Μπαταρίες: Πώς η Δύση θα απεξαρτηθεί από την Κίνα

Μπαταρίες: Πώς η Δύση θα απεξαρτηθεί από την Κίνα
63 / 100

Η ανάγκη της Ευρώπης και των ΗΠΑ για την ηλεκτροκίνηση, την οποία οι ίδιες αποφάσισαν και επέβαλλαν, απαιτεί τις μπαταρίες των Κινέζων, ως γνωστόν.

Αυτό σημαίνει ότι η προσπάθεια που ξεκίνησε ως ένας «πόλεμος» μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης έφερε τα δύο μέρη σε δύσκολη θέση επειδή δεν υπολόγισαν τον παράγοντα «Κίνα». Συγκεκριμένα, τη «πρώτη ύλη» που χρειάζεται για την ηλεκτροκίνηση που δεν είναι άλλη από τις μπαταρίες.

Τα τελευταία χρόνια η εξάρτηση των αυτοκινητοβιομηχανιών Δύσης από την ασιατική χώρα σε αυτόν τον τομέα έγινε μεγαλύτερη. Οι όποιες προσπάθειες για να δοθεί λύση έχουν μικρότερο αποτέλεσμα από αυτό που χρειάζονται.

Πρόσφατα, o Ρόμπερτ Άντσι, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας GDI που κατασκευάζει μπαταρίες, δήλωσε ότι Ευρώπη και ΗΠΑ θα πρέπει να συστήσουν έναν οργανισμό που να παραπέμπει στον αντίστοιχο του Ευρωατλαντικού Συμφώνου, δηλαδή του NATO!

Συγκεκριμένα δήλωσε: «Αν η Ευρώπη και η Αμερική δεν κάνουν κάτι, τότε οι Κινέζοι θα εξαλείψουν όλη την αλυσίδα εφοδιασμού και τελικά και όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Κανείς δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την Κίνα σε κόστος».

Η εταιρεία του Άντσι καινοτομεί επειδή παράγει ανόδια πυριτίου για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται στην Αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα με τον Άντσι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη ανώτερης εμπειρίας χρήστη για τα ηλεκτρικά οχήματά τους και να κατανοήσουν ότι οι αγοραστές ζητούν μεγαλύτερη αξία για τα χρήματα που δίνουν.

Επίσης, τόνισε ότι χρειάζεται να προσφέρουν μπαταρίες με καλύτερη απόδοση από εκείνη των Κινέζων, όπως και να αναπτύξουν και να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες και να τις εφαρμόσουν ευρέως για να μειώσουν τα κόστη.

Πέραν αυτών, ο Άντσι δεν παρέλειψε να εκθειάσει τα πλεονεκτήματα των μπαταριών που παράγει η εταιρεία του. Όπως είπε: «Μπορείτε να τις φορτίσετε ώστε σε μόλις 15 λεπτά της ώρας να έχετε ενέργεια για να διανύσετε 500 χιλιόμετρα.

»Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να φτάσουν τις 1.000 βατώρες/λίτρο, κάτι που θα επιτρέψει στα οχήματα να έχουν αυτονομία 1.000 χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς ανάγκη για κάποιο υβριδικό σύστημα και καύσιμο».

ΠΗΓΗ