Τρικλοποδιά των Ευρωπαίων στα κινεζικά ηλεκτρικά

Τρικλοποδιά των Ευρωπαίων στα κινεζικά ηλεκτρικά
66 / 100

Οι Ευρωπαίοι σκέπτονται και συσκέπτονται για μέτρα εναντίον της κινεζικής εισβολής. Και σκαρφίζονται νέα πονηρά μέτρα που όμως δεν είναι σίγουρο αν τελικά θα αποδώσουν.

Η γαλλική κυβέρνηση αναθεωρεί τα κίνητρά της για τα ηλεκτρικά οχήματα ώστε να λαμβάνει υπόψη την ενέργεια που δαπανάται κατά τη διάρκεια των διαδικασιών κατασκευής και παραγωγής, μια κίνηση που θα μπορούσε να επηρεάσει κατά κύριο λόγο τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η Γαλλία προσφέρει επί του παρόντος σημαντικά κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων οικονομικών κινήτρων και μπόνους ανταλλαγής, τα οποία μπορούν να μειώσουν την τιμή ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου έως και 10.000 ευρώ ή και περισσότερο.

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι ένα σημαντικό μέρος αυτών των κινήτρων, πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως, ωφελεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, όπου το εργατικό κόστος είναι χαμηλότερο και η κυβέρνηση παρέχει σημαντική στήριξη για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά επίσης αν θα επιβάλει δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές EV, υποστηρίζοντας ότι επωφελούνται από κρατικές επιδοτήσεις.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, τα μοντέλα αυτοκινήτων θα αξιολογούνται με βάση την κατανάλωση ενέργειας κατά την παραγωγή υλικών, τη συναρμολόγηση και τη μεταφορά, καθώς και τον τύπο της μπαταρίας που χρησιμοποιείται.

Δεδομένου ότι η κινεζική βιομηχανία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από άνθρακα, πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ενδέχεται να μην πληρούν τα κριτήρια για κίνητρα.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η MG της SAIC, έχουν επιτύχει στις ευρωπαϊκές αγορές παρουσιάζοντας τους εαυτούς τους ως δυτικές μάρκες παρά την κατασκευή τους στην Κίνα.

Ωστόσο, αυτοί οι νέοι κανόνες θα μπορούσαν να επηρεάσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα τιμής που είχαν τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, όπου μπορεί να κοστίζουν περίπου 20% λιγότερο από τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ενώ το επίδομα μπορεί να επηρεάσει την τιμολόγηση των EV κάτω των 25.000 ευρώ, οι Γάλλοι καταναλωτές θα πρέπει να περιμένουν να εισέλθουν στην αγορά το 2024 τα τοπικά κατασκευασμένα ηλεκτρικά της Stellantis, της Renault και άλλων εταιρειών.

Ωστόσο, ακόμη και χωρίς κίνητρα, ορισμένα EV κινεζικής κατασκευής μπορεί να παραμείνουν ανταγωνιστικά στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η SAIC και η BYD διερευνούν εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη για να παρακάμψουν ενδεχομένως αυτά τα ζητήματα και να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι η παραγωγή του Dacia Spring στην Κίνα δεν θα μεταφερθεί στην Ευρώπη, υποδεικνύοντας την προθυμία να παραιτηθεί από τα κίνητρα.

Συνολικά, οι αλλαγές αυτές αποσκοπούν στο να διασφαλίσουν ότι τα γαλλικά κρατικά κονδύλια θα ωφελήσουν πρωτίστως τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα προωθήσουν τη βιωσιμότητα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των οχημάτων.

ΠΗΓΗ