Κατηγορίες Blog/p/blog-page_5.html

Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2016

ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΩΝ !!!

ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Οι διαφορές για τα προϊόντα των ίδιων ομίλων στην χώρα μας ξεπερνούν το 50% ειδικά σε δημητριακά, είδη υγιεινής και αναψυκτικά !!!

















Η ΕΡΤ με έρευνα της ρίχνει φως στο στημένο κερδοσκοπικό παιχνίδι πίσω από τις τιμές που πληρώνουν καθημερινά οι καταναλωτές στο ράφι. Παράλληλα οι μέχρι τώρα έλεγχοι δείχνουν ότι οι εκπτώσεις που κάνουν οι πολυεθνικές μετά την χονδρική πώληση των προϊόντων τους σε σούπερ μάρκετ και καταστήματα λιανικής φουσκώνουν την τελική τιμή για τον καταναλωτή έως και 30%.

Η επιχείρηση για καθαρές τιμές στο ράφι με νομοθετική διάταξη μέχρι τώρα παραμένει στα χαρτιά. Πόσο πληρώνει ο Έλληνας (κατώτατος μισθός 586 ευρύ) για 1 κιλό μακαρόνια; 1,74 ευρώ, όταν στον Ολλανδό με κατώτατο μισθό 1.478 ευρώ κοστίζουν 1,58 ευρώ και στον Πορτογάλο με κατώτατο μισθό 485 ευρώ 1,18. Προμηθευτές και έμποροι μοιράζουν τις εκπτώσεις και στέλνουν τον λογαριασμό στα νοικοκυριά. 

Μοχλός τροφοδότησης της ακρίβειας σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η σχέση εισαγωγικών επιχειρήσεων και σούπερ μάρκετ, που καθορίζεται όχι ως από το ύψος της τιμής αλλά από τις εκπτώσεις που λαμβάνονται. Το «παζάρι» μεταξύ λιανεμπορίου και βιομηχανιών δεν γινόταν ποτέ στο να χαμηλώσει η τιμή χονδρικής αλλά στο μέγεθος και το ύψος των εκπτώσεων και των παροχών. Οι προμηθευτές γνωρίζουν τις πιέσεις που θα δεχθούν και έτσι έχουν την τάση να αυξάνουν τις τιμές του τιμοκαταλόγου, για να έχουν μεγαλύτερα διαπραγματευτικά περιθώρια. Μάλιστα οι παροχές φουσκώνουν κατά 25% με 30% την τελική τιμή του προϊόντος. Το κέρδος που αποκομίζει ένα σούπερ μαρκετ από μια έκπτωση 10% σε 1 λίτρο γάλα που κοστίζει 1,5 ευρώ είναι 15 λεπτά, ενώ το κέρδος με την ίδια έκπτωση για 1 λίτρο γάλα αξίας ενός ευρώ είναι 10 λεπτά. 

Το σύστημα των παροχών που δίνει η βιομηχανία στο λιανεμπόριο ξεκίνησε στην χώρα μας από το 1990 , όταν έκαναν την εμφάνισή τους οι πρώτες μεγάλες πολυεθνικές. Το αποτέλεσμα ήταν οι τιμές χονδρικής των βιομηχανιών ή των προμηθευτικών επιχειρήσεων να είναι ίδιες για όλους τους λιανέμπορους. Η αγορανομική διάταξη που υποχρέωνε την υποβολή τιμοκαταλόγων καταργήθηκε στις ράχες του 2012. Η τελευταία απόπειρα για καθαρές τιμές στο ράφι έγινε το 2013, με έτοιμη νομοθετική διάταξη για την υποχρεωτική αναγραφή στα τιμολόγια όλων των παροχών που κάνουν οι χονδρέμποροι προς τους λιανέμπορους, όμως σκάλωσε στην διαδρομή. Τι φταίει τελικά στην χώρα μας και πως εξηγείται στον ιδιο όμιλο το επιδόρπιο γιαουρτιού να πωλείται στην Ελλάδα προς 0,58 ευρώ, ενώ στην Γερμανία προς 0,27 και στην Βουλγαρία προς 0,42 ευρώ; Οι θυγατρικές των πολυεθνικών με διάφορα κόλπα εμφανίζουν εικονικές ζημιές και «φουσκωμένες» τιμές ώστε να αποφεύγουν τη φορολόγηση στη χώρα μας και να μεταφέρουν τα κέρδη τους στις μητρικές εταιρείες. 

Τι έχουν δείξει οι μέχρι τώρα έλεγχοι; Το παράδοξο: Σε ορισμένες περιπτώσεις η τιμή χονδρικής που πουλούσαν πολυεθνικές ξεπερνούσε και αυτήν της λιανικής. Βέβαια, οι τιμές των τροφίμων επηρεάζονται και από τη φορολογία , καθώς τα τρόφιμα υπόκεινται σε ΦΠΑ 13%. Όσο για το πραγματικό κόστος ενός προϊόντος, μέχρι τώρα παραμένει άγνωστο και από τις επίσημες αρχές , δηλαδή από τα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών, το ΣΔΟΕ και την Ελληνική Στατιστική Αρχή.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

SSL Certificates