Prada: H αριστερή κληρονόμος που μετέτρεψε ένα μικρό μαγαζί σε αυτοκρατορία της μόδας

 19/07/2024    05 : 50 : 59
prada scaled
72 / 100

Η Μιούτσια Πράντα, είναι Ιταλίδα δισεκατομμυριούχος, κορυφαία σχεδιάστρια μόδας και διευθύνων σύμβουλος της μάρκας πολυτελών δερμάτινων ειδών Prada. Η ιστορία της εταιρείας ξεκίνησε το 1913 όταν ο Μάριο Πράντα και ο αδερφός του, Τζουζέπε, άνοιξαν το πρώτο τους κατάστημα με δερμάτινα είδη στο Μιλάνο. Η επιχείρησή τους πήγε από τη αρχή πολύ καλά, και σύντομα έγιναν οι προμηθευτές του βασιλικού οίκου της Σαβοΐας. Η μπουτίκ τους «άντεξε» και στους δύο παγκόσμιους πολέμους και στη συνέχεια πέρασε στα χέρια της Λουίζα Πράντα, μητέρα της Μιούτσια. Ωστόσο, μόλις το 1977 ξεκίνησε η δυναμική ανάπτυξη του brand που πλέον είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα στον χώρο της μόδας.

Η Μιούτσια Πράντα (το πατρικό της όνομα είναι Maria Bianchi) γεννήθηκε στις 10 Μαΐου 1949 στο Μιλάνο της Ιταλίας. Ο πατέρας της ήταν ο επιχειρηματίας, Λουίτζι Μπιάντσι. Η Μαρία πήγε στο γυμνάσιο Liceo Classico Berchet και απέκτησε πτυχίο πολιτικών επιστημών από το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου το 1973, όπου οι πολιτικές της απόψεις επηρεάστηκαν από τα αριστερά κινήματα και τον φεμινισμό. Εντάχθηκε στο Ιταλικό Κομμουνιστικό Κόμμα, μοίραζε συχνά φυλλάδια και συμμετείχε σε κινητοποιήσεις, ενώ σπούδασε και στο Teatro Piccolo για να γίνει μίμος.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο the richest, σε ηλικία 21 ετών, η Μιούτσια άρχισε να εργάζεται για την εταιρεία Prada και ασχολήθηκε με τα σχέδια των αξεσουάρ. Ενώ εργαζόταν για την Prada, γνώρισε τον μελλοντικό της σύζυγο, Πατρίτσιο Μπερτέλι, ο οποίος ήταν ιδιοκτήτης μιας εταιρείας δερμάτινων ειδών. Μαζί οραματίστηκαν ττο μέλλον ης Prada και σχεδίασαν την επέκταση του brand, με τον Πατρίτσιο να αναλαμβάνει την επιχειρηματική πλευρά και τη Μιούτσια τη σχεδιαστική πλευρά. Εργάστηκε στην εταιρεία για οκτώ χρόνια πριν κληρονομήσει την εταιρεία το 1978 με τον σύζυγό της και συν-CEO Πατρίτσιο Μπερτέλ, όπως αναφέρει το Vanity Fair.

Οι οραματιστές της Prada
Όταν ανέλαβε την εταιρεία, η Prada ήταν απλώς μια μικρή επιχείρηση με μόνο μία μπουτίκ. Κανείς δεν έβλεπε την «επανάσταση» που θα ερχόταν και θα άλλαζε το μέλλον της εταιρείας. Μία από τις πρώτες της ιδέες ήταν να δημιουργήσει μια σειρά από μη επώνυμες τσάντες χρησιμοποιώντας το ασυνήθιστο τότε νάιλον ύφασμα Pocono, που χρησιμοποιείται στη δημιουργία στρατιωτικών σκηνών. Η σειρά, η οποία βγήκε στην αγορά το 1979 δεν είχε ευρεία αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό.

Τη δεκαετία του 1980, με την ανάπτυξη νέων καταστημάτων που ξεκίνησε το 1983 και την εισαγωγή μιας σειράς υποδημάτων το 1984, η Μιούτσια άρχισε να επεκτείνει την επιχείρηση διεθνώς . Εισήγαγε ξανά τη σειρά τσαντών της, Pocono το 1985, επανασχεδιάζοντάς την με μία χρυσή αλυσίδα και το τριγωνικό διακριτικό με την υπογραφή, που τελικά θα γινόταν το σήμα κατατεθέν της εταιρείας. Οι πωλήσεις των τσαντών Pocono αυξήθηκαν λόγω της ομοιότητάς τους με τις πιο ακριβές δερμάτινες τσάντες Chanel και σύντομα έγιναν δημοφιλείς.

