Τεχνητή νοημοσύνη: Οι δουλειές του σπιτιού θα έχουν αυτοματοποιηθεί σε ποσοστό σχεδόν 40% στην επόμενη 10ετία

 01/12/2023    01 : 33 : 33
ai
69 / 100

Τεχνητή νοημοσύνη: Το 39% του χρόνου που σήμερα αφιερώνεται, κυρίως από τις γυναίκες, σε (απλήρωτες) δουλειές σχετικές με το νοικοκυριό, μπορεί οι άνθρωποι να το εξοικονομούν, με τις δουλειές έχουν αυτοματοποιηθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με εκτιμήσεις ειδικών στην τεχνητή νοημοσύνη από τη Βρετανία και την Ιαπωνία.

Ως κατ’ εξοχήν δουλειά που μπορεί να αυτοματοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό, φέρεται να είναι τα ψώνια στο σουπερμάρκετ, ενώ ως πιο δύσκολη για αυτοματοποίηση εκτιμάται ότι είναι η φροντίδα των παιδιών. Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Εκατερίνα Χέρτογκ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που έκαναν τη σχετική επιστημονική δημοσίευση στο περιοδικό “PLoS One”, ζήτησαν από 29 Βρετανούς ειδικούς στην τεχνητή νοημοσύνη και 36 Ιάπωνες (και των δύο φύλων) να αξιολογήσουν σε ποιο βαθμό είναι δυνατό να έχουν αυτοματοποιηθεί μέσα στην επόμενη δεκαετία 17 δουλειές και “αγγαρείες” του σπιτιού, οι οποίες είναι αναγκαίες για ένα νοικοκυριό και μία οικογένεια.

Η πρόβλεψη είναι ότι κατά μέσο όρο το 39% του χρόνου που οι άνθρωποι σήμερα δαπανούν για οποιαδήποτε οικιακή εργασία, είναι δυνατό να εξοικονομείται, με τις δουλειές να γίνονται από “έξυπνες” μηχανές ή μέσω αυτών. Αυτό μπορεί να συμβεί στα επόμενα δέκα χρόνια, με τους Βρετανούς αναλυτές να θεωρούν ότι η αυτοματοποίηση θα αντικαταστήσει περισσότερη ανθρώπινη δουλειά (42%) έναντι των Ιαπώνων (36%). Το εκτιμώμενο ποσοστό αυτοματοποίησης ποικίλει ανά δουλειά, από 59% για τα ψώνια έως 21% για την φροντίδα των παιδιών.

Οι άνδρες ειδικοί από τη Βρετανία τείνουν να είναι πιο αισιόδοξοι από τις γυναίκες για τη δυνατότητα αυτοματοποίησης του νοικοκυριού, κάτι που συνάδει με τη γενικότερη τάση που έχουν δείξει προηγούμενες μελέτες ότι οι άνδρες είναι γενικότερα πιο αισιόδοξοι για την τεχνολογία σε σχέση με τις γυναίκες. Αντίστροφα στην Ιαπωνία οι γυναίκες ειδικοί εμφανίζονται ελαφρώς πιο αισιόδοξες συγκριτικά με τους άνδρες, ίσως επειδή στα ιαπωνικά νοικοκυριά επικρατεί μεγαλύτερη ανισότητα στην κατανομή των εργασιών ανάμεσα στα δύο φύλα.

Παλαιότερες έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι 15-64 ετών αφιερώνουν περίπου το 43% όλου του χρόνου εργασίας και μελέτης τους σε μη πληρωμένες δουλειές του νοικοκυριού, όπως μαγείρεμα, καθαριότητα, φροντίδα παιδιών ή/και ηλικιωμένων κ.α. Στη Βρετανία οι άνδρες αφιερώνουν περίπου τον μισό χρόνο σε τέτοιες δουλειές σε σχέση με τις γυναίκες, ενώ στην Ιαπωνία μόνο το 18%, εξ ου και η σαφώς μεγαλύτερη ανισότητα στα ιαπωνικά νοικοκυριά, άρα και η προσδοκία των γυναικών ειδικών της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου ότι η αυτοματοποίηση θα αποτελέσει τον “από μηχανής θεό” που θα τις λυτρώσει.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}