεσμικό πλαίσιο φέρνει παρεμβάσεις και στη διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης, με στόχο την ταχύτερη ολοκλήρωση των πλειστηριασμών και την καταστολή κάθε διαδικασίας καθυστέρησης από τους οφειλέτες.

pleisthriasmoi

Τα βασικά σημεία είναι τα εξής:
Εκδίκαση εκκρεμών ανακοπών εντός 3 ετών: Ένα μείζον πρόβλημα για τους Servicers και τα Funds ήταν ότι χιλιάδες ανακοπές κατά της εκτέλεσης (ενστάσεις οφειλετών κατά πλειστηριασμών) εκκρεμούν σήμερα στα Δικαστήρια, με ημερομηνίες εκδίκασης ακόμη και το 2036, εμποδίζοντας την ολοκλήρωση των πλειστηριασμών. Με τον νέο νόμο τίθεται πλέον στόχος όλες οι εκκρεμείς ανακοπές που καθυστερούν πλειστηριασμούς να εκδικαστούν εντός τριετίας.
Ηλεκτρονική Πλατφόρμα: Προβλέπεται η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας επαναπροσδιορισμού για αυτές τις ανακοπές, μέσω της οποίας θα γίνεται ο ταχύς προσδιορισμός νέας δικασίμου. Οι διάδικοι (ανακόπτοντες) θα λαμβάνουν εξατομικευμένες ηλεκτρονικές ειδοποιήσεις για την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της υπόθεσής τους. Με αυτόν τον τρόπο, επιδιώκεται να αποφευχθεί η καθυστέρηση εκ μέρους των Δανειοληπτών και οι υποθέσεις θα μπαίνουν σε σειρά προτεραιότητας για να τελεσιδικήσουν μέσα σε 3 χρόνια, ξεμπλοκάροντας, έτσι, τους σχετικούς πλειστηριασμούς.

Διεύρυνση αρμοδιότητας Συμβολαιογράφων στους Πλειστηριασμούς
Οι πλειστηριασμοί ακινήτων συνεχίζουν να διεξάγονται ηλεκτρονικά από πιστοποιημένους Συμβολαιογράφους. Ιδιαίτερα καταστροφική για τους οφειλέτες της επαρχίας είναι η τροποποίηση του άρθρου 1001 ΚΠολΔ, η οποία επιτρέπει τη διενέργεια πλειστηριασμών για ακίνητα που βρίσκονται σε διαφορετικές περιφέρειες. Αυτό σημαίνει ότι οι πλειστηριασμοί όλων των περιοχών της χώρας θα μπορούν να γίνονται στην Αθήνα, ικανοποιώντας ένα πιεστικό αίτημα των Servicers για μείωση των εξόδων τους. Η κατάργηση της τοπικής αρμοδιότητας δημιουργεί κατάφωρη ανισότητα μεταξύ των οφειλετών της επαρχίας και των μεγάλων αστικών κέντρων. Ένας οφειλέτης από την Κομοτηνή που το ακίνητό του πλειστηριάζεται στην Αθήνα θα πρέπει να μεταβεί στην πρωτεύουσα για να λάβει γνώση των εγγράφων και να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά του, επιβαρυνόμενος με υψηλά έξοδα.

Οι Συμβολαιογραφικοί Σύλλογοι της περιφέρειας και οι Δικηγορικοί Σύλλογοι όλης της χώρας τονίζουν ότι οι νέες ρυθμίσεις φαλκιδεύουν τα δικαιώματα Δανειοληπτών και Εγγυητών και παραβιάζουν τις συνταγματικές διατάξεις που προστατεύουν την ιδιοκτησία.

Ταχύτερη εκδίκαση ανακοπών – Περιορισμός καθυστερήσεων
Πέραν του στόχου εκκαθάρισης των εκκρεμοτήτων, ο νέος νόμος εισάγει ρυθμίσεις για την πιο αποτελεσματική για τα συμφέροντα των Servicers και των Funds εξέταση των νέων ανακοπών. Μεταξύ άλλων, τροποποιείται η διαδικασία ώστε να αποτρέπονται αλλεπάλληλες αναβολές που μπορούσαν να «παγώνουν» και να «μπλοκάρουν» τους πλειστηριασμούς.

