Το «άγνωστο» πορτοκαλί τιμολόγιο ρεύματος

 01/03/2024    06 : 58 : 55
ρευμα 2
65 / 100

Τα χαρακτηριστικά του πορτοκαλί τιμολογίου ρεύματος. Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές ρεύματος.

Στο κυνήγι της καλύτερης… προσφοράς τιμολογίου ρεύματος βρίσκονται εκατομμύρια καταναλωτές, καθώς από την 1η Ιανουαρίου 2024, οι λογαριασμοί ρεύματος, όλων των παρόχων αλλάζουν και «σπάνε» σε κίτρινο, πράσινο, μπλε και πορτοκαλί τιμολόγιο ρεύματος.

Το κάθε τιμολόγιο έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά και ο καταναλωτής θα κληθεί να λύσει τον «γρίφο» για το ποιο πραγματικά τον συμφέρει, διαβάζοντας και αναλύοντας την περιγραφή του καθενός.

Μέχρι και οι ειδικοί του κλάδου της ενέργειας δεν έχουν απάντηση για το πιο χρώμα είναι το πιο συμφέρον για την τσέπη του καταναλωτή, με τους περισσότερους να προσανατολίζονται μεταξύ του κίτρινου και πράσινου τιμολογίου. Στο «παιχνίδι» έχει μπει και το μπλε τιμολόγιο, το οποίο και προβλέπει σταθερή τιμή χρέωσης για συγκεκριμένη περίοδο σύμβασης, καθώς υπάρχουν νοικοκυριά με μικρή κατανάλωση ρεύματος.

Το μοναδικό χρώμα, το οποίο δεν έχει απασχολήσει είναι το πορτοκαλί τιμολόγιο ρεύματος, το δυναμικό. Πρόκειται για ένα σχετικά «άγνωστο» χρώμα, για το οποίο δεν έχει γίνει και τόσο ντόρος. Λογικό, μεν, καθώς περιλαμβάνει συγκριτικά με τα υπόλοιπα λιγοστούς καταναλωτές.
Τι είναι το πορτοκαλί τιμολόγιο ρεύματος
Το πορτοκαλί αφορά μία μικρή μερίδα καταναλωτών ρεύματος και πρόκειται για ένα δυναμικό τιμολόγιο. Συγκεκριμένα, αφορά στη δυνατότητα δυναμικής τιμολόγησης, με διαφορετικές τιμές χρέωσης, ακόμα και μέσα στην ημέρα, με βάση τις τιμές της αγοράς.

Ωστόσο, περιλαμβάνει μία πολύ βασική προϋπόθεση για να το επιλέξει κάποιος. Αυτή είναι η λειτουργία έξυπνου τηλεμετρούμενου «έξυπνου» μετρητή στην παροχή των καταναλωτών, την οποία δεν διαθέτουν η πλειοψηφία των σπιτιών.

Παράδειγμα:

Για παράδειγμα τις μεσημεριανές ώρες του καλοκαιριού οπότε κορυφώνεται η παραγωγή των φωτοβολταϊκών και η χρηματιστηριακή τιμή πέφτει (ή συχνά μηδενίζεται), θα ισχύουν αντίστοιχα χαμηλότερες τιμές καταναλωτή ενώ τις ώρες αιχμής (π.χ. τα απογεύματα όταν εκλείπει η παραγωγή των φωτοβολταϊκών) οι χρεώσεις θα είναι ακριβότερες.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να εξοικονομούν χρήματα μεταφέροντας την κατανάλωση κατά τις ώρες χαμηλής χρέωσης και αποφεύγοντας τη χρήση ενεργοβόρων συσκευών τις ώρες αιχμής.

Αναφορικά με τους μετρητές στη χώρα υπολογίζονται μερικοί χιλιάδες, με την πρόβλεψη είναι να αυξηθούν σε 500.000 και θα προστίθενται μεταξύ 800.000 και 1 εκατομμύριο κάθε χρόνο από το 2024 έως το 2030.

Στόχος του ΔΕΔΔΗΕ είναι να έχουν όλοι οι καταναλωτές έναν έξυπνο μετρητή έως το 2030 ενώ ως το τέλος του 2024 εκτιμάται ότι πάνω από τη μισή ενέργεια (55%) που διακινείται στο δίκτυο θα καταγράφεται με έξυπνους μετρητές (τηλεμέτρηση).

Τα χαρακτηριστικά μπλε, κίτρινου και πράσινο τιμολογίου ρεύματος
Τα μπλε τιμολόγια ρευμάτος

Το μπλε τιμολόγιο ρεύματος θα είναι σταθερής τιμολόγησης. Θα είναι μια συμφωνία μεταξύ καταναλωτή και παρόχου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με σταθερή τιμή, ανεξαρτήτως της τιμής που θα έχει στο Χρηματιστήριο Ενέργειας.

Στο συγκεκριμένο τιμολόγιο θα ενταχθούν όσοι δεν έχουν επιλέξει κάποιον πάροχο. Όσων καταναλωτών δηλαδή λήγει το συμβόλαιο μέσα στο 2024 και δεν έχουν επιλέξει κάποια συγκεκριμένη προσφορά. Θα είναι λοιπόν κυμαινόμενο και η τιμή θα ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα της ΡΑΕ, από όπου θα μπορεί ο καταναλωτής να δει με ποια τιμή θα τιμολογηθεί ανά μήνα. Κάθε μήνα θα δημοσιεύεται διαφορετική τιμή, ανάλογα με τη διακύμανση της χρηματιστηριακής αγοράς.

Κίτρινα τιμολόγια μεικτής χρέωσης

Αποτελεί ένα τιμολόγιο που θα είναι κατά βάση κυμαινόμενο, το οποίο όμως θα κυμαίνεται ανάλογα και με τις προσφορές που μπορεί να επιλέξει ο καταναλωτής για τι τον συμφέρει.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}