Τράπεζες: Αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο στα μουλωχτά;

 29/11/2022    06 : 56 : 59
banks 1 e1659771433585
73 / 100

Οι τράπεζες κλείνουν τα … ταμεία τους για τους πελάτες που δεν διατηρούν λογαριασμό στη δική τους τράπεζα.

Πελάτης που προσήλθε σε υποκατάστημα τράπεζας για να καταθέσει χρήματα σε άλλο λογαριασμό, προς έκπληξή του πληροφορήθηκε από τον διευθυντή του καταστήματος ότι η συναλλαγή δεν μπορεί να εκτελεστεί διότι δεν διαθέτει λογαριασμό καταθέσεων στην εν λόγω τράπεζα όπως και κάρτα για να κάνει τη συναλλαγή.

Γράφει ο Νίκος Θεοδωρόπουλος

Με μισόλογα ο διευθυντής εκτός από τη γνωστοποίηση για τη αδυναμία κατάθεσης δεν έδειξε καμία διάθεση να δώσει περισσότερες διευκρινίσεις στον πελάτη, ο οποίος παρότι ζήτησε εξηγήσεις για την αλλαγή στάσης της τράπεζας, ο διευθυντής δεν έκανε καμία προσπάθεια να αιτιολογήσει το νέο καθεστώς κατάθεσης χρημάτων σε λογαριασμό φυσικού προσώπου επικαλούμενος τις οδηγίες της τράπεζας.

Στα μουλωχτά οι αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο

Η διοίκηση της τράπεζας η Ένωση Ελληνικών Τραπεζών αλλά και η Τράπεζα της Ελλάδος δεν θεωρούν απαραίτητο να ενημερώσουν τους καταναλωτές για το νέο «κανονιστικό πλαίσιο» που πιθανότητα να είναι στον… αέρα καθώς παραβιάζονται βασικά δικαιώματα των καταναλωτών.

Να σημειωθεί ότι η διαδικασία εφαρμόζεται και από άλλες τράπεζες χωρίς κανένας να νιώθει την υποχρέωση να ενημερώσει τα εκατομμύρια των πελατών τους.

Η ψηφιακή ταυτότητα άγνωστη για τις τράπεζες.

Η αίσθηση προκαλεί ακόμη το γεγονός ότι παρότι το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει θέσει σε εφαρμογή την ψηφιακή ταυτότητα , οι τράπεζες με ευθύνη της Τράπεζας της Ελλάδος, δεν δέχονται την ψηφιακή ταυτότητα που έχει εγκατασταθεί στο κινητό και απαιτούν η αστυνομική ταυτότητα να επιδεικνύεται στη φυσική της μορφή για να πραγματοποιηθεί η συναλλαγή.

Η Τράπεζα της Ελλάδος σε ρόλο μπάτλερ των τραπεζών

Οι τράπεζες αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού και τις παρουσιάζουν ως οδηγίες της Τράπεζας της Ελλάδος χωρίς ωστόσο να εμφανίζουν τις σχετικές οδηγίες της Εποπτικής Αρχής, στον πελάτη που απαιτεί μία πληρέστερη ενημέρωση.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Καταναλωτή όπως και καταναλωτικές οργανώσεις έχουν πλήρη άγνοια για το νέο τρόπο συναλλαγών των τραπεζών για την απαίτηση η κατάθεση χρημάτων σε λογαριασμό φυσικού προσώπου να γίνεται με τη χρήση του λογαριασμού.

Δηλαδή να καταθέτει αρχικά το ποσό στον δικό του λογαριασμό στο μηχάνημα ή στο ταμείο όπου υπάρχει και στη συνέχεια να κάνει τη μεταφορά σε άλλο λογαριασμό της επιλογής του.

Η τραπεζική αγορά θέλει 24 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς…

Τα εκατομμύρια των πελατών των τραπεζών για να έχουν το δικαίωμα μιας συναλλαγής πρέπει να διαθέτουν λογαριασμούς σε όλες τις τράπεζες.
Η απλή κατάθεση χρημάτων ανεξάρτητα από το ύψος του ποσού αποτελεί παρελθόν όπως την γνώριζαν όλοι μέχρι σήμερα.

Τα έξι εκατομμύρια των τραπεζικών λογαριασμών πλέον δεν είναι αρκετοί και πρέπει να ανέλθουν σε 24 εκατομμύρια για να είναι σε θέση να κάνουν κατάθεση σε άλλο λογαριασμό.

Αντίθετα όποιος διαθέτει μόνο έναν λογαριασμό κατάθεσης αποκλείεται από τις άλλες τρεις συστημικές τράπεζες , οι οποίες απαιτούν το άνοιγμα ενός λογαριασμού και στη δική τους τράπεζα.

Τέλος να σημειωθεί ότι η μη αποκάλυψη το όνομα της τράπεζας και του υποκαταστήματος δεν θα έχει κάποια αξία για τον αναγνώστη διοτι οι πρακτικές είναι ίδιες από όλες τις τράπεζες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΒΝ η υπόθεση θα φτάσει στις δικαστικές αίθουσες με σκοπό την ανάδειξη των δικαιωμάτων των καταναλωτών και στην αναζήτηση ενιαίων πρακτικών από τις τράπεζες.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}