servicers

Έκδοση Διαταγών Πληρωμής από Δικηγόρους
Η πιο αμφιλεγόμενη και καταστροφική για τους Δανειολήπτες αλλαγή είναι η μεταφορά της αρμοδιότητας έκδοσης διαταγών πληρωμής και διαταγών απόδοσης μισθίου (εξώσεων), από τους Δικαστές, στους Δικηγόρους. Έτσι, με τον νέο νόμο επιβεβαιώθηκε η αρχική φήμη, ότι, οι Δικηγόροι θα μπορούν να εκδίδουν τέτοιες διαταγές, κάτι που η κυβέρνηση είχε ήδη νομοθετήσει και διατήρησε παρά τις αντιδράσεις. Παράγοντες της Δικαιοσύνης και, ιδιαίτερα, η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, είχαν ασκήσει πίεση για να αποσυρθεί αυτή η αλλαγή, ωστόσο το Υπουργείο επέμεινε, με τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών να σημειώνει ότι θα πρέπει να θεσπιστούν οι απαραίτητες εγγυήσεις (μέσω κανονιστικών πράξεων) ώστε το νέο σύστημα να λειτουργήσει δήθεν «αξιόπιστα» και «αμερόληπτα».
Περαιτέρω, περιορίζεται ρητά η ευθύνη των Δικηγόρων κατά την άσκηση αυτών των καθηκόντων, αφού θα ευθύνονται μόνο για δόλο ή βαριά αμέλεια, σύμφωνα με νέα διάταξη, ώστε να προστατεύονται κατά την έκδοση πράξεων όπως οι διαταγές πληρωμής.
Δηλαδή τα γνωστά δικηγορικά γραφεία-κοράκια-εισπρακτικές των Servicers και των Funds, θα μπορούν εφεξής να εγκληματούν «νομότυπα» κατά της ζωής και της περιουσίας των Δανειοληπτών, σε καθεστώς οριζόντιας ασυλίας, αντίστοιχης με αυτή των τραπεζιτών και των βουλευτών !!!

Νέα γραμμάτια προείσπραξης και δικηγορικές αμοιβές
Με τις αλλαγές στον ΚΠολΔ, προστίθενται νέες προβλέψεις σχετικά με τα δικηγορικά γραμμάτια. Εισάγονται νέα γραμμάτια προείσπραξης για τις πράξεις που αποτελούν «νέα δικηγορική ύλη» λόγω των αλλαγών, όπως εν προκειμένω η έκδοση διαταγών πληρωμής. Οι ρυθμίσεις αυτές διασφαλίζουν ότι το νέο πλαίσιο συνοδεύεται από την ανάλογη πρόβλεψη για τις αμοιβές και εισφορές των Δικηγόρων, προκειμένου, έτσι, να υπάρξει συνωστισμός τύπου «δώσε και μένα μπάρμπα» στα μεγάλα γραφεία των τραπεζοδικηγόρων που μοιράζουν υπεργολαβικά την δουλειά στους μικρούς.

Έναρξη Ισχύος των Διατάξεων
Οι περισσότερες τροποποιήσεις του νέου νόμου δεν τίθενται σε ισχύ άμεσα, αλλά με χρονικό περιθώριο προσαρμογής. Κατόπιν διαλόγου με τους φορείς της Δικαιοσύνης, συμφωνήθηκε ότι η ισχύς των αλλαγών στον ΚΠολΔ θα ξεκινήσει από την 1η Ιανουαρίου 2026, δηλαδή από την αρχή του νέου δικαστικού έτους, μετά τις δικαστικές διακοπές του 2025. Εξαίρεση αποτελούν οι διατάξεις για τις διαθήκες, οι οποίες θα ισχύσουν λίγο νωρίτερα, από την 1η Νοεμβρίου 2025. Αυτή η μεταβατική περίοδος κρίθηκε αναγκαία ώστε Δικαστήρια, Δικηγόροι και λοιποί εμπλεκόμενοι να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις εκτεταμένες αλλαγές στην πολιτική δικονομία.
Έτσι, ο Ν. 5221/2025 «βάζει ρολόι» σε κάθε στάδιο της πολιτικής δίκης, κόβει τις αλλεπάλληλες αναβολές, επιταχύνει τα ένδικα μέσα και, κυρίως, ξεμπλοκάρει τους πλειστηριασμούς με την ψηφιακή πλατφόρμα επαναπροσδιορισμού και μεταφέρει την έκδοση των διαταγών πληρωμής έξω από τα Δικαστήρια, εισάγοντας παράλληλα και τον ηλεκτρονικό φάκελο δίκης.

