Χαμός στη Γερμανία: Η Volkswagen ετοιμάζει λουκέτο και αποχώρηση!
Η Γερμανία καταστρέφει τη βιομηχανία της – Σοκ και δέος προκαλεί η αποχώρηση της Volkswagen
Δίχως τέλος φαίνεται ότι είναι τα προβλήματα της Γερμανίας, καθώς μετά την ήττα – σοκ που υπέστησαν τα κυρίαρχα κόμματα της χώρας στις εκλογές της Θουριγγίας και της Σαξονίας, ήρθαν τα στοιχεία από τους δείκτες βιομηχανικής παραγωγής (IPI) και του όγκου των βιομηχανικών παραγγελιών, αλλά και του ΑΕΠ, που δείχνουν ότι στη χώρα υπάρχει μια επικίνδυνη στασιμότητα.
Μπορεί λοιπόν ο καγκελάριος Olaf Scholz να καυχιόταν τόσο για την ανάπτυξη του βιομηχανικού τομέα όσο και για την αυξημένη χρησιμοποίηση των βιομηχανικών κέντρων της Γερμανίας, αλλά παρέλειπε να αναφέρει ότι οι ρυθμοί ήταν από τη χαμηλή βάση της περιόδου της πανδημίας. Όλοι γνωρίζουν, ειδικά οι ψηφοφόροι, ότι δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα.
Γι’ αυτό και το εκλογικό αποτέλεσμα – σοκ των πρόσφατων εκλογών. Δηλαδή, όλες οι επιτυχίες της ομάδας του Scholz που εγκαταλείπει το τιμόνι είναι μια προσπάθεια να βγουν από τα βάθη του λάκκου της αποβιομηχάνισης, αλλά δεν κατάφεραν να φτάσουν ακόμη και τους δείκτες του 2021. Διότι με την έναρξη του CWO και την επιβολή κλαδικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας, όλοι οι αναφερόμενοι δείκτες της γερμανικής οικονομίας κατέρρευσαν.
Ο ΔΤΚ μειώθηκε, ο όγκος της βιομηχανικής παραγωγής από σχεδόν (προ κρίσης) μηδέν σε –30% και το ΑΕΠ από την αναδυόμενη ανάπτυξη (+5%) έπεσε στην αρνητική ζώνη (-20%).
Το Βερολίνο, συνειδητοποιώντας ότι δεν είχε καμία σχέση με τέτοια εκλογικά αποτελέσματα, άρχισε να μειώνει μανιωδώς τις δαπάνες, συμπεριλαμβανομένης της κοινωνικής σφαίρας. Τα μέτρα που ελήφθησαν φέτος είχαν βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα.
Οι οικονομικές παρεμβάσεις από τον προϋπολογισμό κατέστησαν δυνατή τη μετάβαση στην ανάπτυξη (PPI – έως +30%, PP – έως +5%, ΑΕΠ – έως +21%), αλλά δεδομένου ότι η κατάσταση της οικονομίας δεν επιτρέπει κυριολεκτικά να πλημμυρίσει το πραγματικό τομέα με χρήματα, η θετική δυναμική αντιστράφηκε γρήγορα.
Ως αποτέλεσμα, την εποχή των πρόσφατων εκλογών, η γερμανική οικονομία χωλαίνει με αυστηρά αρνητικούς δείκτες (PPI – -5%, PP – -10%, ΑΕΠ – -6%).
Επομένως, είναι περίεργο το γεγονός ότι το AfD δεν κέρδισε σαρωτικά…
Η Volkswagen σχεδιάζει να μεταναστεύσει εκτός Γερμανίας
Ένα συντρηπτικό πλήγμα ήρθε όμως στην ολέθρια κυβέρνηση του Olaf Scholz και για την γερμανική μεταποίηση συνολικά που μετά την απώλεια των φθηνών ενεργειακών αγαθών αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ανταγωνιστικότητας. Το… διαμάντι της γερμανικής βιομηχανίας είναι η αυτοκινητοβιομηχανία η οποία τώρα αρχίζει να υστερεί απέναντι στο ανταγωνισμό των κινεζικών ηλεκτροκίνητων οχήμάτων αλλά και της… παλαβής πολιτικής της «αποσύνδεσης» από την Κίνα.
