Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατακτούν την ελληνική αγορά
Από την MG στην BYD: Η κινεζική επέλαση στα ελληνικά τιμόνια
Διπλασιασμός πωλήσεων μέσα σε έναν χρόνο, νέα brands και στρατηγικές συνεργασίες αλλάζουν τον χάρτη της αγοράς.
Με αργά αλλά σταθερά βήματα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εδραιώσει την παρουσία τους στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ, από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο του 2025 ταξινομήθηκαν 7.256 κινεζικά οχήματα, έναντι 3.540 την ίδια περίοδο πέρσι. Πρόκειται για αύξηση 105% σε μόλις έναν χρόνο, με αποτέλεσμα τα κινεζικά brands να κατέχουν πλέον 6% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.
Οι πρωταγωνιστές
- MG: Ηγείται της κούρσας με 3.950 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 3,2%.
- BYD: Σταθερά ανοδική πορεία με 1.840 ταξινομήσεις, ενισχύοντας την εικόνα της ως αξιόπιστη επιλογή στην ηλεκτροκίνηση.
- Chery: Δυναμική είσοδος με 388 ταξινομήσεις στο δεκάμηνο, εκ των οποίων 121 μόνο τον Οκτώβριο.
- Ακολουθούν Lynk&Co (242), DFSK (217), Jaecoo (203), Leapmotor (161), Omoda (114), Geely (87), Zeekr (15), Dongfeng (12), Ghangan (10), XPeng (7), Seres (4), Voyah (4) και Nio (2).
Η ποικιλία των brands δείχνει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν είναι απλώς «νέοι παίκτες», αλλά έχουν μπει δυναμικά στον ανταγωνισμό.
Οι νέες αφίξεις
Η ελληνική αγορά εμπλουτίζεται συνεχώς με νέα ονόματα:
- Changan: Επίσημη διανομή από την Autohellas, δίπλα σε XPENG και Leapmotor.
- NIO: Εισήλθε με τη Μοτοδυναμική να αναλαμβάνει αποκλειστική διανομή σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία.
- GAC AION: Η Inchcape Hellas εντάσσει στο χαρτοφυλάκιό της τη μάρκα ηλεκτροκίνησης του Guangzhou Automobile Group.
- Zeekr: Premium μάρκα που μετρά ήδη 15 ταξινομήσεις στο τελευταίο δίμηνο.
Η εικόνα της συνολικής αγοράς
Η τάση δεν αφορά μόνο τα κινεζικά αυτοκίνητα αλλά και το σύνολο της αγοράς:
- Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών έφτασαν τις 10.768 τον Οκτώβριο, αυξημένες κατά 11,4% σε σχέση με πέρσι.
- Συνολικά, από την αρχή του έτους έχουν πουληθεί 123.000 νέα οχήματα, επίδοση 4,5% καλύτερη από το 2024.
- Τα plug-in υβριδικά (PHEV) εκτοξεύτηκαν κατά 75,1% τον Οκτώβριο και κινούνται στο +35,9% για το έτος.
- Αντίθετα, τα ηλεκτρικά (BEV) σημείωσαν πτώση 12,5% τον μήνα, με την ετήσια επίδοση να παραμένει οριακά θετική (+6,7%).
Οι προτιμήσεις των οδηγών
Η κατηγορία των SUV κυριαρχεί με 73,6% των νέων ταξινομήσεων.
- Τα B-SUV βρίσκονται στο 36%,
- ενώ τα C-SUV αγγίζουν το 26%.
Το BYD Dolphin παραμένει το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο στην Ελλάδα, ενώ η Tesla βλέπει τη δυναμική της να μειώνεται. Στην κορυφή της αγοράς βρίσκεται το Toyota Yaris Cross με 6.313 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το Peugeot 2008 (5.735) και το Toyota Yaris (4.645)【edge_current_page_context】.
Το μήνυμα της αγοράς
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πλέον εδραιωθεί στην Ελλάδα. Με συνεχείς αφίξεις νέων brands, στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλους εισαγωγείς και αυξανόμενη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα και υβριδικά, οι Κινέζοι κατασκευαστές δείχνουν ότι δεν αποτελούν απλώς μια «εναλλακτική», αλλά έναν ισχυρό ανταγωνιστή που διεκδικεί μερίδιο από τους παραδοσιακούς παίκτες της αγοράς