YNEWS 03082025 protoselido

ΚΛΙΚ ΣΤΗ ΦΩΤΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

Ειδικότερα και συμπληρωματικά προς τα ανωτέρω, σε ότι αφορά την αναγκαστική εκτέλεση, έρχονται περαιτέρω τα εξής:

Εκκαθάριση εκκρεμών ανακοπών
Όλες οι εκκρεμείς ανακοπές‐«μπλόκα» θα επαναπροδιοριστούν μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και πρέπει να τελεσιδικήσουν μέσα σε 3 χρόνια.
Νέα χρονικά όρια για νέες ανακοπές
Η «ανακοπή άρθρου 933» πρέπει να ασκείται το αργότερο 30 εργάσιμες πριν από τον πλειστηριασμό, αλλιώς απορρίπτεται ως απαράδεκτη.
Επιτάχυνση επαναληπτικών πλειστηριασμών
Μετά την άγονη διαδικασία, ακολουθεί επανάληψη σε 40 ημέρες, μετά σε 30 ημέρες, με τιμή 80 % και 65 % αντίστοιχα, όλα ηλεκτρονικά, χωρίς την δυνατότητα «παράτασης» άνευ λόγου.
Υπάλληλος πλειστηριασμού
Αρμόδιος Συμβολαιογράφος της πρωτοδικειακής περιφέρειας. Αν δεν υπάρχει, επιτρέπεται οποιοσδήποτε πιστοποιημένος Συμβολαιογράφος πανελλαδικά.
Δυνατότητα υποκατάστασης επισπεύδοντος
Αν ο πρώτος δανειστής «σέρνει» τον πλειστηριασμό, άλλος δανειστής ή ακόμη και ο οφειλέτης μπορεί να ζητήσει ανάθεση της συνέχισης (νέο άρθρο 973).
Μεταφορά πράξεων εκτός Δικαστηρίων
Screenshot 2025 08 01 195522
Ψηφιακά εργαλεία
Ηλεκτρονικός φάκελος δικογραφίας για κάθε υπόθεση. Ολόκληρη η ροή εγγράφων θα διακινείται ψηφιακά. Ψηφιακή θυρίδα δίκης (σαν inbox στο gov.gr) για κοινοποιήσεις και ενημερώσεις. Πλήρης ηλεκτρονικοποίηση των πλειστηριασμών, με βελτιώσεις στο eauction.
Πρακτικός αντίκτυπος
Τέλος στις «αιώνιες» αναβολές. Το δικαίωμα μιας μόνο αναβολής στον β΄ βαθμό και οι αποκλειστικές προθεσμίες καθιστούν την τακτική της κωλυσιεργίας σχεδόν άχρηστη.
Πλειστηριασμοί χωρίς «πάγωμα» με υποχρεωτικά στενά χρονικά περιθώρια για ανακοπές και επαναληπτικούς πλειστηριασμούς. Πιο γρήγορη τελεσιδικία, με στόχο και πλέον ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα να τελειώνει μια υπόθεση σε λιγότερο από 24 μήνες.
Αποσυμφόρηση των Δικαστηρίων, με μεταφορά των διοικητικών πράξεων σε Συμβολαιογράφους και Δικηγόρους και με το ηλεκτρονικό φάκελο, ώστε οι δικαστικοί υπάλληλοι γλιτώνουν χιλιάδες χειρισμούς εγγράφων.

Δικαιοσύνη χωρίς Δικαστές για τους Δανειολήπτες !!!

Με το νόμο Τσίπρα 4335/2015 εισήχθη η αρχή του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού ενώπιον πιστοποιημένων Συμβολαιογράφων, μετατρέποντας σε ουσιώδη ανάθεση στους Συμβολαιογράφους μια διαδικασία που προηγουμένως διενεργούσαν κατ΄ αποκλειστική αρμοδιότητα τα Δικαστήρια. Με την προσθήκη του άρθρου 959 ΚΠολΔ, η διενέργεια των πλειστηριασμών ανατέθηκε στους Συμβολαιογράφους της εφετειακής περιφέρειας του τόπου κατάσχεσης. Ο τόπος διεξαγωγής πλειστηριασμού δεν ταυτίζεται απαραίτητα με την έδρα του συμβολαιογράφου. Αυτό επιτρέπει την επιλογή του τόπου λόγω πολλαπλών κατασχέσεων ή τεχνικής πληρότητας, ενισχύοντας την ευελιξία – και μειώνοντας τον ρόλο της δικαστικής εποπτείας. Έτσι, οι έλεγχοι τυπικής και ουσιαστικής δικαιοσύνης στις διαδικασίες πλειστηριασμού υποχώρησαν σημαντικά, καθώς οι Συμβολαιογράφοι ανέλαβαν πρωταγωνιστικό ρόλο, χωρίς ουδεμία δικαστική εποπτεία. Περαιτέρω, με τον ίδιο νόμο, πραγματοποιήθηκαν εγκληματικές αλλαγές στην προτεραιότητα ικανοποίησης των πιστωτών κατά τη διανομή του εκπλειστηριάσματος, με την τάξη των προνομιούχων δανειστών, κυρίως των τραπεζών, να τίθεται ακόμη και πριν από τις απαιτήσεις του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων. Έτσι, τράπεζες και funds πλέον ικανοποιούνται από τα 2/3 του πλειστηριάσματος, ενώ δημόσιο και ταμεία διεκδικούν ένα 1/3 ή και λιγότερο (περιπτώσεις εγγχειρογράφων δανειστών) και με αυτή τη ρύθμιση αναβαθμίστηκαν σε πρώτης τάξεως προνομιούχους δανειστές, με τους φορείς του δημοσίου και των ασφαλιστικών ταμείων να υποβαθμίζονται σε δευτερεύουσες ή τριτερεύουσες τάξεις πιστωτών.

