Στο σφυρί και πάλι η ΕΛΒΟ;;

Στο σφυρί και πάλι η ΕΛΒΟ;;
65 / 100

Στο “σφυρί” και πάλι η ΕΛΒΟ;

Του Γ.Κατσιάνη

Πέρασαν ήδη 30 μήνες από τότε που το υπουργείο Οικονομικών πανηγύριζε για την εξαγορά της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛ.Β.Ο.). από τη ισραηλινή κοινοπραξία SK Group-Plasan έναντι τριών εκατ. ευρώ.

“Η εταιρεία μπορεί να αποτελέσει πυλώνα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και συνολικά για την εθνική οικονομία, καθώς και πόλο στήριξης της τοπικής κοινωνίας, με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας», τονίζονταν, μεταξύ άλλων, στη σχετική ανακοίνωση.

Το business plan του νέου ιδιοκτήτη της ΕΛΒΟ περιλάμβανε επενδύσεις, ύψους 135 εκατ. ευρώ καθώς και την πρόσληψη 400 ατόμων μέχρι και το 2025.

Αναμφισβήτητα, επρόκειτο για σημαντική εξέλιξη, αν αναλογιστεί κανείς ότι η ΕΛΒΟ βρίσκονταν σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης από το 2014, με αποτέλεσμα ο αριθμός των εργαζομένων να μειωθεί σταδιακά από 1200 που ήταν το 2000 σε 300, μία δεκαετία αργότερα.

Σήμερα

Παρά τις υψηλές προσδοκίες, η ΕΛΒΟ βρίσκεται σήμερα σε φάση αδράνειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του thesseconomy.gr, η άλλοτε κραταιά βιομηχανία παραγωγής φορτηγών, τρακτέρ και κινητήρων απασχολεί σήμερα μόλις οκτώ εργαζόμενους ενώ η δραστηριότητα της περιορίζεται στην συντήρηση μηχανημάτων έργων και στην πώληση σκραπ!

Λόγω των ζημιών και των λειτουργικών προβλημάτων που καταγράφει η εταιρεία, η νέα ιδιοκτησία φέρεται διατεθειμένη να πωλήσει την ΕΛΒΟ δέκα φορές περισσότερο απ’ ότι την αγόρασε, δηλαδή στα 30 εκατ. ευρώ.

Πάντως, το μόνο σίγουρο είναι ότι διαψεύστηκαν για άλλη μια φορά όσοι πίστεψαν ότι η ΕΛΒΟ θα ανακτούσε σύντομα την δυναμική του παρελθόντος.