Φορολογία και αυτοκίνητο στην Ελλάδα

 19/06/2024    01 : 18 : 46
αυτοκινητα
62 / 100

Για την φορολογία των αυτοκινήτων στην χώρα μας πολλά έχουν γραφτεί και πολλά παράπονα έχουν εκφραστεί. Αυτό που πρέπει να πούμε πάντως είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες εξορθολογισμού, με αποτέλεσμα -λόγω και των ειδικών εργοστασιακών τιμών- οι Έλληνες να μπορούν να αγοράζουν σε σχετικά λογικές τιμές, ιδίως στις μικρότερες κατηγορίες.

Από το newsauto.gr

Η Ελλάδα πάντως δεν είναι ο πρωταγωνιστής των φόρων στα αυτοκίνητα για την Ευρώπη. Τον τίτλο αυτό έχει και με διαφορά η Δανία, η οποία εφαρμόζει ένα εξοντωτικό σύστημα φορολόγησης που ανεβάζει τις τιμές, ιδίως των ακριβών μοντέλων, σε δυσθεώρητα ύψη.

Σε δημοσίευμα δανέζικου περιοδικού φέρνουν ως παράδειγμα την σπέσιαλ BMW 3.0 CSL η οποία θα έχει αρχική τιμή, προ φόρων, λίγο πάνω από τα 800.000 ευρώ. Όμως η τελική της τιμή, με την προσθήκη των φόρων μπορεί να αγγίξει και τα 2 εκατομμύρια ευρώ!

Ο τρόπος φορολόγησης στην Δανία είναι αρκετά τσουχτερός. Μέχρι τα πρώτα 9.000 ευρώ υπάρχει φόρος 25%, για τα υπόλοιπα 20.000 ευρώ ο φόρος είναι στο 85%, ενώ πάνω από τα 30.000 ευρώ ο φόρος ανεβαίνει στο εξωφρενικό 150%.

Ένα ακόμα στοιχείο που χαρακτηρίζει την αγορά αυτοκινήτου της Δανίας είναι η πολύ υψηλή φορολογία για τις εκπομπές ρύπων. Αν κάποιος θέλει να απολαύσει τις επιδόσεις και την οδηγική έξαψη ενός V8 του Audi RS6 για παράδειγμα θα πρέπει να καταβάλει ετησίως περίπου 42.000 ευρώ για να μπορεί να το κυκλοφορεί.

Υπάρχουν όμως και χώρες εκτός Ευρώπης που τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, όπως η Σιγκαπούρη. Η φορολόγηση σε αυτή τη μικρή σε έκταση χώρα είναι τόσο υψηλή που μόλις το 3% του πληθυσμού έχει δύο αυτοκίνητα, ενώ αυτοί με τρία είναι μετρημένοι.

Τα ποσά που πρέπει να πληρώσουν οι κάτοικοι Σιγκαπούρης είναι υπερβολικά, καθώς υπάρχει περιορισμός για τα αυτοκίνητα τα οποία επιτρέπεται να πωλούνται ετησίως στην χώρα (λόγω του μικρού μεγέθους της). Για να πάρει το πιστοποιητικό ελεύθερης κυκλοφορίας ένας κάτοικος της Σιγκαπούρης πρέπει να πληρώσει σχεδόν 50.000 ευρώ.

Η φορολόγηση, ανάλογα με την αξία του αυτοκινήτου ξεκινά από το 100% και φθάνει έως και το 320% της αξίας του. Οι αρχές «τιμωρούν» με έξτρα φόρους τα αυτοκίνητα με μεγάλο κυβισμό ενώ υπάρχει και φόρος όταν το αυτοκίνητο ξεπεράσει τα 10 χρόνια ζωής.

Όλα αυτά και πολλά ακόμα (και βέβαια το κέρδος του πωλητή) κάνουν για παράδειγμα μία βασική Mercedes C-Class να έχει προτεινόμενη τιμή στην Σιγκαπούρη κοντά στα 160.000 ευρώ! Μήπως μπροστά σε αυτά τα παραδείγματα η Ελλάδα είναι ένας παράδεισος για τα αυτοκίνητα;

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}