Συνεχίζεται η…εθελοντική φορολογία εφοπλιστών

Δευτέρα 03/02/2023    05 : 17 : 54
efoplistes1
67 / 100

Στην Ολομέλεια της Βουλής ψηφίστηκε το νέο «συνυποσχετικό» για την «εθελοντική» φορολογία των εφοπλιστών, που συμφωνήθηκε μεταξύ της κυβέρνησης της ΝΔ και της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Πρόκειται για μία ακόμα απίστευτη πρόκληση απέναντι στον λαό.

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση αυξάνει τη φορολεηλασία των εργαζομένων, συνολικά των λαϊκών στρωμάτων, και στέλνει τον κρατικό μηχανισμό να αρπάξει σπίτια ακόμα και χαμηλοσυνταξούχων για 15.000 ευρώ, για τους εφοπλιστές, που εξακολουθούν να καταγράφουν κέρδη χωρίς ιστορικό προηγούμενο, με τον στόλο τους να δεσπόζει στην κορυφή της παγκόσμιας πυραμίδας, προβλέπει …εθελοντική φορολογία!

Μεταδίδει το imerodromos.gr

Η κυβέρνηση περνά το «συνυποσχετικό» από τη Bουλή αφενός γιατί οι εφοπλιστές είχαν την …«ευχαρίστηση» να αυξήσουν το φιλοδώρημα της «εθελοντικής φορολογίας» από τα 40 εκατ. ευρώ στα 60 εκατ., που δεν αντιστοιχεί ούτε σε 20 ευρώ τη μέρα ανά πλοίο τους, όταν τα ναύλα που κλείνουν π.χ. στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έχουν σπάσει πλέον το φράγμα των 400.000 δολαρίων ΗΠΑ τη μέρα!

Αφετέρου γιατί ως αντάλλαγμα για αυτήν τη …γενναιοδωρία, τους προσφέρει μείωση των συντελεστών φορολόγησης των μερισμάτων των πλοιοκτητριών εταιρειών, από 10% σε 5%. Το επιχείρημα που έχει διατυπωθεί για τη νέα παροχή, ουσιαστικά, προς τους εφοπλιστές είναι ότι με τη μείωση των συντελεστών φορολόγησης θα αυξηθούν οι εθελοντικές εισφορές ανά πλοίο και άρα θα εισρεύσουν στον κρατικό προϋπολογισμό περισσότερα χρηματικά ποσά!

Επιπλέον, όπως αναφέρεται στο «συνυποσχετικό», «η καταβολή της νέας οικειοθελούς παροχής εξαντλεί για το παγκόσμιο εισόδημα από τα μερίσματα των πλοιοκτητριών εταιρειών της προηγούμενης παραγράφου κάθε άλλη φορολογική υποχρέωση των ως άνω φυσικών προσώπων από κάθε φόρο, εισφορά, τέλος, κράτηση ή οποιαδήποτε άλλη φορολογικής φύσης επιβάρυνση, καθώς και από την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης».

Εξάλλου, όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας το «συνυποσχετικό» στη Βουλή, η κυβέρνηση «από την αρχή της θητείας της έχει αποδείξει έμπρακτα ότι επιδιώκει να διαφυλάξει την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας μας και τον ηγετικό παγκόσμιο ρόλο της, πάντα σε στενή και αποδοτική συνεργασία με τους διεθνείς εταίρους μας και ιδιαίτερα τον Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοΐας, τον ΟΟΣΑ και την Ευρωπαϊκή Ενωση».

Η «εθελοντική» φορολογία των εφοπλιστών δεν είναι βέβαια πατέντα της σημερινής κυβέρνησης. Το πρώτο αντίστοιχο «συνυποσχετικό» είχε υπογραφεί από τη συγκυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, με την τότε συμφωνία να προβλέπει ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες θα κατέβαλλαν 140 εκατ. ευρώ τον χρόνο, για να έρθει στη συνέχεια η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να μειώσει το ποσό στα 40 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο τότε πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας είχε αναφέρει κατά τη σχετική τελετή των υπογραφών ότι «η ανάκαμψη της οικονομίας θα δώσει τη δυνατότητα να ενισχυθεί και η ανταγωνιστικότητά της, αυτό αφορά όλους τους κλάδους και βεβαίως πρωτίστως και τους κλάδους στους οποίους έχουμε ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα». Δηλαδή, πάνω – κάτω είχε πει τότε ο Αλ. Τσίπρας ό,τι λέει σήμερα ο Χρ. Σταϊκούρας.

