Τι ισχύει: Ασυνόδευτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πλοίο στην Ελλάδα

 15/07/2024    02 : 00 : 35
αυτοκινητο καραβι
63 / 100

“Ταραχή” προκάλεσε προ λίγων ημερών μια νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, όσον αφορά τα ασυνόδευτα ηλεκτρικά οχήματα στα επιβατικά πλοία.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, η οποία τιτλοφορείται ως «Επιπρόσθετα μέτρα κατά την μεταφορά οχημάτων χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με Ε/Γ- Ο/Γ πλοία» και βασίζεται σε σχετικές διεθνείς εγκυκλίους, μελέτες, αναφορές και οδηγίες των IMO, EMSA και RI.SE., συστήνονται νέα μέτρα για την φόρτωση και μεταφορά αυτών των οχημάτων.

Στα AFVs περιλαμβάνονται τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά οχήματα (που φέρουν, δηλαδή, μπαταρίες), όσο και τα οχήματα με υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα (CNG, LNG, LPG κ.λπ.).

Όσον αφορά τα EVs, λοιπόν, τα κύρια σημεία της εγκυκλίου είναι τα εξής:

  • Δεν συστήνεται η φόρτωση ηλεκτρικού οχήματος ως “ασυνόδευτου”.
  • Δεν συστήνεται η φόρτωση ηλεκτρικού οχήματος με βλάβη στους συσσωρευτές, εάν αυτοί δεν έχουν αφαιρεθεί, ειδικά σε περίπτωση ασάφειας όσον αφορά τη βλάβη.
  • Δεν συστήνεται η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων εντός του πλοίου

Αρκετές, άλλες, συστάσεις έχουν να κάνουν με τα μέτρα επιτήρησης και πυρασφάλειας του πλοίου και προς το προσωπικό του, τα οποία μπορείτε να δείτε εδώ. Φυσικά πρόκειται για συστάσεις και δεν έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα για τους πλοιοκτήτες/διαχειριστές των πλοίων, αλλά δείχνουν μια τάση προς γενικότερες αλλαγές στους κανονισμούς.

Ένα από τα ερωτήματα που προκύπτουν λόγω της εγκυκλίου είναι το τι θα ισχύει για τα EV με βλάβη που θα πρέπει να μεταφερθούν σε κεντρική αντιπροσωπεία/επισκευαστικό κέντρο για διάγνωση και επισκευή και τα οποία μέχρι σήμερα μπορούσαν να σταλούν ως ασυνόδευτα. Επιπλέον, η εγκύκλιος ανοίγει ένα “παράθυρο” προς πιθανή αύξηση του ναύλου για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς αναφέρει ρητά τη σύσταση για συνυπολογισμό του κατά 25% μεγαλύτερου βάρους τους σε σχέση με τα συμβατικά.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}