stournaras party

Σήμερα, με τον νόμο Μητσοτάκη 5221/2025, η αρμοδιότητα έκδοσης διαταγών πληρωμής και απόδοσης μισθίου πέρασε, από τα Δικαστήρια, στους Δικηγόρους, χωρίς κανενός είδους δικαστική παρέμβαση. Παράλληλα, οι τυπικοί έλεγχοι (άρθρα 626–631 ΚΠολΔ), ενισχύουν την αυτονομία των τραπεζοδικηγόρων έναντι των Δικαστών.

Κάπως έτσι, τα Μνημόνια και η δήθεν σωστή πλευρά της πρόσφατης ελληνικής τραπεζικής ιστορίας, μετέτρεψαν σταδιακά τους Δικαστές σε διακοσμητικούς θεατές της επιταχυνόμενης απονομής αδικίας, αφού ο η απονομή της Δικαιοσύνης απομακρύνεται μέρα με την ημέρα από την δική τους σφαίρα αρμοδιότητας.

δικαστες υπερβαση

Εν κατακλείδι, το δικαίωμα της έκδοσης των διαταγών πληρωμής ιδιωτικοποιείται και περνάει στα γνωστά, εγχώρια και αλλοδαπά συμφέροντα που λυμαίνονται την κοινωνική πληγή του ιδιωτικού χρέους, αφού ακόμη και ο τελευταίος Έλληνας γνωρίζει, ότι, οι ΤραπεζοΔικηγόροι που εφεξής θα τις εκδίδουν δεν είναι ανεξάρτητοι, ούτε αδιάβλητοι «Θεματοφύλακες της Δικαιοσύνης». Έτσι, ο πυρήνας του Κράτους Δικαίου αποδυναμώνεται, με την τυποποιημένη, μηχανιστική, fast track αναπαραγωγή πράξεων εκτέλεσης ιδιωτών να αντικαθιστά τις σήμερα ισχύουσες δικαστικές αποφάσεις, που σε κάθε περίπτωση εμπεριέχουν, έστω και σε θεωρητική μόνο βάση, τον αυτεπάγγελτο δικαστικό έλεγχο της νομιμότητας κάθε αίτησης έκδοσης διαταγής πληρωμής, με αποτέλεσμα, έτσι, η έννοια της «Δικαιοσύνης» να αντικαθίσταται από αυτή της «Διαδικασίας» με την οποία επιχειρείται ο ξαφνικός θάνατος του Δανειολήπτη, αφού η όποια επιτάχυνση επικεντρώνεται, όχι στην απονομή της Δικαιοσύνης, αλλά στην μείωση του χρόνου, την ψηφιοποίηση και, εν τέλει, την βελτίωση των συνθηκών και της ποιότητας απονομής της αδικίας.

isxys2

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ

Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για όλους τους Δανειολήπτες !!!

ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ :
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_3.html
ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2023 ΚΑΤΑ ΤΩΝ SERVICERS
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/2023-servicers.html
ΕΞΩΔΙΚΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/2015/11/blog-post_28.html
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_93.html
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_41.html
STOP SERVICERS & FUNDS
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/nea-stop-funds-funds.html
YΠΕΡΒΑΣΗ 3ΣΕ1
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/31-240.html

Δεν υπάρχει άλλος δρόμος !!!
Ειδικά, τώρα, με το νέο Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας (ΚΠολΔ) και τον Πτωχευτικό Νόμο, που δεν συγχωρούν λάθη, ελαφρότητες και καθυστερήσεις και που δεν σας επιτρέπουν την πολυτέλεια να ελπίζετε σε θαύματα…..

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/120.html