Απέναντι σε αυτήν την πολιτική όπως και την επιβολή κυρώσεων ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας – όπως π.χ. ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων – έχουν διαμαρτυρηθεί εντόνως και τη θεωρούν αυτοκτονική. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen άφησε για πρώτη φορά την Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου ανοιχτό το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσιά της στη χώρα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Oliver Blume δήλωσε σχετικά ότι «η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό και σοβαρό καθεστώς» και πως, για να θωρακιστεί η εταιρεία, πρέπει να υπάρξουν σημαντικές περικοπές.
«Το οικονομικό περιβάλλον έγινε ακόμη πιο σκληρό και νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά. Επιπλέον, η Γερμανία, ιδίως ως τόπος παραγωγής, υπολείπεται ακόμη περισσότερο από πλευράς ανταγωνιστικότητας», ανέφερε, προσθέτοντας πως, η εταιρεία «πρέπει τώρα να δράσει αποφασιστικά».
……………………………..
Volkswagen: Μελετά «λουκέτο» σε εργοστάσια στην Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της
Το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία για πρώτη φορά στην ιστορία της, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας βαθύτερων περικοπών και εξεύρεσης τρόπων εξοικονόμησης πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, με παράλληλη άρση της εγγύησης απασχόλησης και πιθανή μείωση προσωπικού, φαίνεται πως εξετάζει η Volkswagen.
Πρόκειται για μια πρωτοφανή κίνηση κατά τη διάρκεια της 87χρονης ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας επί γερμανικού εδάφους, που μπορεί να επιφέρει ένα νέο πλήγμα για την κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς. Ταυτόχρονα, μία απόφαση για «λουκέτο» θα έθετε την αυτοκινητοβιομηχανία σε τροχιά σύγκρουσης με τα συνδικάτα, αφού στα πιθανά μέτρα που εξετάζει εντάσσεται και ο τερματισμός της συμφωνίας για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας μέχρι το 2029.
Με ορίζοντα το 2026, το διοικητικό συμβούλιο διαπίστωσε ότι το έλλειμμα 5 δισ. ευρώ δεν είναι εφικτό να καλυφθεί με ήπια μέτρα. Όπως διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος Όλιβερ Μπλούμε, «το οικονομικό περιβάλλον έχει επιδεινωθεί εκ νέου και οι νέοι πάροχοι ασκούν πίεση προς την Ευρώπη», ενώ «η Γερμανία υστερεί σημαντικά σε ανταγωνιστικότητα».
Ως εταιρία, οφείλουμε να ενεργήσουμε με συνέπεια σε αυτό το περιβάλλον, καθώς η εταιρία κινδυνεύει να χάσει τους στόχους εξοικονόμησης που είχε θέσει, πρόσθεσε ο CEO σύμφωνα με τo Bloomberg. Μεταξύ των μέτρων που θα εφαρμοστούν είναι και η αναστολή της «εγγύησης απασχόλησης» για 110.000 εργαζόμενους, η οποία ανανεώνεται μέχρι τώρα ανελλιπώς από το 1994.
Η διοίκηση της VW σχεδιάζει τώρα την άρση της έως το 2029, χωρίς να αποκλείει και το ενδεχόμενο απολύσεων. «Στην τρέχουσα κατάσταση, το κλείσιμο εργοστασίων δεν μπορεί να αποκλειστεί, εάν δεν υπάρξουν γρήγορα αντίμετρα», ανέφερε το ΔΣ της VW, ενώ αναμένεται να ενημερώσει τους εργαζόμενους για τα σχέδιά της την Τετάρτη, αλλά, θα πρόκειται για το μεγαλύτερο πακέτο μέτρων που έχει δει η Volkswagen εδώ και δεκαετίες.
Η εταιρεία δυσκολεύεται να μειώσει τα κόστη, ενώ τα περιθώρια κέρδους έχουν μείνει πίσω εδώ και πολύ καιρό, με τις προσπάθειες να επιδεινώνονται εν μέσω της ραγδαίας μετάβασης στα ΕGV και της επιβράδυνσης των καταναλωτικών δαπανών. Η βασική μάρκα του ομίλου, που κατασκευάζει τα μοντέλα Golf και Tiguan, κινδυνεύει να γίνει ζημιογόνος. Η VW απασχολεί περίπου 650.000 εργαζόμενους παγκοσμίως, εκ των οποίων σχεδόν 300.000 είναι στη Γερμανία.
…………………..