Υπερφορολόγηση χωρίς τέλος για τους Έλληνες…

Υπερφορολόγηση χωρίς τέλος για τους Έλληνες...
63 / 100

Ο Έλληνας, είναι ο πιο βαριά φορολογούμενος πολίτης σε χώρα μέλους της Ε.Ε. Και παρά τις μειώσεις της τελευταίας τριετίας, ακόμα υπάρχουν φόροι – προσβολή…

Αναμφίβολα, παρά την πανδημία, την τελευταία τριετία είχαμε μία σειρά από μειώσεις και καταργήσεις φόρων.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Για παράδειγμα μειώθηκε ο φορολογικός συντελεστής για τα νομικά πρόσωπα από το 28% στο 22% σε μόνιμη βάση, όπως και η προκαταβολή φόρου στο 80%. Για τα φυσικά πρόσωπα πήγε στο 55%, ενώ αυξήθηκε και το αφορολόγητου όριο. Μεταξύ άλλων, σημαντική ήταν και η μείωση του εισαγωγικού φορολογικού συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα από το 22% στο 9%. Και άλλες σημαντικές φοροελαφρύνσεις…

Όλα τα παραπάνω φυσικά και είναι πολύ σημαντικά.

Όμως παραμένουν σε πλήρη ισχύ φόροι… εκτρώματα τις μαύρης περιόδου της οικονομικής κρίσης, οι οποίοι πολλές φορές προσβάλλουν τους Έλληνες φορολογούμενους, ενώ έχει αποδειχτεί ότι πλέον δεν συνεισφέρουν στα κρατικά έσοδα.

Ενας από αυτούς είναι ο τραγικός «φόρος πολυτελούς διαβίωσης» ο οποίος μπήκε το 2013.

Πρόκειται για έναν φόρο που επιβάλλεται σε περιουσιακά στοιχεία, με σκοπό τη φορολόγηση της… πολυτελούς διαβίωσης. Αυτός ο φόρος υπολογίζεται ως ποσοστό του ετήσιου τεκμηρίου διαβίωσης, που βασίζεται στα ποσά τεκμηρίων που αναγράφονται στη φορολογική δήλωση.

Σύμφωνα με την επίσημη αιτιολογία, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης στόχευε να φορολογήσει αυτούς που «απολαμβάνουν υψηλότερο βιοτικό επίπεδο» και διαθέτουν περισσότερα περιουσιακά στοιχεία, όπως ακίνητα, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής και άλλα αγαθά πολυτελείας. Με αυτόν τον τρόπο, ο φόρος στόχευε να εξισορροπήσει τη φορολογική επιβάρυνση μεταξύ των διαφορετικών κοινωνικών τάξεων και να αυξήσει τα έσοδα του κράτους από τους πλουσιότερους φορολογούμενους, ενώ «κυνηγούσε» με έναν πεπαλαιωμένο και όπως αποδείχτηκε ανούσιο τρόπο τα αδήλωτα εισοδήματα…

ΣΟΚ στα 2λιτρα και πάνω
Σε ότι αφορά το αυτοκίνητο τραγικοποιεί ακόμα περισσότερο την… τραγικότητα του συγκεκριμένου φόρου αφού επιβάλλεται στα κυβικά των αυτοκινήτων. Έτσι σήμερα υπάρχουν αυτοκίνητα που η εμπορική τους αξία είναι για παράδειγμα 10.000 ευρώ και επειδή είναι 4λιτρα πληρώνουν σε δύο χρόνια φόρο την μισή εμπορική αξία του αυτοκινήτου. Παράλληλα υπάρχουν αυτοκίνητα αξίας 100.000 και δεν πληρώνουν αυτόν τον φόρο γιατί μπορεί να είναι ηλεκτρικά (χωρίς κυβικά δηλαδή).

Το άρθρο 44 του Νόμου 4111/2013 αναφέρει λοιπόν:

Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης σε επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης «μεγάλου» κυβισμού στην Ελλάδα. Ο φόρος αυτός υπολογίζεται βάσει της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτει από την κυριότητα ή κατοχή τέτοιων αυτοκινήτων.

Ο φόρος υπολογίζεται αναλυτικά ως εξής:

i) Για επιβατικά αυτοκίνητα με κυβισμό από 1.929 κ.εκ. έως 2.500 κ.εκ., ο φόρος ισούται με το 5% της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης.
ii) Για επιβατικά αυτοκίνητα με κυβισμό 2.500 κ.εκ. και άνω, ο φόρος ισούται με το 13% της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης.
Από την επιβολή του φόρου πολυτελούς εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των δέκα ετών. Τα ποσά του φόρου είναι ιδιαίτερα τσουχτερά και σε πολλές περιπτώσεις -με δύο χρονιές εφαρμογής- μπορεί να ξεπεράσουν την αξία ενός μεταχειρισμένου Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.