Τα μετρητά παραμένουν ο “βασιλιάς” στην Ελλάδα

 28/03/2024    03 : 21 : 15
λεφτα
69 / 100

Την ώρα που το υπουργείο Οικονομικών έχει σχέδια να μειώσει κι άλλο το ανώτατο όριο χρήσης μετρητών στις συναλλαγές, από 500 σε 200 ευρώ, νέα έρευνα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες απαιτούν σε ποσοστό σχεδόν 70% να έχουν τη δυνατότητα χρήσης μετρητών και μάλιστα βρίσκονται σε μια από τις κορυφαίες θέσεις στην ευρωζώνη με αυτό το κριτήριο.

Η ετήσια έρευνα της ΕΚΤ σχετικά με τη στάση των καταναλωτών ως προς τις πληρωμές στη ζώνη του ευρώ (SPACE), καταδεικνύει ότι για τους Έλληνες καταναλωτές «τα μετρητά είναι βασιλιάς», παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί σημαντικά η χρήση καρτών και άλλων ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.

Ειδικότερα, στο ερώτημα πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει για τον καταναλωτή η επιλογή της πληρωμής με μετρητά, το 35% των Ελλήνων ερωτηθέντων απάντησαν «πολύ σημαντικό» και το 34% «αρκετά σημαντικό». Όπως φαίνεται στο γράφημα, αυτές οι απαντήσεις φέρνουν την Ελλάδα στην τέταρτη στην ευρωζώνη με κριτήριο την αφοσίωση στα μετρητά, μετά τη Γερμανία και την Αυστρία, που έχουν κατά παράδοση την καλύτερη σχέση με τα χαρτονομίσματα, και την Κύπρο. Μόνο σε δύο χώρες (Ολλανδία και Σλοβακία) διαπιστώνεται ότι η πλειονότητα των καταναλωτών δεν θεωρούν σημαντική την ύπαρξη επιλογής για πληρωμή με μετρητά.

Στην ευρωζώνη, τα μετρητά χάνουν συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, έναντι των ηλεκτρονικών μεθόδων πληρωμής. Ωστόσο, εξακολουθούν να έχουν την κυριαρχία στις πληρωμές, με ποσοστό 59%, έναντι ποσοστών που ξεπερνούσαν το 70% έως και το 2019, δηλαδή πριν το ξέσπασμα της πανδημίας που άλλαξε σημαντικά τις συνήθειες των καταναλωτών.

ΠΗΓΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}