Ιταλία: Η Επιτροπή Ανταγωνισμού “μπούκαρε” στη Revolut για έλεγχο!

Ιταλία: Η Επιτροπή Ανταγωνισμού
75 / 100 SEO Score

Προειδοποίηση κατά της Revolut για «διάδοση παραπλανητικών μηνυμάτων σχετικά με τις επενδυτικές της υπηρεσίες και χρήση επιθετικών μεθόδων στη διαχείριση των τραπεζικών της εργασιών» εξέδωσε σύμφωνα με τον ιστότοπο Il Sole 24 Ore η Ιταλική Αρχή για τον Ανταγωνισμό…

Μάλιστα, «στελέχη της Αρχής, με τη συνδρομή της Ειδικής Μονάδας Αντιμονοπωλιακής Πολιτικής της Guardia di Finanza, πραγματοποίησαν ελέγχους στο ιταλικό υποκατάστημα της Revolut Bank UAB».

Η έρευνα

Ειδικότερα, η Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού (AGCM) ανακοίνωσε σήμερα, Πέμπτη 8 Ιουλίου, ότι ξεκίνησε έρευνα σε βάρος της βρετανικής ψηφιακής τράπεζας Revolut, κατηγορώντας την για «παραπλανητικά μηνύματα» προς τους πελάτες της αναφορικά με τις επενδυτικές της υπηρεσίες.

Παράλληλα, η Αρχή ισχυρίζεται ότι η Revolut χρησιμοποιούσε «επιθετικές μεθόδους» στη διαχείριση των τραπεζικών της εργασιών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ενώ η Revolut διαφήμιζε την πολιτική της περί «μηδενικών προμηθειών», δεν διευκρίνιζε επαρκώς ότι οι επενδύσεις συνοδεύονταν από πρόσθετα κόστη και περιορισμούς.

Σε αυτό το πλαίσιο, την Τρίτη 8 Ιουλίου, η Αρχή Ανταγωνισμού, σε συνεργασία με την Οικονομική Αστυνομία της Ιταλίας (Guardia di Finanza), πραγματοποίησε επιθεώρηση στο ιταλικό υποκατάστημα της Revolut στο Μιλάνο.

Η Revolut, που ιδρύθηκε το 2015 και δραστηριοποιείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση με τραπεζική άδεια που έχει λάβει από τη Λιθουανία, φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί τους μεγάλους ευρωπαϊκούς τραπεζικούς ομίλους.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει το AFP, η ταχεία ανάπτυξή της έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια επικρίσεις ως προς την ικανότητα συμμόρφωσής της με το αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τον χρηματοοικονομικό τομέα.

Η ιταλική εποπτική Αρχή επικρίνει επίσης τη Revolut για τον τρόπο που ενημερώνει τους πελάτες της σχετικά με τις υπηρεσίες σε κρυπτονομίσματα, καθώς, όπως υποστηρίζει, δεν καθιστά σαφές ότι οι χρήστες δεν μπορούν να τροποποιήσουν ρυθμίσεις όπως τα stop-loss και take-profit, οι οποίες είναι κρίσιμες για τη διαχείριση κινδύνου.

italy

Τέλος, η AGCM κατηγορεί τη Revolut ότι «παρέλειπε ή παρείχε με ασαφή τρόπο» τους όρους και τις προϋποθέσεις σχετικά με την αναστολή ή το μπλοκάρισμα λογαριασμών.

Αναφέρει, μάλιστα, πως η τράπεζα ακολουθούσε «επιθετικές πρακτικές» όσον αφορά τις αναστολές λογαριασμών, χωρίς να ενημερώνει επαρκώς τους πελάτες ή να τους παρέχει υποστήριξη, με αποτέλεσμα να παραμένουν επί μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς πρόσβαση στα κεφάλαιά τους.

Από τη μεριά της, η εταιρεία αρνείται όλες τις κατηγορίες, δηλώνοντας: «Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη την έρευνα της AGCM.

Έχουμε παράσχει και θα συνεχίσουμε να παρέχουμε την πλήρη συνεργασία μας με την Αρχή.

Καθώς η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να αποκαλύψουμε περισσότερες λεπτομέρειες.

Η Revolut παραμένει απολύτως προσηλωμένη στη διατήρηση των υψηλότερων προτύπων συμμόρφωσης και προστασίας των πελατών της στην Ιταλία και σε ολόκληρο τον κόσμο», καταλήγει η ψηφιακή τράπεζα.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Απρίλιο, η Revolut είχε τιμωρηθεί με πρόστιμο 3,5 εκατομμυρίων ευρώ από τις λιθουανικές αρχές για παραλείψεις στις πολιτικές της κατά της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Το πρόστιμο

Η Revolut βρέθηκε αντιμέτωπη με πρόστιμο ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, έπειτα από διαπιστωμένες αποτυχίες σε ό,τι αφορά την ανίχνευση και την πρόληψη ξεπλύματος χρήματος μέσω της εφαρμογής της.

Τα προβλήματα συμμόρφωσης της γνωστής fintech εταιρείας είναι καλά τεκμηριωμένα.

Πρόσφατη έρευνα του BBC Panorama ανέδειξε τη Revolut ως τη βρετανική τράπεζα με τα περισσότερα περιστατικά απάτης τον Οκτώβριο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα πελάτη που έχασε £165.000 μέσα σε μία ώρα.

Από το 2021, η Revolut λειτουργεί με τραπεζική άδεια εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω της έδρας της στη Λιθουανία.

Ως εκ τούτου, η Τράπεζα της Λιθουανίας, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, έχει την αρμοδιότητα εποπτείας των δραστηριοτήτων της εταιρείας στην Ε.Ε.

bank of england

Η κεντρική Τράπεζα της Λιθουανίας ανακοίνωσε την επιβολή προστίμου στη Revolut ύψους 3,5 εκατ. ευρώ για «παραβάσεις και ελλείψεις στην παρακολούθηση των επιχειρηματικών σχέσεων και των συναλλαγών».

Όπως επισημάνθηκε, οι αδυναμίες αυτές «οδήγησαν σε περιπτώσεις όπου ύποπτες χρηματοοικονομικές δραστηριότητες ή συναλλαγές από πελάτες δεν εντοπίζονταν επαρκώς».

Οι ταχέως αναπτυσσόμενες ψηφιακές τράπεζες αντιμετωπίζουν διαρκείς προκλήσεις στην εφαρμογή αποτελεσματικών μηχανισμών κατά της απάτης, οι οποίοι να συμβαδίζουν με την ταχύτατη αύξηση του πελατολογίου τους.

Ειδικοί προειδοποιούν ότι το πρόβλημα μπορεί να επιδεινωθεί, καθώς οι επιτήδειοι αξιοποιούν ολοένα και πιο σύνθετες τεχνικές.

Παρότι η λιθουανική νομοθεσία προβλέπει την επιβολή προστίμων έως και 10% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων για παραβάσεις σχετικές με το ξέπλυμα χρήματος, το πρόστιμο που επιβλήθηκε στη Revolut αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 1% των εσόδων της.

Εκπρόσωπος της Revolut τότε δήλωσε: «Η Revolut Bank UAB δεσμεύεται στα υψηλότερα πρότυπα κανονιστικής συμμόρφωσης και συνεργάστηκε πλήρως με την Τράπεζα της Λιθουανίας για την άμεση αντιμετώπιση των διαδικαστικών αδυναμιών. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σημαντικά ώστε να διασφαλίσουμε κορυφαία επίπεδα ελέγχου στην καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος».

ΠΗΓΗ