Τζίρος-μαμούθ για τα σούπερ μάρκετ

Δευτέρα 03/02/2023    05 : 37 : 59
σουπερ μαρκετ
68 / 100

Οσο τα βλέμματα των καταναλωτών είναι στραμμένα στα ράφια των σούπερ μάρκετ αναζητώντας εναγωνίως το προϊόν με τις χαμηλότερες ανατιμήσεις μπας και γλιτώσουν λίγα λεπτά του ευρώ, οι οικονομικές καταστάσεις των επιχειρήσεων του κλάδου καταγράφουν συνολικά τζίρο 10,11 δισ. ευρώ το 2021, αυξημένο κατά 2,41% συγκριτικά με το 2020 και 9,54% σε σύγκριση με το 2019.

Τα στοιχεία παρουσιάζονται αναλυτικά στο ετήσιο «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2022», που κυκλοφορεί τις επόμενες ημέρες από τις εκδόσεις Βοussias, ενώ ο αρχισυντάκτης της έκδοσης και του περιοδικού «σελφ σέρβις», Νικόλας Παπαδημητρίου, προδημοσιεύει τα βασικά ευρήματα και συμπεράσματα.

«Οι θετικές εξελίξεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ το 2021, όπως η αύξηση των πωλήσεων, της ρευστότητας και της κερδοφορίας, δημιουργούν αισιοδοξία ως βάση εκκίνησης των εταιρειών του για τη χρήση του 2022, η οποία πιθανότατα θα είναι η σημαντικότερη μετά από εκείνη του 2015, λόγω των πολλών και σημαντικών εξελίξεων (πόλεμος στην Ουκρανία, ενεργειακή κρίση, υψηλός πληθωρισμός). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το 2021 αποδείχθηκε σαφώς θετικό, καθώς οι περισσότεροι δείκτες των επιχειρήσεων σούπερ μάρκετ βελτιώθηκαν» σημειώνει η προδημοσίευση.

Οπως αποτυπώνεται στην έρευνα του «Πανοράματος», το 2021 ήταν η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων, οι οποίες από το 2016 έχουν αυξηθεί συνολικά πάνω από 31% ή 2,42 δισ. ευρώ. «Το γεγονός αποδίδεται, πρώτον, στην επίδραση της πανδημίας και των lockdowns, δεύτερον, στην πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου τής πάλαι ποτέ Μαρινόπουλος, τρίτον, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και, τέταρτον, στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις από το δεύτερο εξάμηνο του 2021» σχολιάζει ο αρχισυντάκτης της έκδοσης.

Οι 10 μεγάλοι

Στην έκθεση εξετάζονται τα οικονομικά στοιχεία από 34 αλυσίδες πανελλαδικά, ωστόσο τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις έχουν οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες, εκ των οποίων οι πρώτες έξι ελέγχουν πάνω από το 90% της αγοράς. Στην κορυφή της πυραμίδας των σούπερ μάρκετ βρέθηκε και φέτος ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ) με ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 3,99 δισ. ευρώ, προσαυξημένες κατά 5,12% έναντι του 2020 ή κατά 194 εκατομμύρια ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Αλφα Βήτα Βασιλόπουλος με ετήσιες πωλήσεις 1,97 δισ. ευρώ, μειωμένες σημαντικά κατά 54,40 εκατ. ευρώ ή κατά 2,69% συγκριτικά με το 2020. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Μετρό με αύξηση πωλήσεων 2,69% και ετήσιο τζίρο 1,37 δισ. ευρώ. Ακολούθησε η Δ. Μασούτης με αμετάβλητες πωλήσεις (αύξηση 0,11%) στα 883,47 εκατ. ευρώ.

Αθροιστικά οι δέκα μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες παρουσίασαν το 2021 νέα αύξηση των κερδών τους συγκριτικά με το 2020, με καθαρά αποτελέσματα (κέρδη) προ φόρων 195,65 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 16,91% συγκριτικά με το 2020.

Ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των δέκα ομίλων και εταιρειών διαμορφώθηκε στο 1,99% έναντι 1,75% το 2020 (και 0,72% το 2019). H καθαρή κερδοφορία του συνόλου των 34 εταιρειών του δείγματος το 2021 διαμορφώθηκε σε 221,96 εκατ. ευρώ έναντι 189,92 εκατ. ευρώ το 2020. Το καθαρό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε το 2021 σε 2,20% έναντι 1,92% το 2020.

«Η εξέλιξη αυτή ήταν αποτέλεσμα των εξελίξεων μάλλον στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και στους ομίλους του κλάδου παρά μιας γενικότερης τάσης ανάπτυξης της κερδοφορίας, αφού οι οχτώ μεταξύ των δέκα κατέγραψαν αύξηση κερδών έναντι μόλις έντεκα εκ των υπόλοιπων είκοσι τεσσάρων» καταλήγει ο αρχισυντάκτης του «Πανοράματος», επιβεβαιώνοντας το ρητό ότι η κρίση είναι ευκαιρία, αλλά όχι για όλους. Αλλωστε ο συνδυασμός της πληθωριστικής κρίσης με την κερδοφορία των «μεγάλων» έστρωσε το έδαφος για ανακατατάξεις στον χώρο των σούπερ μάρκετ, καθώς το 2022 κλείνει με μπαράζ εξαγορών και συγχωνεύσεων μικρότερων, κυρίως τοπικών, αλυσίδων από μεγαλύτερες.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}