Τσάκωσαν 1.136 οδηγούς χωρίς δίπλωμα οδήγησης σε μια εβδομάδα

 14/04/2024    03 : 59 : 04
troxaia 1
64 / 100

Ένα χρήσιμο άρθρο διαβάσαμε πρόσφατα, το οποίο ανέφερε ότι τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2023 βεβαιώθηκαν σχεδόν 22.000 οδικές παραβάσεις, πρωταγωνιστές των οποίων οι Αθηναίοι, οι Θεσσαλονικείς και οι Θεσσαλοί οδηγοί. Εκτός των άλλων παραβάσεων του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας από τις 21.931 παραβάσεις που διαπιστώθηκαν, οι 1.136 αφορούσαν σε οδήγηση χωρίς δίπλωμα οδήγησης, οι 398 σε κατάσταση μέθης, οι 511 σε ΚΤΕΟ και οι 329 σε ανασφάλιστα οχήματα.

Οι ιδιοκτήτες και οδηγοί που ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, θα πρέπει να θυμούνται ότι ο νόμος ΝΟΜΟΣ 489/76 (Φ.Ε.Κ. Α’ 331) «Περί Υποχρεωτικής Ασφαλίσεως των εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης» στο άρθρο 6β, καθορίζει ρητά ότι από την ασφαλιστική κάλυψη εξαιρούνται οι παρακάτω περιπτώσεις:

  • οδηγός ο οποίος στερείται της άδειας οδήγησης, που προβλέπεται από τη νομοθεσία για την κατηγορία του οχήματος που οδηγεί
  • οδηγός ο οποίος κατά το χρόνο του ατυχήματος τελούσε υπό την επίδραση οινοπνεύματος ή τοξικών ουσιών, κατά παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, ΦΕΚ 57 Α’), εφόσον η παράβαση τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την πρόκληση ατυχήματος
  • το αυτοκίνητο και ο οδηγός που κάνει διαφορετική χρήση από αυτή που καθορίζεται στην άδεια κυκλοφορίας και στο ασφαλιστήριο, εφόσον η χρήση αυτή τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την πρόκληση ατυχήματος
  • άλλες περιπτώσεις εξαιρέσεων που αφορούν και την υποχρεωτική και προαιρετική ασφαλιστική κάλυψη και ορίζονται μέσα στο ασφαλιστήριο όπως για παράδειγμα η περίπτωση έλλειψης ελέγχου ΚΤΕΟ 

Σε περίπτωση που η ασφαλιστική εταιρεία σε εφαρμογή των διατάξεων της νομοθεσίας ή μετά από δικαστική απόφαση, υποχρεωθεί να πληρώσει σε τρίτους παθόντες αποζημίωση, έχει το δικαίωμα αναγωγής κατά κάθε προσώπου, του οποίου η ευθύνη καλύπτεται με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και εξαιτίας του οποίου καταβλήθηκε αποζημίωση υπό τις παραπάνω συνθήκες. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι το ασφαλιστήριο του οχήματος δεν ισχύει, ο οδηγός μένει ανασφάλιστος και έχει ευθύνη να αποκαταστήσει τη ζημιά που προξένησε από την τσέπη του.

Σημειώνεται πως επιπλέον των παραπάνω, κατά τη διαδικασία μιας ασφαλιστικής αποζημίωσης από οδικό ατύχημα, αξιολογούνται όλες οι συνθήκες και οι τυχόν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που έχουν συνάφεια με την πρόκληση του ατυχήματος.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}