Τα plug-in ρυπαίνουν περισσότερο από ό,τι ισχυρίζονται οι κατασκευαστές τους

 31/03/2023    03 : 57 : 52
αυτοκινητα
65 / 100

Μια νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Γκρατς στην Αυστρία για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, αποκαλύπτει μεγάλη απόκλιση μεταξύ των επίσημων στοιχείων των αυτοκινητοβιομηχανιών και της πραγματικής απόδοσης των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων, όσον αφορά τους ρύπους που εκπέμπουν.

Στην μελέτη δοκιμάστηκαν ενδεικτικά τρία plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία υποβλήθηκαν σε δοκιμές στους δημόσιους δρόμους πόλεων. Πρόκειται για μια BMW 330e XDrive, ένα Peugeot 308 και ένα Renault Megane E-Tech και όλα έφεραν ενσωματωμένο εξοπλισμό μέτρησης εκπομπών.

Έτσι, ενώ οι επίσημες εργαστηριακές δοκιμές WLTP υποδεικνύουν εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα συνδυασμένου κύκλου μεταξύ 27 g/km και 37 g/km για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, οι πραγματικές δοκιμές στο σύνολό τους κατέγραψαν εκπομπές μεταξύ 85 g/km και 114 g/km όταν όλα τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν τις διαδρομές με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Αυτό στην πράξη σημαίνει αύξηση περίπου τρεις φορές πάνω σε σχέση με τα επίσημα στοιχεία των εταιρειών.

Στο κέντρο της πόλης, που είναι και ο λόγος για τον οποίο σχεδιάστηκαν, τα plug-in υβριδικά είχαν καλύτερη απόδοση όταν ξεκινούσαν με μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία, αλλά οι εκπομπές ρύπων ήταν συνολικά μεταξύ 1,2 και 1,3 φορές υψηλότερες από τα στοιχεία των εταιρειών (WLTP). Όταν η ίδια διαδρομή καλύφθηκε με την μπαταρία των PHEV άδεια, οι εκπομπές ήταν μεταξύ πέντε και επτά φορές υψηλότερες από τα πρότυπα WLTP.

Οι δοκιμές έγιναν, σημειώνοντας και την αυτονομία καθενός από τα αυτοκίνητα. Η BMW 330e είχε 26% λιγότερη αυτονομία από τα επίσημα στοιχεία και το Peugeot 308 47% χαμηλότερη. Μόνο το Renault Megane E-Tech ανταποκρίθηκε στα στοιχεία της εταιρείας, ξεπερνώντας τα κατά περίπου ένα χιλιόμετρο.

Φυσικά σε καμιά περίπτωση δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνονται οι δοκιμές από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αυτές έχουν ειδικές πίστες, ειδικό τρόπο οδήγησης, συγκεκριμένη ταχύτητα, συγκεκριμένες κλίσεις του οδοστρώματος και συγκεκριμένο βάρος αυτοκινήτου. Αυτά σαφώς και δεν ισχύουν στην κίνηση ενός αυτοκινήτου στα δεδομένα της πόλης.

Μετά από αυτά τα δεδομένα η έκθεση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Transport & Environment συνιστά ότι τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα δεν πρέπει να θεωρούνται οχήματα μηδενικών εκπομπών στις αστικές περιοχές.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}