Σχέδιο μείωσης των χρεώσεων στα POS

Σχέδιο μείωσης των χρεώσεων στα POS
69 / 100

Έτοιμες φαίνεται να είναι οι τράπεζες να μειώσουν τις προμήθειες που χρεώνουν στις μικρές συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω POS. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται σύντομα καθώς πρόκειται για συναλλαγές χαμηλής αξίας, γύρω στα 10 με 15 ευρώ, όπως τονίζουν αρμόδιες πηγές.

Είχε προηγηθεί συνάντηση του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη με τους εκπροσώπους των τραπεζών και των παρόχων POS όπου μεταξύ άλλων είχε τεθεί το συγκεκριμένο ζήτημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το ύψος της προμήθειας εξαρτάται από την τράπεζα ανάλογα τον πάροχο. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις το ύψος της προμήθειας είναι μηδενικό.

Το ζητούμενο είναι σε μικρές συναλλαγές όπως για παράδειγμα σε περίπτερα, λαϊκές αγορές ή και πρατήρια υγρών καυσίμων, οι προμήθειες αυτές να περιοριστούν όσο γίνεται περισσότερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χρέωση για τη χρήση τερματικού POS στις παραπάνω κατηγορίες είναι υψηλότερη ορισμένες φορές κι από τα κέρδη που μπορεί να αποκομίσει για π.χ. ένα περίπτερο μέσω της πώλησης ενός πακέτου τσιγάρων. Το ίδιο υποστηρίζουν ορισμένοι ότι ισχύει και για το κέρδος που μπορεί να αποκομίσει ένας ιδιοκτήτης πρατηρίου καυσίμων καθώς και σε αυτές τις περιπτώσεις οι φόροι που περιλαμβάνονται στην τελική τιμή είναι ιδιαίτερα υψηλοί. Σε συνδυασμό με τις χρεώσεις που επιβάλλονται λόγων χρήσης του POS, τότε το κέρδος για τον πρατηριούχο περιορίζεται ακόμα περισσότερο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τράπεζες φαίνεται να είναι θετικά διακείμενες στο να προχωρήσουν σε μικρή μείωση στις προμήθειες για συναλλαγές μικρής αξίας ύψους 10-15 ευρώ, για παράδειγμα στο 0,10% από 0,20%. Ακόμα και τότε όμως, για να υπάρξει κάποιο όφελος θα πρέπει να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις και οι εταιρίες πάροχοι των POS οι οποίοι επίσης εισπράττουν προμήθεια ανεβάζοντας σε ορισμένες περιπτώσεις το τελικό κόστος για την επιχείρηση από 0,4% έως και πάνω από 2% για κάθε συναλλαγή.

Αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι ένα περίπτερο πουλώντας δύο πακέτα τσιγάρα, ο επιχειρηματίας μπορεί να κερδίσει γύρω στα 20-30 λεπτά ανά συναλλαγή. Λόγω όμως των χρεώσεων μπορεί να «χάνει» από 4 έως και 10 λεπτά.

Σημειώνεται πως η τιμολόγηση μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον κλάδο δραστηριότητας, τον τύπο της κάρτας και τη συμφωνία που έχει κάνει η επιχείρηση.

ΠΗΓΗ