Τί συμβαίνει με τις μπαταρίες; 2o πλοίο που μετέφερε ηλεκτρικά αυτοκίνητα καίγεται ολοσχερώς

 13/06/2024    11 : 45 : 51
ploio
67 / 100

Ήταν τέλη Φεβρουαρίου του 2022 όταν το φορτηγό πλοίο Felicity Ace, το οποίο μετέφερε πάνω από 4.000 οχήματα του ομίλου VW, έπιασε φωτιά κοντά στις Αζόρες στον Ατλαντικό Ωκεανό. Το πλοίο τότε μετέφερε 4.000 νέα αυτοκίνητα από την Γερμανία στις Η.Π.Α. μεταξύ των οποίων VW, Porsche, Audi και μερικές πανάκριβες Bentley, με την συνολική ζημιά να αγγίζει τα 300 εκατομμύρια δολάρια.

Χρειάστηκαν πάνω από 7 ημέρες για να σβήσει η φωτιά καθώς οι μπαταρίες λιθίου των ηλεκτρικών οχημάτων που μεταφέρονταν, κάνουν την κατάσταση ιδιαίτερα δύσκολη.

Ερχόμαστε στον Ιούλιο του 2023 και ένα πανομοιότυπο περιστατικό έρχεται να γίνει πάλι πρωτοσέλιδο και να εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια και την μεταφορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Το φορτηγό πλοίο Fremantle Highway έπιασε φωτιά γύρω στα μεσάνυχτα της Τρίτης το βράδυ στα ανοικτά των ολλανδικών ακτών. Μετέφερε σχεδόν 3.000 αυτοκίνητα (εκ των οποίων 25 ηλεκτρικά) κατευθυνόμενο από τη Γερμανία προς την Αίγυπτο και σύμφωνα με τις αρχές, όλα ξεκίνησαν από μπαταρία ηλεκτρικού οχήματος.

Το πλήρωμα προσπάθησε να σβήσει τη φωτιά, αλλά δεν τα κατάφερε. Επτά μέλη αναγκάστηκαν να πηδήξουν στη θάλασσα για να γλιτώσουν από τις φλόγες που εξαπλώνονταν γρήγορα, σύμφωνα με το Reuters. Αρκετοί τραυματίστηκαν, υποφέροντας από εγκαύματα, σπασμένα οστά και αναπνευστικά προβλήματα, ενώ ένα μέλος του πληρώματος έχασε τη ζωή του στη φωτιά. Το πλοίο βρισκόταν περίπου 17 μίλια βόρεια του ολλανδικού νησιού Άμελαντ.

Τί συμβαίνει με τα ηλεκτρικά και αρπάζουν φωτιά κατά την μεταφορά τους; Κάποιος παράγοντας που δεν έχει μελετηθεί δίνει τη σπίθα ή υπάρχουν άλλα συμφέροντα;

Κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς, όμως ήδη από το περσινό περιστατικό, μερικές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν αρχίσει να αρνούνται την μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πιο συγκεκριμένα, η Νορβηγική Havila Krystruten είναι μία από τις δύο εταιρείες που πλέει μεταξύ των παράκτιων πόλεων Μπέργκεν και Κίρκενες και λέει ότι δεν θα μεταφέρει πλέον ηλεκτρικά οχήματα στα πλοία της.

Ενώ η έρευνα δείχνει ότι, τα οχήματα εσωτερικής καύσης πιάνουν φωτιά πιο συχνά από τα ηλεκτρικά οχήματα, η Havila Krystruten επεσήμανε τις πυροσβεστικές ικανότητες ως λόγο για την απόφασή της και όχι τη συχνότητα των πυρκαγιών.

Δείτε πόσα λίτρα νερό χρειάζεται να ρίξουν οι πυροσβέστες άμεσα σε ένα φλεγόμενο ηλεκτρικό όχημα για να το σβήσουν. Πώς θα γίνει κάτι τέτοιο μέσα σε ένα φορτηγό πλοίο που τα αυτοκίνητα είναι το ένα δίπλα στο άλλο; Τί μπορεί να αλλάξει για να μην συνεχίζουν να βρίσκονται καμένα ηλεκτρικά οχήματα στους πυθμένες των ωκεανών; Όταν κάνεις all in στα ηλεκτρικά, είναι δυνατόν να μην έχεις απαντήσεις για τόσο σημαντικά ερωτήματα;

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}