Κατηγορίες Blog/p/blog-page_5.html

Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2018

ΠΟΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ;;; ΜΕ ΔΑΝΕΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Η ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΔΕΣΦΑ !!!



Με συνταγή αλά Fraport...

Τι γράφει το press-gr.com :

Γιάννης Ματθαίου Σουλαδάκης
Ομολογιακό δάνειο 350 εκ ΕΥΡΩ χορηγεί η Εθνική Τράπεζα
Σήμερα στα ΝΕΑ και στην Καθημερινή διάβασα ότι η Εθνική Τράπεζα χορηγεί από τα δικά της διαθέσιμα στους ξένους αγοραστές του 66 τοις εκατό της ΔΕΣΦΑ .Αγοραστές είναι μια κοινοπραξία τριών ξένων εταιριών των Snam ,Enagas,Fluxys .Ως εδώ μπορεί να πει κάποιος μια συνήθης τραπεζική πρακτική η Εθνική Τράπεζα χορηγεί ένα δάνειο Έρχομαι όμως εγώ ο περίεργος και απορών και διερωτώμαι θέτοντας στο τραπέζι κάποια δεδομένα 

1 Οι Ελληνικές τράπεζες στην ουσία πτωχεύσαν, το Ελληνικό Δημόσιο δανείστηκε τεράστια ποσά για να τις σώσει με τις ανακεφαλαιοποιήσει .Τελικά τα χρήματα χάθηκαν και όλες οι τράπεζες αφελληνίστηκαν τα δάνεια όμως του δημοσίου παρέμειναν και τα πληρώνουν οι φορολογούμενοι.

2 Καθημερινά διαβάζουμε ότι οι τράπεζες αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν την οικονομία και ιδιαίτερα Ελληνικές επιχειρήσεις για επενδύσεις κεφάλαια κίνησης κ.λ.π.

3 Η αποκρατικοποιήσεις διαφημίζονται ως διαρθρωτικές αλλαγές αλλά και ως δυνατότητες να μπει στην χώρα νέο χρήμα ως ξένες επενδύσεις ανεξάρτητα του γεγονότος ότι δεν είναι επενδύσεις αλλά εξαγορές, αλλά αυτό ας το αφήσουμε.

4 Στην περίπτωση μας βλέπουμε ότι πωλείται η ΔΕΣΦΑ αλλά ξένο νέο χρήμα δεν μπαίνει στην Ελλάδα, από τις αποταμιεύσεις μας χρηματοδοτείται η εξαγορά την ώρα που δεν χρηματοδοτείται η πραγματική οικονομία η ελληνική επιχειρηματικότητα

5 Αυτή η εικόνα δεν είναι νέα είναι παλιά που οι διαφημιζόμενες ξενες επενδύσεις και εξαγορές σχεδόν πάντοτε χρηματοδοτήθηκαν από το εγχώριο τραπεζικό σύστημα δηλ. από τις αποταμιεύσεις μας δηλ. δεν είχαμε πραγματική εισροή ξένου χρήματος στην Ελλάδα.

6 Τελικά πολλά από αυτά τα δάνεια οδήγησαν τις τράπεζες σε πτώχευση τις τράπεζες που τώρα τις πληρώνουμε ως φορολογούμενοι

7 Αναφέρομαι σε αυτό το θέμα διότι είναι το πρώτο παλιάς κοπής που αντιλήφθηκα μετα την πτώχευση 

8 Τελικά παραμένω με την απορία που συνεχώς διατύπωνα και δεν έπαιρνα απάντηση. Απορία που απέρρεε από τις εμπειρίες μου ως ελεύθερου επαγγελματικά Πολ. Μηχανικού Η απορία μου ήταν μια και μόνιμη το γιατί η φορολογική πολιτική και γενικότερα η πολιτική του κράτους ήταν πολύ πιο ευνοϊκή για όσους δανείζονταν από εκείνους που έβαζαν δικό τους ζεστό χρήμα σε μια επιχειρηματική επενδυτική δραστηριότητα.

9 Τα παραπάνω τα γράφω βλέποντας μελαγχολικά το μέλλον διότι και μετα την πτώχευση πάλι τα ίδια Business us usual. Και εγώ συνεχίζω να απορώ και να διερωτώμαι.