Όπως αναφέρει η Britannica, το διάσημο μοντέλο και ηθοποιός Τζέρι Χολ άρχισε να χρησιμοποιεί προϊόντα Prada κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η Μιούτσια, υιοθετήθηκε από την αδερφή της μητέρας της στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και στη συνέχεια άλλαξε το όνομά της για να φέρει νόμιμα το επώνυμο Prada. Παντρεύτηκε τον Πατρίτσιο το 1987. Την επόμενη χρονιά, έκανε το ντεμπούτο της με την πρώτη της σειρά έτοιμα ενδύματα, η οποία περιελάμβανε νάιλον παρκά που πρόσφεραν στους πελάτες ανθεκτικότητα αλλά και κομψότητα. Τα προοδευτικά ιδανικά της Prada αντικατοπτρίζονταν συχνά στα σχέδιά της, τα οποία απέπνεαν μια διακριτική αίγλη και μια εκλεπτυσμένη κομψότητα που έρχονταν σε έντονη αντίθεση με τα σχέδια των ανταγωνιστών της.

Προχώρησε στην ανάπτυξη της μάρκας στις αρχές της δεκαετίας του 1990, εισάγοντας μια σειρά αρωμάτων και διάφορες σειρές ενδυμάτων, συμπεριλαμβανομένης της Miu Miu, που ήταν και το παρατσούκλι της. Με τον Μπερτέλι ίδρυσαν τη μη κερδοσκοπική PradaMilanoarte το 1993, το οποίο στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Ίδρυμα Prada, με σκοπό να βοηθήσουν πολλούς αναδυόμενους σύγχρονους σχεδιαστές, συμπεριλαμβανομένων αρχιτεκτόνων και καλλιτεχνών. Το 1995, η Ούμα Θέρμαν, μια εξέχουσα ηθοποιός του Χόλιγουντ, φόρεσε μία τουαλέτα της Prada στην τελετή των βραβείων Όσκαρ, δίνοντας στο brand διεθνή αναγνώριση.

Αργότερα, ο Όμιλος Prada μετατράπηκε σε έναν κολοσσό της μόδας αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων καθώς οι δύο συνεργάτες και σύζυγοι οι οποίοι είχαν ξεκινήσει μια σειρά από εξαγορές επωνυμιών brands, όπως οι Helmut Lang και Jil Sander καθώς και μερίδιο σε εταιρείες μόδας όπως η Fendi. Το 2000, η Μιούτσια παρουσίασε μια σειρά καλλυντικών και στις αρχές του 21ου αιώνα, τα ετήσια έσοδα της Prada είχαν εκτοξευθεί στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Το 2004, η Miuccia τιμήθηκε με το Διεθνές Βραβείο του Συμβουλίου Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής.

Το μυστικό της επιτυχίας
Το μυστικό της επιτυχίας της Μιούτσια είναι η στρατηγική πωλήσεων που εφαρμόζει και η απίστευτα δημιουργική της προσέγγιση στην ανάπτυξη ρούχων και αξεσουάρ, σημειώνει το Therichest. Συχνά συνεργάζεται με διαπρεπείς αρχιτέκτονες παγκοσμίως γνωστούς για να βελτιώσει τα σχέδια των καταστημάτων Prada. Το 2017 βρέθηκε στη λίστα του Forbes με τις 100 πιο ισχυρές γυναίκες στον κόσμο.

Σήμερα, η Prada είναι μία από τις κορυφαίες μάρκες μόδας πολυτελείας στον κόσμο, με ετήσιες καθαρές πωλήσεις περίπου 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Statista. Η Μιούτσια Πράντα μετέτρεψε την εταιρεία από μια μπουτίκ σε μια αυτοκρατορία μόδας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα σε 30 χρόνια. Η Μιούτσια Πράντα έχει τρέχουσα καθαρή αξία 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και της έχει απονεμηθεί το παράσημο του Ιππότη του Μεγάλου Σταυρού, ένας από τους υψηλότερους τιμητικούς τίτλους της Ιταλίας.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}