Κατηγορίες Blog/p/blog-page_5.html

Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2019

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ !!! ΠΛΗΡΗΣ Η ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ !!!

ΕΔΩ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ:
https://www.kinima-ypervasi.gr/2017/10/blog-post_997.html



Συστήνονται ως δικηγόροι, τηλεφωνούν δεκάδες φορές μέσα την εβδομάδα, αγνοούν παντελώς το νομοθετικό πλαίσιο, ενοχλούν ηλικιωμένους, παιδιά και συγγενείς υπερχρεωμένων καταναλωτών και «βομβαρδίζουν» τους οφειλέτες με γραπτά μηνύματα, υπενθυμίζοντας τους συνεχώς τα χρέη τους.

Οι εισπρακτικές εταιρείες μετατρέπουν σε «κόλαση» την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών, που δέχονται ασφυκτικές πίεση για την καταβολή ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τράπεζες, ΔΕΗ, εταιρίες κινητής τηλεφωνίας κ.α.

Παρά τις επανειλημμένες συστάσεις που έχουν απευθύνει οι καταναλωτικές ενώσεις προς το αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης να προχωρήσει στην αυστηροποίηση του νόμου για τις λεγόμενες εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών και να εντατικοποιήσει τους ελέγχους επιβάλλοντας διοικητικά πρόστιμα, οι εισπρακτικές εξακολουθούν να τρομοκατούν τους δανειολήπτες.

«Η κατάσταση έχει ξεφύγει πέρα από κάθε έλεγχο. Οι εισπρακτικές εταιρίες χρησιμοποιούν όλα τα θεμιτά και αθέμιτα μέσα για να πετύχουν τον σκοπό τους. Παίρνουν συγγενικά πρόσωπα, ενοχλούν μέλη της οικογένειας, εργοδότες, απειλούν και εκβιάζουν», λέει στο iEidiseis.gr ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης.

Οι καταγγελίες που δέχεται το ΙΝΚΑ σχετικά με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι εισπρακτικές εταιρίες φτάνουν κάθε μήνα σε τριπλάσιο αριθμό. Όπως προκύπτει από τις καταγγελίες των πολιτών οι εισπρακτικές εταιρίες τηλεφωνούν στους οφειλέτες ακόμα και πάνω από 10 φορές τη μέρα, επικοινωνούν με τρίτα συγγενικά πρόσωπα (υπέργηρους γονείς, ανήλικα τέκνα) των οποίων ουδέποτε είχαν δοθεί στοιχεία επικοινωνίας, καλούν στην εργασία του οφειλέτη και τον δυσφημίζουν σε τρίτα, άσχετα, πρόσωπα, μιλούν με αγενή και προσβλητικό τρόπο και ασκούν έντονη ψυχολογική πίεση που συνοδεύεται συχνά από εκτόξευση απειλών και προσβλητικών χαρακτηρισμών.

«Για να σταματήσει αυτή η ασυδοσία των εταιρειών θα πρέπει να δοθεί ένα χρηματικό κίνητρο στους καταναλωτές προκειμένου να καταγγείλουν τα περιστατικά. Όταν ο πολίτης κάνει μία καταγγελία για μία εισπρακτική εταιρεία και της επιβληθεί πρόστιμο, τότε ο καταγγέλλων θα πρέπει να παίρνει ένα ποσοστό από το ποσό αυτό ως ανταμοιβή. Διότι αν οι καταγγελίες για μια εισπρακτική σωρευτούν θα είναι πολύ πιο εύκολο για τη γενική γραμματεία Εμπορίου να επιβάλει κάποιο πρόστιμο ή ακόμα και να βάλει λουκέτο», σημειώνει ο κ. Λεχουρίτης.

Στο στόχαστρο και όσοι έχουν μπει στο νόμο Κατσέλη

Στο στόχαστρο των εισπρακτικών εταιριών μπαίνουν ακόμα και πολίτες που έχουν υπαχθεί (ή έχουν κινήσεις τις διαδικασίες για να υπαχθούν) στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, τακτική που έχει προκαλέσει πολλές φορές την αντίδραση των καταναλωτικών ενώσεων. «Εχουμε περίπτωση καταναλωτή, ο οποίος μπήκε στο νόμο Κατσέλη, το Ειρηνοδικείο εξέδωσε απόφαση για μηδενικές καταβολές και παρόλα αυτά οι εισπρακτικές τον έπαιρναν τηλέφωνα για να καταβάλει τις δόσεις του δανείου», τονίζει ο κ. Λεχουρίτης, ο οποίος συμπληρώνει πως πρόσφατα εισπρακτική εταιρεία τηλεφώνησε σε μητέρα οφειλέτη η οποία επειδή προφανώς δεν γνώριζε το παραμικρό, ένιωσε έντονη δυσφορία, υπέστη λιποθυμικό επεισόδιο και διεκομίσθη στο Νοσοκομείο Αγρινίου.
Το πρόβλημα με τα δικηγορικά γραφεία

Η νομική σύμβουλος της ΕΚΠΟΙΖΩ, Μυροφόρα Βάτζιου, θέτει ένα ακόμα πρόβλημα, που έχει να κάνει με τις δικηγορικές εταιρείες. Εκεί όπου παρατηρείται αντιποίηση της δικογορικής ιδιότητας, καθώς προσλαμβάνουν απλούς υπαλλήλους, οι οποίοι κυνηγούν τους καταναλωτές υποδυόμενοι τους δικηγόρους, χωρίς όμως να έχουν καμία σχέση με το επάγγελμα.