Γιάννης Σιάτρας
Και ενώ η αγορά στενάζει από την πιστωτική ασφυξία και ο έλληνας επιχειρηματίας δε μπορεί να δει δάνειο, η Εθνική Τράπεζα, δανείζει -με 350 εκατομμύρια- ξένους, για να "αγοράσουν" τη ΔΕΣΦΑ (την εταιρία που διαχειρίζεται τους αγωγούς και τον τερματικό σταθμό φυσικού αερίου στην Ελλάδα). Και αυτό, το λένε και επιτυχία και πανηγυρίζουν κιόλας!

Μία ελληνική εταιρία φεύγει από ελληνικά χέρια, μηδέν λεφτά μπήκαν στην Ελλάδα και φεύγουν από το τραπεζικό σύστημα 350 εκατομμύρια. Στο χωριό μου, το λένε και "εμπόριο του καραγκιόζη".

(Ο αγοραστής είναι κοινοπραξία μεγάλων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων του κλάδου. Ο "αρχιτέκτονας" της συμφωνίας είναι ο Βασίλης Καραμούζης της ΕΤΕ, υιός του τραπεζίτη Νίκου Καραμούζη.)



Τι έγραφε το businessenergy.gr τον Απρίλιο :


Σε διαπραγματεύσεις με ελληνικές και ξένες τράπεζες για τη λήψη δανείου με μόνη εγγύηση τον ίδιο τον ΔΕΣΦΑ βρίσκεται ήδη η κοινοπραξία των Snam/ Enagas/Fluxys προκειμένου να χρηματοδοτήσει την εξαγορά του 66% των μετοχών του ελληνικού Διαχειριστή, δηλαδή της προσφοράς, του συνόλου ή μέρους, των 535 εκατ. ευρώ, χάρη στα οποία ανακηρύχθηκε χθες από το ΤΑΙΠΕΔ προτιμητέος επενδυτής.

Οι τρεις εταιρίες σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, αναφέρουν ότι έχουν “ξεκινήσει συζητήσεις με ελληνικές και διεθνείς τράπεζες για την εξασφάλιση ενός, άνευ προσφυγής, χρηματοδοτικού πακέτου για την εξαγορά”. Πρόκειται για τα λεγόμενα “non-recourse” δάνεια, που σημαίνει επί της ουσίας περιορισμένη εξασφάλιση για τις τράπεζες, αφού συνήθως η εγγύηση που παρέχει ο δανειζόμενος είναι το ίδιο το περιουσιακό στοιχείο. Σε περίπτωση που ο οφειλέτης δεν αποπληρώσει το δάνειο, ο δανειστής δεν έχει το δικαίωμα να κινηθεί κατά άλλων περιουσιακών στοιχείων του δανειζόμενου, πέραν του αρχικού ενεχύρου, που εν προκειμένω θα είναι κατά πάσα πιθανότητα ο ΔΕΣΦΑ και/ή οι μετοχές του.

Το ποσό του τιμήματος, το οποίο η κοινοπραξία διαπραγματεύεται να καλύψει με δανεισμό, αν δηλαδή αφορά το σύνολο του ποσού των 535 εκατ. ευρώ ή μέρος αυτού δεν έχει ανακοινωθεί, πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι συζητείται η κάλυψη του μεγαλύτερου μέρους του τιμήματος, το οποίο επί της ουσίας θα αποπληρώνεται από τον ΔΕΣΦΑ.

Παρόμοιο deal στην εγχώρια αγορά αερίου ήταν αυτό με το οποίο η αμερικανική Cinergy (η οποία μετέπειτα εξαγοράστηκε από την επίσης αμερικανική Duke Energy) απέκτησε τη συμμετοχή της στις παλαιές ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής, χρηματοδοτώντας την εξαγορά με δάνειο από την Αγροτική Τράπεζα με ενέχυρο τις μετοχές στις εταιρίες παροχής και διανομής αερίου. Οταν η Duke Energy αποχώρησε από τη χώρα και αποσύρθηκε από τη συγκεκριμένη επένδυση, στις αρχές της κρίσης, απλώς παρέδωσε το πακέτο των μετοχών στην Αγροτική, η οποία στη συνέχεια το πούλησε στη Shell.

Στην κοινοπραξία η Snam μετέχει με ποσοστό 60% και από 20% κατέχουν η Enagas και η Fluxys. Στην κοινή ανακοίνωση οι τρεις εταιρίες, που είναι και μέτοχοι στον αγωγό ΤΑP, τονίζουν ότι με την εξαγορά “θα έχουν τη δυνατότητα να ενισχύσουν, μέσα στα επόμενα χρόνια, την ανάπτυξη των υποδομών αερίου στην Ελλάδα, εκπληρώνοντας πλήρως την προοπτική της χώρας να γίνει κόμβος για το φυσικό αέριο, το οποίο θα μοχλεύσει την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς καθώς και άλλες διαμετακομιστικές πρωτοβουλίες.”

