Τι γίνεται με τις δημοσκοπήσεις;; Το μεγάλο φιάσκο στην Κύπρο

 14/04/2024    04 : 34 : 38
δημοσκοπησεις
73 / 100

Αστοχία, παρωδία ή όλεθρος. Μάλλον και τα τρια μαζί. Όσα δεν είδαν (ξανά) οι δημοσκοπήσεις στις εκλογές της Κύπρου.

Οι εκλογές στην Κύπρο ανέδειξαν για άλλη μια φορά το πρόβλημα με τις δημοσκοπήσεις που τείνει να γίνει τροχοπέδη στον πολιτικό διάλογο, καθώς επηρεάζει ένα τμήμα του εκλογικού σώματος στην τελική του απόφαση μπροστά από την κάλπη.

Όσοι δεν έχουν κοντή μνήμη, θα θυμούνται την τεράστια αποτυχία των δημοσκοπήσεων στο αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος του 2015 ή στις εκλογές του Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς.

Αντίστοιχα στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκαν και στις εκλογές του 2019, όπου μιλούσαν για καταβαράθρωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αμέσως μετά το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, ενώ και στην εσωκομματική διαδικασία για την ανάδειξη του νέου Προέδρου του ΚΙΝΑΛ, όπου πριν τον πρώτο γύρο έδιναν προβάδισμα στον Ανδρέα Λοβέρδο, αν κι έμεινε εκτός του δεύτερου γύρου που ανέδειξε νικητή τον Νίκο Ανδρουλάκη.

Τα ίδια και χειρότερα είδαμε και στις δημοσκοπήσεις στην Κύπρο, όπου οι δημοσκόποι, έδιναν άνετη επικράτηση για τον Νίκο Χριστοδουλίδη στον πρώτο γύρο, με διαφορά που έφτανε και στις 30 μονάδες τον Μάιο του 2022, όταν ο πρώην ΥΠΕΞ σε δημοσκόπηση της IMR λάμβανε 50,18% ενώ ο Αβέρωφ Νεοφύτου 19,22% και ο Ανδρέας Μαυρογιάννης 16,25% των ψηφοφόρων.

Μπορεί κάποιος να πει ότι ήταν μακριά οι εκλογές και δεν ήταν εύκολο να αποτυπωθεί η βούληση των πολιτών για τον εκλεκτό τους στις Προεδρικές εκλογές της 5ης Φεβρουαρίου.

Όμως αντίστοιχες ήταν οι προβλέψεις και τον περασμένο Δεκέμβριο αλλά και τον Ιανουάριο στην Κύπρο. Έδιναν μια σταθερή διαφορά μεταξύ 8-10 μονάδων στον Νίκο Χριστοδουλίδη, ενώ στη δεύτερη θέση φιγουράριζε ο υποψήφιος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, αφήνοντας εκτός δεύτερου γύρου τον Ανδρέα Μαυρογιάννη του ΑΚΕΛ.

Σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις του Δεκεμβρίου, ο Χριστοδουλίδης λάμβανε από την ΚΥΜΑΡ 41,25%, από την ΝΟΒΕΡΝΑ 39,7%, από την Σύμμετρον 39,02%, από την Prime Consulting 35,32%, από του Συμβούλους RAI 39,73% και από την CMRC 36,65%.

Στις ίδιες δημοσκοπήσεις του Δεκεμβρίου, ο Αβέρωφ Νεοφύτου λάμβανε, 20%, 23,15%, 21,95%, 23,85%, 21,62% και 26,75%.

Ο Ανδρέας Μαυρογιάννης του ΑΚΕΛ, αντίστοιχα κατέγραφε στις ίδιες δημοσκοπήσεις, 18,75%, 21,4%, 21,95%, 23,62%, 23,79% και 25,47%.

Η εικόνα των δημοσκοπήσεων δεν άλλαξε ιδιαίτερα και τον τελευταίο μήνα πριν τις εκλογές του Φεβρουαρίου, όπου ο Νίκος Χριστοδουλίδης κατέγραφε μεγάλη διαφορά από τους δυο συνυποψήφιους του, ενώ η μάχη για την δεύτερη θέση ήταν ένα ντέρμπι.

Από τις αρχές του 2023 πραγματοποιήθηκαν 14 δημοσκοπήσεις μέχρι τις 25 Ιανουαρίου, όταν κι έκλεισε ο κύκλος των ερευνών.

Κοιτάζοντας τις τελευταίες δημοσκοπήσεις ο Νίκος Χριστοδουλίδης που κέρδισε τον πρώτο γύρο με 32,04% έναντι 29,61% του δεύτερου Ανδρέα Μαυρογιάννη και με τρίτο τον Αβέρωφ Νεοφύτου με 26,11% είχαμε τα εξής αποτελέσματα:

mavrr

mavrgh

Όπως γίνεται σαφές καμιά δημοσκόπηση δεν άγγιξε καν τη διαφορά μεταξύ του Νίκου Χριστοδουλίδη και του δεύτερου Ανδρέα Μαυρογιάννη που ήταν 2,43%. Για να μην αναφερθούμε στο ντέρμπι που πρόβλεπαν οι δημοσκοπικές εταιρείες μεταξύ Μαυρογιάννη-Νεοφύτου που εξελίχθηκε σε περίπατο του υποψηφίου του ΑΚΕΛ.

Μπορεί να μιλούν οι εταιρείες για λάθη επουσιώδη στη βάση του στατιστικού λάθους, όμως όταν οι έρευνες αυτές δημοσιεύονται, ουσιαστικά παρεμβαίνουν πολιτικά και διαμορφώνουν την κοινή γνώμη.

Αυτό αποδεικνύει ότι η κάλπη είναι ο μόνος τρόπος για να φανεί η βούληση των πολιτών κι όχι οι δημοσκοπήσεις.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}