«Η υφιστάμενη νομοθεσία καλύπτει μόνο τις εισπρακτικές εταιρείες και δεν περιλαμβάνει τα δικηγορικά γραφεία και τις δικηγορικές εταιρείες. Πέραν του ότι οι ίδιες οι εισπρακτικές παραβιάζουν τη νομοθεσία, έχουμε και τα δικηγορικά γραφεία τα οποία δρουν ανεξέλεγκτα», αναφέρει στο iEidiseis.gr. «Στις εισπρακτικές το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης μπορεί να επιβάλει πρόστιμα για την παραβίαση της νομοθεσίας, στις δικηγορικές όμως δεν μπορεί. Για αυτό το λόγο, στα διαβήματά μας προς το υπουργείο ζητάμε να αυστηροποιηθούν τα υπάρχοντα όρια ως τις εισπρακτικές αλλά και να διευρυνθούν και στις δικηγορικές εταιρείες», δηλώνει η κυρία Βάτζιου.

Οι καταναλωτικές ενώσεις συνιστούν στους πολίτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές να προχωρούν στην πλήρη καταγραφή των στοιχείων της εισπρακτικής εταιρίας που επικοινωνεί μαζί τους και να σημειώνουν τον αριθμό και τη συχνότητα των κλήσεων.

Όπως αναφέρει η ΕΚΠΟΙΖΩ είναι σημαντικό οι καταναλωτές να κινητοποιούνται και χρησιμοποιώντας υποδείγματα που υπάρχουν στη ιστοσελίδα ekpizo.gr, να προχωρούν σε καταγγελίες, διότι είναι ο μοναδικός τρόπος για να επιβληθούν κυρώσεις και να σταματήσουν οι ασύδοτες πρακτικές των εταιρειών ενημέρωσης και των δικηγορικών γραφείων που πολλές φορές τις υποκαθιστούν.

Τι προβλέπει ο νόμος

Σύμφωνα με το νόμο οι εισπρακτικές εταιρείες (εταιρίες ενημέρωσης οφειλετών, όπως αποκαλούνται από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή) θα πρέπει, όταν επικοινωνούν με τον πολίτη, να τον καλούν μία φορά κάθε 48 ώρες ή πιο αραιά κατά τις εργάσιμες ημέρες (9:00-21:00), να εμφανίζουν τον τηλεφωνικό αριθμό της κλήσης και ο υπάλληλος της εταιρείας να αναφέρει το ονοματεπώνυμό του, την ιδιότητά του, την επωνυμία της εταιρείας, τον αριθμό μητρώου με τον οποίο έχει καταχωρηθεί στο αρμόδιο Υπουργείο, καθώς και το σκοπό της επικοινωνίας.

Οι εταιρείες απαγορεύεται να επικοινωνούν με συγγενείς ή τρίτα πρόσωπα χωρίς τη συναίνεση του οφειλέτη και υποχρεούνται να καταγράφουν όλες τις τηλεφωνικές συνομιλίες, προκειμένου να ελέγχεται το περιεχόμενό τους από τις Αρχές, σε περίπτωση καταγγελίας από κάποιον πολίτη. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί εις βάρος του οφειλέτη, ενώ η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει από τις εταιρίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας στοιχεία για να ζητήσει από τις εταιρίες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας στοιχεία για τη συχνότητα και τις ώρες επικοινωνίας των εισπρακτικών εταιριών με τους πολίτες.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων, μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης ύψους από 5.000 έως 500.000 ευρώ. Εάν υπάρξει υποτροπή, το ανώτατο όριο προστίμου διπλασιάζεται και ο υπουργός μπορεί να διατάξει διαγραφή της εταιρείας από το μητρώο για 1 έως 6 μήνες. Σε περίπτωση δε περαιτέρω υποτροπής, μπορεί να διατάξει την οριστική διαγραφή της εταιρείας.

«Απείλησαν ότι θα μου στείλουν περιπολικό στη δουλειά»

Για να γίνει αντιληπτή η έκταση του προβλήματος η ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρεται, ενδεικτικά, σε κάποια αποσπάσματα από τις καταγγελίες πολιτών:

- «απειλήθηκα σήμερα από το γραφείο… ότι θα στείλουν περιπολικό στον τόπο εργασίας μου μαζί με δικαστικό επιμελητή για να πάρουν τα στοιχεία μου και να υπογράψω ένα εξώδικο»

- «δέχομαι καθημερινά 4 έως 5 τηλέφωνα με αγενέστατο τρόπο, με απειλές όπως το ποσό που ζητάμε είναι το 25% του ενοικίου που θα πληρώνεις όταν σου πάρουμε το σπίτι, θα πληρώσεις 3.000 ,00 ευρώ... ‘’τι ρωτάς αν μαγνητοφωνούνται οι συνομιλίες εδώ χρωστάς και ζητάς και δικαιώματα’’;»

- «Συγκεκριμένα με κάλεσαν 10 φορές επανειλημμένως από το κινητό τηλέφωνο με αριθμό.. .και άλλες τρεις φορές από άλλο κινητό με αριθμό… καθώς και στο σταθερό τηλέφωνο της οικίας μου, αλλά και στο κινητό τηλέφωνο της συζύγου μου, αυτό συμβαίνει επί έξι μήνες σε καθημερινή βάση με την χρήση διαφορετικών κινητών».


Από το ieidiseis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates