Τέλη Κυκλοφορίας: Φτάνει η ώρα της λυπητερής

Κυριακή 09/12/2022    01 : 43 : 59
τελη κυκλοφοριας
72 / 100

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ανάρτηση στην πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ των ειδοποιητηρίων για τα τέλη κυκλοφορίας, μια διαδικασία που ενδέχεται κατά πληροφορίες να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου.

Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα έχουν στη διάθεσή τους έξι εβδομάδες μέχρι το τέλος του έτους προκειμένου να αποπληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα ποσά θα είναι ίδια με πέρυσι και οι φορολογούμενοι θα έχουν προθεσμία για την εξόφληση των νέων τελών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2022.

Ειδικά για τα παλαιότερα οχήματα, με άδεια κυκλοφορίας έως 30/10/2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την παλαιότητα και τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα τους και κυμαίνονται:

Έως το 2000 | 22 έως 1.230 €
Έως το 2005 | 22 έως 1.260 €
Έως και το 2010 | 22 έως 1.380 €

Tα τέλη κυκλοφορίας βάσει ρύπων

Έως 31/12/2020 | 0,98 έως 3,72 € ανά γρ. CO2
Από 01/01/2021 | 0,64 έως 2,82 € ανά γρ. CO2

Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τι θα πληρώσουμε φέτος

Συγκεκριμένα τα ποσά που θα κληθεί να πληρώσει ο κάτοχος κάθε οχήματος για τα τέλη κυκλοφορίας του 2023 είναι τα εξής:

Ταξινόμηση 1.11.2010 – 31.12.2020
0-90 εκπομπές C02: 0
91-100 εκπομπές C02: 0,90 ευρώ / γραμ.
101-120 εκπομπές C02: 0,98 ευρώ / γραμ.
121-140 εκπομπές C02: 1,20 ευρώ / γραμ.
141-160 εκπομπές C02: 1,85 ευρώ / γραμ.
161-180 εκπομπές C02: 2,45 ευρώ / γραμ.
181-200 εκπομπές C02: 2,78 ευρώ / γραμ.
201-250 εκπομπές C02: 3,05 ευρώ / γραμ.
251 εκπομπές C02 και άνω: 3,72 ευρώ / γραμ.
2. Ταξινόμηση 1.1.2021 έως σήμερα

0-122 κυβικά: 0
123-139 εκπομπές C02: 0,64 ευρώ / γραμ.
140-166 εκπομπές C02: 0,70 ευρώ / γραμ.
167- 208 εκπομπές C02: 0,85 ευρώ / γραμ.
209-224 εκπομπές C02: 1,87 ευρώ / γραμ.
225-240 εκπομπές C02: 2,20 ευρώ / γραμ.
241-260 εκπομπές C02: 2,50 ευρώ / γραμ.
261-280 εκπομπές C02: 2,70 ευρώ / γραμ.
281 εκπομπές C02 και άνω: 2,85 ευρώ / γραμ.
3. Ταξινόμηση έως 31.12.2000

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 225 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 250 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 280 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 615 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 820 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.025 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.230 ευρώ
4. Ταξινόμηση 1.1.2001 – 31.12.2005

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 240 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 265 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 300 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 630 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 840 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.050 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.260 ευρώ
5. Ταξινόμηση 1.1.2006 – 31.10.2010

0 -300 κυβικά: 22 ευρώ
301-785 κυβικά: 55 ευρώ
786-1.071 κυβικά: 120 ευρώ
1.072-1.357 κυβικά: 135 ευρώ
1.358 -1.548 κυβικά: 255 ευρώ
1.549-1.738 κυβικά: 280 ευρώ
1.739-1.928 κυβικά: 320 ευρώ
1.929-2.357 κυβικά: 690 ευρώ
2.358-3.000 κυβικά: 920 ευρώ
3.001-4.000 κυβικά: 1.150 ευρώ
4.001 κυβικά και άνω: 1.380 ευρώ

Τα τέλη πρέπει να καταβληθούν από αυτόν που είναι κάτοχος την 1η Ιανουαρίου ή μέχρι την παράταση, αν έχει δοθεί. Τα τέλη είναι αδιαίρετα και αρκεί να τα πληρώσει ένας από τους συνιδιοκτήτες (σε τέτοια περίπτωση). Αν δεν πληρωθούν, ο καθένας είναι συνυπόχρεος για ολόκληρο το ποσό.

Όπως πέρυσι έτσι και φέτος παραμένουν οι απαλλαγές για τους γονείς ανηλίκων παιδιών με αναπηρία καθώς και για 8 κατηγορίες αναπήρων ενώ όσοι θέλουν να θέσουν τα οχήματα τους σε ακινησία και να μην καταβάλλουν τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να καταθέσουν τις πινακίδες το αργότερο έως το τέλος του έτους.

Σημειώνεται για την διευκόλυνση των ιδιοκτητών ΙΧ τα ειδοποιητήρια θα περιλαμβάνουν QR Code και η πληρωμή τους θα μπορεί να γίνει απευθείας μέσω web banking. Με βάση το ισχύον καθεστώς το ύψος των τελών κυκλοφορίας καθορίζεται με βάση το κυβισμό για τα παλιά αυτοκίνητα και με βάση την εκπομπή ρύπων για τα καινούργια.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}