Toyota: Το σκάνδαλο με τις δοκιμές ασφαλείας εξαφάνισε 15 δις χρηματιστηριακής αξίας

 23/06/2024    01 : 26 : 52
Toyota GR Yaris 2024 1600 02
64 / 100

Βουτιά πραγματοποιούν οι μετοχές κολοσσών της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας από την περασμένη εβδομάδα όταν το υπουργείο Μεταφορών της χώρας ανακάλυψε ψευδή στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την πιστοποίηση ορισμένων μοντέλων.

Συγκεκριμένα η μετοχή της Toyota, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας, υποχώρησαν περισσότερο από 5,4% την περασμένη εβδομάδα, μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου στις 3 Ιουνίου, αν και κάνει προσπάθειες να ανακάμψει σήμερα Δευτέρα.

Η Toyota έχασε 15,62 δισ. δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία μόνο την περασμένη εβδομάδα. Οι μετοχές της Mazda , η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας, υποχώρησε 7,7% την ίδια περίοδο και έχασε 511,8 εκατ. δολάρια σε κεφαλαιοποίηση την περασμένη εβδομάδα. Η ευρεία επιθεώρηση από το Υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας διαπίστωσε επίσης παρατυπίες στις αιτήσεις πιστοποίησης από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες Honda, Suzuki και Yamaha. Την περασμένη εβδομάδα, η μετοχή της Honda σημείωσε πτώση 5,75%, της Yamaha Motor έχασε 2,2%, ενώ η Suzuki Motor σημείωσε πτώση 0,3%.

Οι μετοχές όλων αυτών των εταιρειών διαπραγματεύονταν υψηλότερα τη Δευτέρα. Η Toyota σημειώνει άνοδο 1,7%, η Honda κερδίζει 2,13% και η Mazda καταγράφει κέρδη άνοδο 1,7%. Η Suzuki και η Yamaha είναι επίσης οριακά υψηλότερα.

Ψευδή στοιχεία δοκιμών
Και οι πέντε εταιρείες είχαν υποβάλει ψευδή δεδομένα δοκιμών, ή στην περίπτωση της Toyota και της Mazda, παραποιήθηκαν τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν σε δοκιμές πρόσκρουσης. Η Toyota ανακοίνωσε στις 3 Ιουνίου, μετά την έκθεση έρευνας του υπουργείου, ότι θα σταματήσει προσωρινά τις αποστολές και τις πωλήσεις τριών μοντέλων που κατασκευάζονται επί του παρόντος στην Ιαπωνία, δηλαδή των Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross.

Ο Πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες και τα ενδιαφερόμενα μέρη της εταιρείας, αναγνωρίζοντας ότι επτά από τα μοντέλα της «δοκιμάστηκαν με μεθόδους που διαφέρουν από τα πρότυπα που ορίζουν οι εθνικές αρχές».

Από την πλευρά της η Mazda ανέφερε ότι είχε αναστείλει τα Roadster RF και Mazda 2 από τις 30 Μαΐου. Ωστόσο, και οι δύο εταιρείες δήλωσαν ότι οι πελάτες μπορούν να συνεχίσουν να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους. Το υπουργείο Μεταφορών τόνισε ότι θα πραγματοποιήσει επιτόπιους ελέγχους στις πέντε εταιρείες όπου αναφέρθηκε ανάρμοστη συμπεριφορά.

Η επιθεώρηση στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες έρχεται αφού η μονάδα Daihatsu της Toyota δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι θα σταματήσει τις αποστολές όλων των οχημάτων τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ιαπωνία. Προέκυψε μετά από έρευνα για ένα σκάνδαλο ασφάλειας που διαπίστωσε προβλήματα σε περίπου 64 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 22 που πωλήθηκαν με τη μάρκα Toyota. Η Daihatsu δήλωσε τον Απρίλιο του περασμένου έτους ότι διεξήγαγε δοκιμές ασφαλείας πλευρικής σύγκρουσης για 88.000 μικρά αυτοκίνητα, τα περισσότερα από τα οποία πωλήθηκαν με τη μάρκα Toyota.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}