Η Κίνα βάζει «φρένο» στην επιτάχυνση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων!
Μετά από σειρά σοβαρών ατυχημάτων, το Υπουργείο Δημόσιας Ασφάλειας προτείνει εθνικό κανονισμό που περιορίζει την επιτάχυνση στα 5 δευτερόλεπτα.
Η Κίνα ετοιμάζεται να αλλάξει ριζικά το τοπίο της αυτοκίνησης, θέτοντας όριο στην επιτάχυνση των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων. Σύμφωνα με το προσχέδιο κανονισμού «Τεχνικοί Όροι για τη Λειτουργική Ασφάλεια των Μηχανοκίνητων Οχημάτων», κάθε επιβατικό όχημα θα πρέπει να χρειάζεται τουλάχιστον 5 δευτερόλεπτα για να φτάσει από τα 0 στα 100 km/h.
Η «κούρσα» των κατασκευαστών
Τα τελευταία χρόνια, οι premium κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν εμπλακεί σε μια άτυπη «κούρσα εξοπλισμών», συγκρίνοντας ποιος θα πετύχει τον πιο εντυπωσιακό χρόνο επιτάχυνσης:
Hyundai Ioniq 5 N: 0-100 km/h σε 3 δευτερόλεπτα.
Audi e-tron GT RS Performance: 2,5 δευτερόλεπτα.
Tesla Model S Plaid: 2,1 δευτερόλεπτα (από το 2021).
Η εντυπωσιακή τεχνολογία δεν συνοδεύτηκε όμως από αντίστοιχη βελτίωση στην οδική ασφάλεια. Αντίθετα, καταγράφηκαν σοβαρά ατυχήματα που συνδέονται με την υπερβολικά γρήγορη εκκίνηση.
Το νέο πλαίσιο
Το κινεζικό Υπουργείο Δημόσιας Ασφάλειας παρουσίασε το νέο πλαίσιο εθνικών προτύπων με στόχο:
Μείωση κινδύνων από την υπερβολική επιτάχυνση.
Εναρμόνιση της αγοράς με αυστηρά μέτρα ασφαλείας.
Περιορισμό της «κούρσας» ταχύτητας που έχει μετατραπεί σε εργαλείο marketing.
Η πρόταση αφορά όλα τα επιβατικά οχήματα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, και αναμένεται να επηρεάσει άμεσα την παραγωγή και τον σχεδιασμό νέων μοντέλων.
Αντιδράσεις της αγοράς
Οι κατασκευαστές εμφανίζονται διχασμένοι:
Κάποιοι θεωρούν ότι το μέτρο θα πλήξει την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα.
Άλλοι αναγνωρίζουν ότι η υπερβολική επιτάχυνση δεν προσφέρει ουσιαστικό όφελος στον οδηγό και μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη.
Οι καταναλωτές εκφράζουν ανησυχία για το αν η ρύθμιση θα περιορίσει την ελευθερία επιλογής και την τεχνολογική πρόοδο.