Επιπλέον, συνεχίζει η ανακοίνωση, “η κοινοπραξία θα έχει την ευκαιρία να μεταφέρει τεχνικές και επιχειρησιακές δυνατότητες στον ΔΕΣΦΑ και να αναπτύξει νέες χρήσεις και πηγές φυσικού αερίου (όπως το μεθάνιο για τις μεταφορές και το βιομεθάνιο), ώστε να συνεισφέρει αποφασιστικά στη μείωση των αερίων εκπομπών του θερμοκηπιου της χώρας.

Χάρη στη στρατηγική θέση στη Μεσόγειο, η Ελλάδα θα μπορούσε να αναδειχθεί σε σημαντικό σταυροδρόμι για τη διαφοροποίηση του εφοδιασμού και το άνοιγμα νέων δρόμων για το φυσικό αέριο στην Ευρώπη.

Το 2017 ο ΔΕΣΦΑ παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας ένα EBITDA κοντά στα 177 εκατ. ευρώ, έχοντας οφέλη από μη επαναλαμβανόμενες ταρίφες και θετική καθαρή οικονομική θέση περίπου 5 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένων ταμειακών διαθεσίμων κοντά στα 228 εκατ. ευρώ).

Η υπογραφή των συμβάσεων για την εξαγορά εξαρτάται από την ολοκλήρωση των επόμενων βημάτων που προβλέπει ο διαγωνισμός αλλά και από την εγχώρια νομοθεσία αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις, ενώ το κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται στο δεύτερο μισό του έτους, μετά τις απαιτούμενες άδειες, συμπεριλαμβανομένης και της antitrust άδειας.

O CEO της Snam, Marco Alverà, δήλωσε: «Το αποτέλεσμα αυτό επιβεβαιώνει τον κεντρικό ρόλο της Ιταλίας στον τομέα των ενεργειακών υποδομών στην Ευρώπη και στην Μεσόγειο. Είμαστε περήφανοι που βλέπουμε την αξία των Ιταλικών τεχνολογιών και δυνατοτήτων να αναγνωρίζονται σε αυτή τη συμφωνία. Με τους εταίρους μας Enagás και Fluxys δημιουργήσαμε μια ισχυρή ευρωπαϊκή κοινοπραξία, η οποία ως βασικό στόχο έχει την περαιτέρω ανάπτυξη του ΔΕΣΦΑ, της ελληνικής αγοράς, της Ενεργειακής Ένωσης και του συνολικού ενεργειακού συστήματος της Μεσογείου, τα οποία θα ωφελήσουν τους καταναλωτές, θα κάνουν τις επιχειρήσεις πιο ανταγωνιστικές, τις προμήθειες πιο ασφαλείς και θα συμβάλλουν στον περιορισμό της χρήσης άνθρακα». καταλήγει η ανακοίνωση.


Οι τρεις εταιρίες


Snam

H Snam είναι κορυφαίος διαχειριστής δικτύου φυσικού αερίου στην Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 1941 ως «Società Nazionale Metanodotti». Χτίζει και διαχειρίζεται βιώσιμες και τεχνολογικά προηγμένες υποδομές, εγγυώμενη την ενεργειακή ασφάλεια εδώ και 75 χρόνια. Η Snam λειτουργεί στην Ιταλία και μέσω θυγατρικών στην Αυστρία (TAG and GCA), Γαλλία (Teréga) και το Ηνωμένο Βασίλειο (Interconnector UK). Είναι ένας από τους βασικούς μετόχους στον ΤΑP και είναι η εταιρεία με τις περισσότερες συμμετοχές σε έργα για τη δημιουργία της Ενεργειακής Ένωσης.

