Δεν πάει άλλο: Το ΙΝΚΑ προειδοποιεί με μποϊκοτάζ σε 10 κατηγορίες προϊόντων από τις 13 Φεβρουαρίου

 29/03/2024    01 : 32 : 40
ινκα
74 / 100

Με μποϊκοτάζ σε δέκα κατηγορίες προϊόντων, από τις 13 Φεβρουαρίου, απειλεί το ΙΝΚΑ – Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, λόγω της ακρίβειας και του κόλπου με το μειωμένο περιεχόμενο στις συσκευασίες.

Σε ανακοίνωσή του το ΙΝΚΑ αναφέρεται ιδιαίτερα στους παραγωγούς φέτας και σκληρών τυριών, αλλά και γενικότερα στην βιομηχανία καταναλωτικών ειδών και υπογραμμίζει: «Εάν συνεχίσετε το ανέβασμα των τιμών στα τυριά θα πάμε ως ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας σε μποϊκοτάζ αγοράς αυτών των προϊόντων. Δεν γίνεται, δεν πάει άλλο. Μάλλον κάθε εβδομάδα θα κάνουμε μποϊκοτάζ σε κατηγορίες προϊόντων όπως: τυροκομικά, γαλακτοκομικά, γιαούρτια, αλλαντικά, όσπρια, ζυμαρικά, μαργαρίνες, απορρυπαντικά, καθαριστικά και χαρτικά. Σε πρώτη φάση καλούμε τους πολίτες καταναλωτές να μην αγοράζουν τις μειωμένες συσκευασίες».

«Δίνουμε ένα περιθώριο στην αγορά να επανέλθει όσο το δυνατόν γίνεται στην κανονικότητα των τιμών, γιατί οι καταναλωτές δεν αντέχουν άλλο, ούτε βλέπουν βοήθεια από το καλάθι του νοικοκυριού. Έτσι το Διοικητικό συμβούλιο του ΙΝΚΑ αποφάσισε να στείλει ένα προειδοποιητικό μήνυμα στην αγορά», τονίζει στο enikos.gr ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος του ΙΝΚΑ.

λεχουριτης ινκα
Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης

«Το περιθώριο που δίνουμε είναι αυτό να γίνει εντός 15 ημερών. Δηλαδή από τις 13 Φεβρουαρίου θα ξεκινήσουμε εβδομαδιαία μποϊκοτάζ σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, αρχίζοντας από τα τυροκομικά, τα γαλακτοκομικά και τα γιαούρτια. Κάθε εβδομάδα θα βγαίνει και μια κατηγορία προϊόντων, τα οποία οι καταναλωτές θα καλούνται να μποϊκοτάρουν για να πέσουν οι τιμές . Αυτή τη δύναμη έχουμε ως καταναλωτές και αυτό θα πράξουμε. Είχαμε πει ότι ένας καταναλωτής είναι ένα βουβό κύμα, μπορεί να μην βγαίνει στους δρόμους να διαμαρτύρεται με κατσαρόλες, αλλά η δύναμη του μποϊκοτάζ είναι το τελευταίο ανάχωμα κατά της ακρίβειας», τονίζει ο κ. Λεχουρίτης, ο οποίος παραθέτει στο enikos.gr, συγκεκριμένα παραδείγματα με αυξήσεις στις τιμές προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ακρίβεια: Παραδείγματα με αυξήσεις σε τρόφιμα
Φέτα: Πέρυσι τέτοια εποχή, μια συγκεκριμένη φέτα κόστιζε 8,5 ευρώ το κιλό και σήμερα η τιμή της έχει φτάσει στα 13,5 ευρώ. Δηλαδή, η τιμή αυξήθηκε 5 ευρώ μέσα σε έναν χρόνο.

Σκληρά τυριά: (πχ κεφαλογραβιέρα, γραβιέρα, κεφαλοτύρι, πεκορίνο). Σύμφωνα με τον κ. Λεχουρίτη, από 12-12,5 ευρώ πέρυσι οι τιμές έχουν «σκαρφαλώσει» γύρω στα 17,5 ευρώ.

Τυρί τοστ: Η τιμή του αγγίζει τα 10 ευρώ/κιλό, ενώ πέρυσι ήταν 6,5-7 ευρώ .

Λευκό αγελαδινό τυρί: Πέρυσι κόστιζε 3,5 ευρώ το κιλό, φέτος 7,40 ευρώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΝΚΑ.

Γιαούρτι: Γιαούρτι ιδιωτικής ετικέτας (1 κιλό) με ελληνικό αγελαδινό γάλα πωλείται έναντι 2,70 ευρώ, ενώ γιαούρτια μεγάλων εταιρειών πωλούνται έναντι 4, 88 – 5,20 ευρώ, και το γάλα σε αυτά δεν είναι ελληνικό, όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ. Επίσης, σε μικρότερες συσκευασίες καταγράφονται μειωμένες ποσότητες και παράλληλα υψηλές τιμές. Ενδεικτικά, τα 220 γραμμάρια έγιναν 180.

Γάλα: Οι τιμές στα γαλακτοκομικά έχουν «εκτοξευθεί». Πέρυσι, γάλα ιδιωτικής ετικέτας κόστιζε 0,84 ευρώ και φέτος η τιμή του είναι 1,12 ευρώ. Ο καταναλωτής έχει φτάσει να πληρώνει για φρέσκο γάλα γνωστών εταιρειών έως και 2,10 ευρώ.

Αλλαντικά: Σύμφωνα με τον κ. Λεχουρίτη, καταγράφεται και σε αυτή την κατηγορία τεράστια αύξηση στις τιμές. Πέρυσι η τιμή κιλού για καπνιστή γαλοπούλα ήταν 13,5 ευρώ, ενώ φέτος 17,91 ευρώ.

«Δεν συζητάμε αν έχει δίκιο ο κτηνοτρόφος ή άδικο ο έμπορος, ο καταναλωτής είναι το θέμα τι πρέπει να κάνει. Περίπου 1 εκατ. συνταξιούχοι περίμεναν να πάρουν αύξηση της τάξεως του 7,75%. Δυστυχώς διαπιστώθηκε ότι δεν την πήραν. Η αναπλήρωση έστω και μέρους του εισοδήματος θα έφερνε μια μικρή ανακούφιση. Όταν βλέπουμε ότι δεν υπάρχει από την πλευρά της κυβέρνησης πρόθεση για ανακούφιση του καταναλωτή, το έσχατο μέτρο είναι η προκήρυξη μποϊκοτάζ. Κάναμε δύο χρόνια υπομονή. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό», επισημαίνει ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}