Σφάζονται στην ποδιά των εφοπλιστών
Το γεγονός ότι στα «σοβαρά» του κεφαλαίου η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ ταυτίζονται πλήρως το έδειξαν και όταν από κοινού απέρριψαν τη πρόταση του ΚΚΕ, κατά τη συνταγματική αναθεώρηση, να τροποποιηθεί ή να καταργηθεί το άρθρο 107 του Συντάγματος, που θωρακίζει όλο αυτό το καθεστώς φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ καταψήφισε επί της αρχής και τα σχετικά άρθρα του «συνυποσχετικού» – καθαρά για προεκλογικούς λόγους βέβαια. Η εισηγήτριά του Σ. Ελευθεριάδου ανέφερε ότι «εμείς σεβόμαστε το Σύνταγμα» και «το άρθρο 107» του Συντάγματος (κατοχυρώνει τις απίστευτες φοροαπαλλαγές στους εφοπλιστές τις οποίες διαμορφώνουν διαδοχικά η μία κυβέρνηση μετά την άλλη). Και θύμισε πόσο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ «υπερασπιστήκαμε, όταν κληθήκαμε στην Ευρωπαϊκή Ενωση να διαπραγματευτούμε, τον τομέα της ναυτιλίας. Υπερασπιστήκαμε το να μην έχουν υπερφορολόγηση οι ελληνικές επιχειρήσεις ναυτιλίας, τότε που εσείς φωνάζατε “βάστα γερά Γερούν”».

Ως πρωτεύον έθεσε και το ΠΑΣΟΚ την προστασία της «ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας» και πάει λέγοντας.

Ηταν τέτοια η πρεμούρα όλων των κομμάτων να διαγκωνιστούν για το ποιος υπερασπίζεται περισσότερο τα εφοπλιστικά συμφέροντα, που στην παρέμβασή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος σχολίασε: «Στην ποδιά των εφοπλιστών “σφάζονται παλικάρια”. Η ΝΔ, ο ΣΥΡΙΖΑ ή το ΠΑΣΟΚ εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα των εφοπλιστών; Κυριολεκτικά το ποιος εξυπηρετεί καλύτερα τα συμφέροντα των εφοπλιστών με αφήνει άναυδο. Σηκώνω ψηλά τα χέρια!». Και συνέχισε: «Σταθήκατε βράχος ακίνητος στην απαίτηση του Σόιμπλε να φορολογηθεί το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Με υπουργό Οικονομικών τον κ. Βαρουφάκη, για να μην ξεχνιόμαστε. Να φορολογηθεί ο λαός, να φορολογηθούν οι συνταξιούχοι, αλλά οι εφοπλιστές να μη φορολογηθούν. Μπράβο, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Κάνετε σοβαρή αντιπολίτευση για τα συμφέροντα των εφοπλιστών».

Κέρδη με ουρά
Οπως ανέδειξαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, τα 60 εκατ. ευρώ που θα πληρώσουν οι εφοπλιστές ως φόρο – και αυτό αν έχουν την …καλή διάθεση – είναι σταγόνα στον ωκεανό της κερδοφορίας που συνεχίζουν να καταγράφουν από την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, και των αμέτρητων προνομίων και παροχών που τους εξασφαλίζουν οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις, στέλνοντας τον λογαριασμό στον λαό, ο οποίος φτάνει να απειλείται να χάσει ό,τι έχει και δεν έχει αν χρωστάει κανένα ευρώ σε εφορία και τράπεζες.

«Αλήθεια; Πόσο είναι το σύνολο των φορολογικών εσόδων; Είναι 57 δισεκατομμύρια. Δηλαδή, τι τους λέτε, να εισφέρουν κάθε χρόνο οι ταλαίπωροι εφοπλιστές; Το 1 τοις χιλίοις του συνόλου των φορολογικών εσόδων. Πω, πω, καταστραφήκανε», σχολίασε ο Ν. Καραθανασόπουλος, προσθέτοντας ότι «οι …ταλαίπωροι εφοπλιστές» από τις αρχές του χρόνου έχουν δώσει ήδη 5,022 δισ. δολάρια για την αγορά 228 πλοίων από δεύτερο χέρι και είναι πρώτη στη σχετική κατάταξη. Πρώτοι είναι και στις ναυπηγήσεις, καθώς έχουν δεσμεύσει πάνω από 3 δισ. δολάρια σε ναυπηγικά συμβόλαια και «τρέχουν» ήδη πρόγραμμα με 234 παραγγελίες πλοίων, ενώ η χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου από το 2014, εν μέσω μνημονίων, έχει αυξηθεί κατά 45,8%. «Για τόσο ταλαίπωρους μιλάμε! Την ίδια στιγμή που έχει μειωθεί το εισόδημα των εργαζομένων και των συνταξιούχων κατά 45%. Αυτό είναι το αποτέλεσμα των πολιτικών σας μέχρι τώρα».

Ο Ν. Καραθανασόπουλος, αλλά και η Διαμάντω Μανωλάκου, ανέδειξαν επίσης ότι ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος είναι «χρυσάφι» για τους εφοπλιστές, αφού όχι μόνο μεταφέρουν με «τρελά» ναύλα το αμερικανικό ρυπογόνο LNG, αλλά – όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου – «το εμπάργκο στη θαλάσσια μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα: Εμείς οι εφοπλιστές θα γίνουμε πλουσιότεροι».

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}