ΑΑΔΕ: Τέλος οι χάρτινες βεβαιώσεις οφειλών
 
                    Από την 1η Δεκεμβρίου 2025, όλες οι διαδικασίες βεβαίωσης οφειλών θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά
Η νέα απόφαση (Ε.2089/2025), που βασίζεται στους νόμους 5100/2024 και 5193/2025, προβλέπει ότι οποιοδήποτε έγχαρτο έγγραφο αποστέλλεται στην εφορία για βεβαίωση ή διόρθωση οφειλής, θα επιστρέφεται στον αποστολέα. Η διαβίβαση μεταξύ των δημόσιων φορέων γίνεται πλέον υποχρεωτικά ψηφιακά, με στόχο την εξάλειψη των καθυστερήσεων, των λαθών και των χαμένων εγγράφων που ταλαιπωρούσαν πολίτες και επιχειρήσεις για δεκαετίες.
Η αλλαγή αυτή αφορά το σύνολο του δημόσιου τομέα: υπουργεία, δήμους, περιφέρειες, ασφαλιστικά ταμεία, νοσοκομεία, ανεξάρτητες αρχές και κάθε φορέα που βεβαιώνει έσοδα υπέρ του Δημοσίου. Όλοι οι φορείς έχουν προθεσμία έως την 1η Δεκεμβρίου 2025 για να ολοκληρώσουν την τεχνική τους διασύνδεση με το σύστημα της ΑΑΔΕ. Μετά την ημερομηνία αυτή, η αποδοχή εγγράφων θα γίνεται μόνο ψηφιακά, εκτός αν υπάρχει επίσημη απόφαση παράτασης από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Η διαδικασία για την παράταση δεν είναι απλή. Ο φορέας που την αιτείται πρέπει να υποβάλει αίτημα τουλάχιστον έξι μήνες πριν την παραγραφή των απαιτήσεών του, να αιτιολογήσει πλήρως την καθυστέρηση και να αποδείξει ότι αυτή οφείλεται σε ανυπαίτιο, έκτακτο και απρόβλεπτο γεγονός. Επιπλέον, πρέπει να καταθέσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της ψηφιακής του ένταξης.
Η μόνη εξαίρεση αφορά παλιές οφειλές που είχαν ήδη βεβαιωθεί με τον παλιό, έγχαρτο τρόπο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η διόρθωση ή μείωση (μέσω Ατομικών Φύλλων Έκπτωσης – Α.Φ.ΕΚ.) θα εξακολουθήσει να γίνεται δεκτή σε έντυπη μορφή.
Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης. Με την υποχρεωτική χρήση ψηφιακών διαδικασιών, η κυβέρνηση επιδιώκει να επιταχύνει την είσπραξη και επιστροφή εσόδων, να μειώσει τα λάθη και να εξασφαλίσει ότι οι μεταβολές στις οφειλές των πολιτών και των επιχειρήσεων θα εμφανίζονται άμεσα και σωστά στο Taxisnet.
Συνοπτικά, η νέα ψηφιακή εποχή της ΑΑΔΕ φέρνει:
- Κατάργηση των χάρτινων βεβαιώσεων από 1/12/2025
- Υποχρεωτική χρήση του Κέντρου Διαλειτουργικότητας για όλες τις διαδικασίες
- Εξαίρεση μόνο για παλιές οφειλές που είχαν ήδη βεβαιωθεί έντυπα
 
               
           
           
           
           
             
             
             
             
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
      