Τα πλοία μπαίνουν στην… πρίζα

 17/04/2024    09 : 47 : 14
ploia priza
66 / 100

 

Επιταχύνονται οι ενέργειες των μεγάλων οργανισμών διαχείρισης λιμένων για την εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροδότησης των πλοίων που ελλιμενίζονται σ’ αυτά. Η υποχρεωτική εφαρμογή της δέσμης μέτρων «Fit for 55» της Ε.Ε. καθιστά πρακτικά και τυπικά υποχρεωτική την ηλεκτρική διασύνδεση τουλάχιστον του 90% των πλοίων με τέτοια επίγεια συστήματα ηλεκτροδότησης. Αυτό είναι απαραίτητο για να σταματήσουν να εκπέμπουν ρύπους, μεταξύ των οποίων και διοξειδίου του άνθρακα, που επιδιώκεται αρχικά να περιοριστούν στο μισό και τελικά να μηδενιστούν.

Τόσο ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς όσο και Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, αλλά και άλλα λιμάνια, όπως της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, έχουν θέσει συγκεκριμένους στόχους και προχωρούν –το καθένα με τον δικό του ρυθμό και σχέδιο– την ωρίμανση των σχετικών επενδύσεων. Παράλληλα και οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προετοιμάζονται, έτσι ώστε να είναι δυνατή η διασύνδεση των πλοίων με ομογενοποιημένο για όλα τα λιμάνια και πλοία τρόπο.

Ηδη ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς ανακοίνωσε την ολοκλήρωση του χρηματοδοτούμενου με ευρωπαϊκά κονδύλια έργου CIPORΤ-Cold Ironing in the Port of Piraeus – Taking the final step. Στο έργο, το οποίο αποτελεί μια ολοκληρωμένη μελέτη για την υλοποίηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης ελλιμενισμένων πλοίων, συμμετέχουν και οι ΔΕΔΔΗΕ, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Protasis Engineering, Hydrus Engineering και Gates Systems. Στο πλαίσιο του CIPORT εκπονούνται για τον λιμένα Πειραιά οι μελέτες Feed για τέσσερις θέσεις ελλιμενισμού στην ακτή Θεμιστοκλέους, όπου εξυπηρετούνται αποκλειστικά κρουαζιερόπλοια. Συγκεκριμένα, θα σχεδιαστούν δύο θέσεις ελλιμενισμού με δύο σημεία ηλεκτροδότησης στον τερματικό σταθμό «Θεμιστοκλής» και δύο στον «Αλκιμος».

Αλλά και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης έχει εντάξει στο επενδυτικό του σχέδιο την ανάπτυξη τέτοιων υποδομών, ενώ ο ιταλικός όμιλος «Γκριμάλντι», που απέκτησε ήδη τον έλεγχο του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και το επόμενο διάστημα θα αναλάβει και το λιμάνι του Ηρακλείου, θα επιχειρήσει να υλοποιήσει ένα ακόμη πιο φιλόδοξο πρόγραμμα. Οχι μόνο δηλαδή την ανάπτυξη υποδομών ηλεκτρικής διασύνδεσης των πλοίων, αλλά και τροφοδοσίας τους με ηλεκτρισμό παραγόμενο κατά 100% από ανανεώσιμες πηγές. Για τον σκοπό αυτό αναμένεται να αναπτύξει σε χερσαίες ζώνες που ελέγχουν οι δύο οργανισμοί λιμένων τόσο φωτοβολταϊκά όσο και άλλα παρόμοια συστήματα παραγωγής ενέργειας.

Από την άλλη πλευρά βρίσκεται ο στόλος, που θα σβήνει πια τις μηχανές του και δεν θα καταναλώνει ορυκτά καύσιμα, αλλά θα βάζει κυριολεκτικά τα πλοία στην πρίζα. Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), όχι μόνον υποστηρίζει την ηλεκτροδότηση των πλοίων αλλά επισπεύδει, με χρονικό ορίζοντα το 2030, την ανάπτυξη υποδομών ασφαλούς εφοδιασμού τους με εναλλακτικά καύσιμα και με ηλεκτρική ενέργεια, εξηγεί ο πρόεδρος του συνδέσμου Διονύσης Θεοδωράτος.

ΠΗΓΗ-ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}