Υπέρ της μείωσης του ΦΠΑ στα τρόφιμα ο πρόεδρος του Mymarket

 30/05/2023    07 : 09 : 24
παντελιαδης μετρο mymarket
67 / 100

Αναφανδόν υπέρ της μείωσης του συντελεστή ΦΠΑ στα τρόφιμα τάχθηκε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της METRO κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, διαβεβαιώνοντας πως η όποια μείωση αποφασιστεί στο μέλλον θα περάσει στην αγορά λόγω ανταγωνισμού αλλά αναγνώρισε ότι προκύπτει ένα σημαντικό κόστος για τα δημόσια έσοδα.

Πρόκειται για τα μία από τις πολλές απαντήσεις που έδωσε ο κ. Παντελιάδης προς τους δημοσιογράφους, σε σχετική ενημέρωση που έκανε στους εκπροσώπους του Τύπου για την πορεία του Ομίλου για τη χρονιά που πέρασε αλλά και τις προοπτικές της φετινής χρονιάς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι μοναδικός όμιλος του λιανεμπορίου που έχει καθιερώσει ετήσια ενημέρωση των αρμόδιων συντακτών, ενώ οι υπόλοιπες επιχειρήσεις αποφεύγουν τη διαδικασία της δια ζώσης επικοινωνίας με τους δημοσιογράφους.

Αύξηση 5,6% σημείωσε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Μετρό φθάνοντας το 1,58 δισεκ.εκ. ευρώ το 2022 από 1,5 δισεκ.εκ. ευρώ το 2021, στον οποίο περιλαμβάνονται οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ MyΜarket + eshop, το ΜΕΤΡΟ Cash&Carry + το eshop, η εταιρεία MCC Best Value και πρατήρια καυσίμων.

Τα κέρδη προς φόρων ανήλθαν στα 28,3 εκατ. ευρώ, το 2022 από 22,4 εκατ. ευρώ το 2021.Το EBITDA του Ομίλου ανήλθε στα 60 εκατ. ευρώ.

Στο 4,9% του τζίρου το καλάθι του νοικοκυριού

Το BN έφερε στη συζήτηση το καλάθι του νοικοκυριού, το οποίο κατά εισήγηση του κ. Παντελιάδη είπε ότι λειτούργησε ως μία προωθητική ενέργεια η οποία σταδιακά έχασε το ενδιαφέρον των καταναλωτών, αλλά έβγαλε μια νώτα ανακούφισης ότι λήγει η «ζωή» του στα τέλη Ιούνιου και τη ίδια στιγμή αναστέλλεται το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους, το οποίο επιβλήθηκε στην εποχή του COVID και στη συνέχεια στο λιανεμπόριο λόγω των ανατιμήσεων από τον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη.

Στο 4,9% διαμορφώθηκε ο τζίρος το καλαθιού της αλυσίδας, που επιβεβαιώνει τη επιτυχία της πολιτικής με τον κ. Παντελιάδη να αποκαλύπτει ότι η πολιτική του Άδωνι Γεωργιάδη να διαφημίζει το πιο φθηνό καλάθι έφερε ανταγωνισμό ανάμεσα στις αλυσίδες που υποχρεώθηκαν να βάζουν προϊόντα PL τα οποία ήταν φθηνότερα.

Επιπλέον ανέφερε ότι τα προϊόντα του καλαθιού αποτελούν το 50% του συνολικού τζίρου της αλυσίδας.

Οι επιδοτήσεις των τιμολογίων έγιναν κέρδη για τις επιχειρήσεις

Το στοιχείο που εντυπωσίασε από την παρουσίαση της ΜΕΤΡΟ ήταν όταν το BN συνδύασε τις κρατικές επιδοτήσεις των τιμολογίων ρεύματος που ανήλθαν σε 16, 5 εκατ. ευρώ, τα οποία στην πράξη συνέβαλαν στην αύξηση των προ φόρων κέρδη.

Έτσι τα προ φόρων κέρδη έφθασαν στα 28,3 εκατ. χάρη στις επιδοτήσεις, ενώ αν δεν ήταν δοθεί θα είχαν διαμορφωθεί στα 11,7 εκατ. ευρώ.
Πάντως, ο κ. Παντελιάδης θεωρεί ότι η επιδότηση των τιμολογίων λειτούργησε ως αντάλλαγμα στο πάγωμα του μικτού περιθωρίου κέρδους , που δεν μας επέτρεπε.

Οι επιδοτήσεις των τιμολογίων ρεύματος έγιναν κέρδη για τις επιχειρήσεις από το ΥΠΕΝ ενώ το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έδινε μάχη να περιορίσει την κερδοσκοπία.

Ωστόσο, ο κύκλος των ανατιμήσεων συνεχίζεται με πιο ήπιους ρυθμούς από τις αρχές του έτους με τον κύριο Παντελιάδη να λέει ότι στο τελευταίο τρίμηνο εκτιμά ότι ο πληθωρισμός θα κυμανθεί κοντά στην περιοχή του 5%.
Το προσωπικό παραμένει το ζητούμενο με τον όμιλο να σήμερα 1141 κενές θέσεις.

Οι αμοιβές του προσωπικού κινούνται υψηλότερα από τον κατώτατο μισθό με τις μικτές αποδοχές να ξεπερνούν τα 1100 ευρώ.

Σημείωσε ότι στις τουριστικές περιοχές που διαθέτει καταστήματα δεν βρίσκει προσωπικό παρότι δίνει ανταγωνιστικές αμοιβές με την εταιρεία να αναγκάζεται να φέρει προσωπικό από την ηπειρωτική Ελλάδα.

Τέλος, να σημειωθεί ότι φέτος εκτιμά τα κέρδη θα ξεπεράσουν τα 30 εκατ. ευρώ και οι επενδύσεις θα ανέλθουν στα 50 εκατ. ευρώ.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}