Τεχνητή Νοημοσύνη: Οι εφαρμογές που η Ελλάδα φέρνει πρώτη στο Δημόσιο

Τεχνητή Νοημοσύνη: Οι εφαρμογές που η Ελλάδα φέρνει πρώτη στο Δημόσιο
68 / 100

Τις εφαρμογές με Τεχνητή Νοημοσύνη που η Ελλάδα υιοθετεί στο Δημόσιο, πρωτεύοντας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, παρουσίασε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τονίζοντας ότι «το υπουργείο συνεχίζει τα έργα τα οποία βρήκε σε επίπεδο ωρίμανσης, δημοπράτησης, αλλά παράλληλα προχωράει και σε καινούργια έργα».

Μετά τον προσωπικό αριθμό (μεταρρύθμιση για να μην ταλαιπωρείται ο πολίτης στο Δημόσιο) δεύτερο σημαντικό έργο που αναμένεται να είναι διαθέσιμο τον επόμενο μήνα είναι η δημιουργία εφαρμογής Chatbot, στο gov.gr, το οποίο «μεγαλώνει, καθώς έχουν προστεθεί περίπου 35 νέες υπηρεσίες τους τελευταίους τρεις μήνες», είπε ο κ. Παπαστεργίου.

To chatbot έχει ήδη δημιουργηθεί, βρίσκεται στο στάδιο των πιλοτικών δοκιμών και στόχο έχει να προάγει την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών, 24 ώρες 7 ημέρες την εβδομάδα. «Βελτιστοποιούμε αυτήν την στιγμή την λειτουργία του, έτσι ώστε είτε γράφοντας -πληκτρολογώντας- είτε εκφωνώντας θα μπορεί να μας καθοδηγεί. Αποτελεί την πρώτη πραγμάτωση κυβερνητικού ΑΙ (τεχνητής νοημοσύνης) σε ευρωπαϊκό επίπεδο», είπε ο υπουργός.

Το wallet
Τρίτο στην σειρά έργο είναι το wallet, «το οποίο θα είναι πραγματικά μια επανάσταση». Το gov.gr wallet εμπλουτίζεται. Σηματοδοτεί την «ψηφιοποίηση νούμερο 2» στο ελληνικό Δημόσιο, που θα αφορά στην διακίνηση στοιχείων, η οποία δεν θα γίνεται μέσω αρχείων, αλλά μέσω δεδομένων, με μια απλή εφαρμογή. Για παράδειγμα, όταν θέλουμε να νοικιάσουμε αυτοκίνητο, θα μπορούμε να το κάνουμε δίνοντας έγκριση μέσω της εφαρμογής, για να λάβει η εταιρεία ενοικίασης τα δεδομένα που χρειάζεται.

Όπως είπε ο κ. Παπαστεργίου, «θα μας έρχεται ένα sms που θα ζητά την έγκρισή μας. Σκοπός είναι φέτος να βγάλουμε την πρώτη εφαρμογή που θα σηματοδοτεί τη νέα λειτουργία του wallet. Για την εγγραφή σε παιδικό σταθμό, θα μπορεί να ερωτάται ο πολίτης μέσω του wallet εάν δίνει την έγκρισή του στην υπηρεσία να ενημερωθεί για την οικογενειακή του κατάσταση. Στο ίδιο πνεύμα έχει ήδη υλοποιηθεί το KYC (Know Your Customer). «Μέχρι το τέλος του χρόνου ετοιμάζουμε μερικές ακόμη ιδιότητες, θα ενσωματώσουμε την κάρτα δακτυλίου, στοιχεία του my auto που περιλαμβάνει άδεια κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ, την ασφάλεια του αυτοκινήτου, θα προστεθεί κάρτα αιμοδότη, αλλά και η ακαδημαϊκή ταυτότητα. Άρα μιλάμε για ένα διασυνδεδεμένο, αποτελεσματικό, γρήγορο και με λιγότερη ταλαιπωρία για τον πολίτη Δημόσιο», σημείωσε ο υπουργός.

Ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε και σε έργα που υλοποιήθηκαν. Ειδικότερα, είπε, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης υλοποιεί πλατφόρμες και εφαρμογές όταν εμφανίζεται κάποια ανάγκη. «Υλοποίησε την πλατφόρμα για τα ραντεβού για την έκδοση ταυτότητας, τα διάφορα passes που δόθηκαν μέσα στο καλοκαίρι (Youth Pass, North Evia Pass, και τώρα δουλεύεται το Rodos Pass), τις πλατφόρμες για την επιδότηση ενοικίου και το κομμάτι της αρωγής.»

Ο υπουργός αναφέρθηκε στην δημιουργία της πλατφόρμας που θα αφορά τις παραλίες και θα δίνει την δυνατότητα «ο κάθε πολίτης σε οποιαδήποτε παραλία να ξέρει αν τελικά οι ομπρέλες και οι ξαπλώστρες που βλέπει στην περιοχή είναι νόμιμα τοποθετημένες ή όχι. Θα υπάρχει μηχανισμός με τον οποίο θα γίνεται αυτόματος έλεγχος», είπε.

ΠΗΓΗ