Τιμές Γαλλίας με… μισθούς Ελλάδας

 20/07/2024    06 : 20 : 38
σουπερ μαρκετ ακριβεια
65 / 100

Έως 361% το «καπέλο» πολυεθνικών στα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Μετά τα πρόστιμα μαμούθ σε Unilever και Procter & Gamble, ο υπουργός Ανάπτυξης ζήτησε από τις πολυεθνικές να κάνουν διορθώσεις στις τιμές των προϊόντων τους στα ράφια.

Είχε προηγηθεί εκτεταμένη έρευνα τιμών από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε προϊόντα των εταιρειών Unilever και P&G στην αρχή του χρόνου, η οποία είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα προϊόντα των δυο πολυεθνικών πωλούνται στην Ελλάδα κατά 113,92% έως 361% ακριβότερα σε σύγκριση με τη φθηνότερη χώρα στην Ε.Ε. που είναι η Ιρλανδία.

Η σύγκριση
Ο «ΟΤ» αναζήτησε και συνέκρινε προϊόντα των δύο εταιρειών σε ένα ελληνικό και σε γαλλικό σούπερ μάρκετ.

Να σημειωθεί ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα μαζί με τα δώρα διαμορφώνεται στα 910 ευρώ και στην στη Γαλλία στα 1.747 ευρώ.

Ψάξαμε και βρήκαμε τον ίδιο κωδικό αντρικού αποσμητικού της Unilever και το ίδιο κωδικό ξυραφάκια της εταιρείας P&G.

To αποτέλεσμα; Το ανδρικό αποσμητικό πωλείται στην Ελλάδα κατά 21% ακριβότερα σε σχέση με την Γαλλία. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα πωλείται προς 5,78 ευρώ ενώ στη Γαλλία προς 4,75 ευρώ.

Τα ξυραφάκια πάλι πωλούνται στην ίδια τιμή περίπου σε Ελλάδα και Γαλλία με μια πολύ όμως μεγάλη διαφορά. Στη Γαλλία η συσκευασία περιέχει διπλάσια ποσότητα. Συγκεκριμένα ξυραφάκια της P&G, τα 10 τεμάχια πωλούνται προς 5,80 ευρώ ενώ στην Ελλάδα προς 5,98 ευρώ αλλά τα 5 τεμάχια.

Δηλαδή πωλούνται και 3% ακριβότερα και η συσκευασία περιέχει τη μισή ποσότητα. Εαν κάνουμε την αναγωγή τότε μια συσκευασία δέκα τεμαχίων δηλαδή όσο και η γαλλική θα έπρεπε να πωλείται στην Ελλάδα προς 11,19 ευρώ.

Ακριβότερο το πλύσιμο των ρούχων
Επιλέξαμε και ένα υγρό πλυντηρίου ρούχων της Unilever που συνδυάζει μαλακτικό και απορρυπαντικό (2 γνωστές μάρκες της εταιρείας). Αποτέλεσμα στη Γαλλία να πωλείται προς 12,25 ευρώ η συσκευασία των 34 πλύσεων και προς 12,50 ευρώ στην Ελλάδα η μικρότερη συσκευασία των 30 πλύσεων. Ουσιαστικά η ελληνική πλύση των ρούχων στοιχίζει 0,42 λεπτά και η γαλλική μπουγάδα 0,36 ευρώ δηλαδή 16% φθηνότερα.

Σε παλαιότερο ρεπορτάζ του ΟΤ είχε αναδείξει τις χαοτικές διαφορές που υπάρχουν στις πάνες. Για τον γνωστό κωδικό της P&G, η τιμή ανά τεμάχιο στην Ελλάδα είναι σχεδόν διπλάσια από αυτές στη Γερμανία. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα πωλούνται προς 0,50 ευρώ το τεμάχιο έναντι 0,23 ευρώ στη Γερμανία. Η τιμή στην χώρα μας είναι υψηλότερη και από τη Γαλλία, όπου μια πάνα πωλείται στα 0,38ευρώ το τεμάχιο και στην Ισπανία 0,33 ευρώ.

Επιλέξαμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και ενός άλλου προϊόντος που δεν έχει σχέση με την ατομική υγιεινή. Επιλέξαμε τους γνωστούς κύβους μαγειρικής. Στο γαλλικό σούπερ μάρκετ βρήκαμε την συσκευασία των 8 τεμαχίων που πωλείται προς 1,29 ευρώ ενώ στην Ελλάδα η συσκευασία των 12 τεμαχίων πωλείται προς 2,38 ευρώ.Η αναγωγή της τιμής στη μονάδα κιλού δείχνει πω το κιλό στην Γαλλία πωλείται προς 17,92 ευρώ ενώ στην Ελλάδα προς 22,33 ευρώ δηλαδή 24% ακριβότερα

Τα παραπάνω προϊόντα δεν είναι τα μοναδικά που ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει ακριβότερα, έχοντας μάλιστα τη μισή ή και το 1/3 της αγοραστικής δύναμης των Ευρωπαίων όπως άλλωστε έδειξε και η έρευνα της επιτροπής ανταγωνισμού.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}