Είναι πρώτη στην Ευρώπη με δίκτυο μεταφοράς (πάνω από 32.500 χλμ. στην Ιταλία και περίπου 40.000 με διεθνείς θυγατρικές), με δυνατότητα αποθήκευσης φυσικού αερίου (16,7 δισ. κυβικά μέτρα στην Ιταλία και περίπου 20 δισ. με διεθνείς θυγατρικές), η Snam διαχειρίζεται το πρώτο LNG εργοστάσιο που χτίστηκε στην Ιταλία και είναι μέτοχος στο βασικό τερματικό σταθμό της χώρας. Το επιχειρηματικό μοντέλο της Snam βασίζεται στη βιώσιμη ανάπτυξη, τη διαφάνεια, την καλλιέργεια ταλέντων και την ανάπτυξη τοπικών περιοχών μέσω διαλόγου με τις τοπικές κοινωνίες. Ενθαρρύνει τη βιώσιμη κινητικότητα, αναπτύσσεται στην ενεργειακή αυτάρκεια και επενδύει στο βιομεθάνιο και σε καινοτόμες τεχνολογίες για την αύξηση της χρήσης του ανανεώσιμου αερίου, βασικού πόρου της «πράσινης» οικονομίας. www.snam.it

Enagás

Η Enagás είναι η εταιρεία με τον μεγαλύτερο αριθμό LNG τερματικών σταθμών και τη μεγαλύτερη δυνατότητα αεριοποίσης στην Ευρώπη. Με σχεδόν 50 χρόνια εμπειρίας και παρουσίας στην Ισπανία, το Μεξικό, τη Χιλή, το Περού και τη Σουηδία, η Enagás είναι επίσης και ένας εκ των μετόχων στον TAP. Η εταιρεία είναι πιστοποιημένη ως Διαχειριστής Συστήματος από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί διεθνές σημείο αναφοράς στην ανάπτυξη και λειτουργία δικτύων αερίου. Έχει πάνω από 12.000 χλμ. αγωγών αερίου, τέσσερις στρατηγικές αποθήκες και οκτώ εργοστάσια αεριοποίησης. Στην Ισπανία η Enagás είναι ο τεχνικός διαχειριστής του συστήματος αερίου και έχει αναπτύξει τις βασικές δομές αερίου της χώρας, καθιστώντας την υπόδειγμα μέσα στην Ευρώπη.

Εγγεγραμμένη στο IBEX 35 στο Ισπανικό χρηματιστήριο, η Enagás είναι παρούσα στους βασικούς δείκτες βιωσιμότητας, όπως ο Dow Jones Sustainability Index (DJSI) τα τελευταία δέκα χρόνια. Η εταιρεία είναι παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της σύμφωνα με την τελευταία αναθεώρηση του DJSI.

Η Enagás είναι ταγμένη στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής μέσα από πρωτοβουλίες για την προώθηση της χρήσης ανανεώσιμων αερίων, όπως το βιομεθάνιο και το υδρογόνο, καθώς και μέσω της ανάπτυξης ενεργειών για την ενεργειακή αυτάρκεια και τη βιώσιμη κινητικότητα. www.enagas.es

Fluxys

Η Fluxys είναι ένα πλήρως ανεξάρτητο γκρουπ υποδομών αερίου, με έδρα το Βέλγιο. Η εταιρεία είναι ένας μεγάλος διαχειριστής συστήματος αερίου και συνδυάζει τη μεταφορά αερίου, την αποθήκευση αερίου και την αποθήκευση σε τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Με παρουσία σε όλη την Ευρώπη, η εταιρεία εστιάζει σε αποτελεσματικές και βιώσιμες λειτουργίες, σε ποιοτικές υπηρεσίες εναρμονισμένες με τις απαιτήσεις των αγορών και δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους της.

Εκτός από τους αγωγούς, την αποθήκευση και τους LNG τερματικούς σταθμούς στο Βέλγιο (ιδιοκτησία και διαχείριση από την NYSE Euronext εγγραφή Fluxys Βέλγιο), οι συνεργασίες της Fluxys συμπεριλαμβάνουν ιδιοκτησία LNG bunkering πλοίου, τους αγωγούς Interconnector και BBL, που συνδέουν το ΗΒ με την ηπειρωτική Ευρώπη, τον τερματικό σταθμό LNG στην Γαλλία, τους αγωγούς NEL και TENP και το έργο του αγωγού EUGAL στην Γερμανία, τον αγωγό Transitgas στην Ελβετία, την υποδομή Swedegas στην Σουηδία και τον αγωγό TAP από την Τουρκία στην Ιταλία, ο οποίος είναι υπό κατασκευή για τη μεταφορά αερίου στην Ευρώπη από το Αζερμπαϊτζάν και πιθανώς άλλες πηγές. www.fluxys.com

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates