Σταγόνα στον ωκεανό της ακρίβειας το «market pass 2»

 25/06/2024    10 : 32 : 21
σουπερ μαρκετ
71 / 100

Σταγόνα στον ωκεανό της ακρίβειας το «market pass 2» το οποίο επεκτείνεται έως και τον Οκτώβριο, αλλά τα ποσά της ενίσχυσης παραμένουν αμετάβλητα με αποτέλεσμα να μην αναπληρώνουν τις απώλειες στα εισοδήματα.

Παρά τις υψηλές πτήσεις του πληθωρισμού στα τρόφιμα με τις τιμές τους να επιταχύνονται στο 12,2% τον Ιούνιο από 11,6% τον Μάιο, το επίδομα δεν αλλάζει και θα συνεχίσει να κυμαίνεται από 22 έως 100 ευρώ το μήνα ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του υπόχρεου.

Το καινούργιο στοιχείο είναι ότι το «ξεσκαρτάρισμα» των τελικών δικαιούχων θα γίνει με βάση τα εισοδήματα που θα δηλωθούν φέτος στην Εφορία με αποτέλεσμα να υπάρξουν αλλαγές στον χάρτη καθώς ένας αριθμός από τους παλιούς θα μείνει εκτός ενώ θα υπάρξουν και νέοι.

Συνεπώς, όσοι πληρούν τα κριτήρια θα πρέπει να σπεύσουν να υποβάλλουν τη φορολογική δήλωση προκειμένου να λάβουν εγκαίρως την ενίσχυση που σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αναμένεται να καταβληθεί το Σεπτέμβριο εφάπαξ η σε δύο δόσεις.

Επίσης οι παλαιοί δικαιούχοι δεν θα χρειαστεί να κάνουν νέα αίτηση στο gov.gr. παρα μόνο οι καινούργιοι. Το δημοσιονομικό κόστος από την επέκταση του market pass είναι 251 εκατ. ευρώ με το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας να έχει ήδη προχωρήσει στην κατάθεση συμπληρωματικού προϋπολογισμού αυξάνοντας κατά 700 εκατ. ευρώ τις πιστώσεις για την κάλυψη δαπανών που συνδέονται με αυτό το μέτρο αλλά και για άλλες ανάγκες (δαπάνες αυτοδιοικητικών εκλογών). Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι ωφελούμενοι από το επίδομα στα τρόφιμα θα είναι 2,8 εκατ. νοικοκυριά με 7,5 εκατ. μέλη.

Ειδικότερα τα νοικοκυριά θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

– Τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια παραμένουν αμετάβλητα δηλαδή έως 16.000 ευρώ για τον άγαμο, έως 24.000 ευρώ για τον έγγαμο προσαυξημένο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί μετά το πρώτο. Η αξία συνολικής ακίνητης δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 250.000 ευρώ για άγαμο και τα 400.000 ευρώ για έγγαμο.

– Η ενίσχυση μέσω χρεωστικής κάρτας κυμαίνεται από 22 έως 100 ευρώ το μήνα δηλαδή από 66 έως 300 ευρώ για τους τρεις μήνες της παράτασης, δηλαδή παραμένει στα ίδια επίπεδα με τον πρώτο κύκλο. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επιλέξει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα, η ενίσχυση θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορές σε καταστήματα τροφίμων και λαϊκές αγορές. Αν ο δικαιούχος επιλέξει την πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό, θα λάβει το 80% της ενίσχυσης, η οποία θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς περιορισμούς.

– Οι παλαιοί δικαιούχοι του market pass αλλά και όσοι υπέβαλλαν αίτηση και απορρίφθηκαν δεν χρειάζεται να υποβάλουν νέα αίτηση. Η διασταύρωση των εισοδημάτων τους θα πραγματοποιηθεί μέσω της ΑΑΔΕ και θα διαπιστωθεί αυτομάτως εάν δικαιούνται να λάβουν ξανά την επιδότηση. Όσοι είχαν αύξηση στα εισοδήματά τους πάνω από τα υφιστάμενα εισοδηματικά κριτήρια δεν θα δικαιούνται market pass.

– Αίτηση θα πρέπει να υποβάλουν όσοι δεν είχαν υποβάλλει για διάφορους λόγους κατά τον πρώτο κύκλο του market pass.

– Η πλατφόρμα θα ανοίξει περί τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.

– Θα καταβληθεί προσπάθεια η πρώτη δόση να δοθεί έως τα τέλη Αυγούστου. Σε διαφορετική περίπτωση θα χορηγηθεί διπλή δόση τον Σεπτέμβριο.

– Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα θα παραμείνει ενεργοποιημένη έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023.

– Τα μηνιαία ποσά της ενίσχυσης ανέρχονται σε:

– 22 ευρώ για ένα μονομελές νοικοκυριό

– 32 ευρώ για ένα ζευγάρι χωρίς τέκνα

– 32 ευρώ για μια μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο

– 42 ευρώ για μια μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα

– 42 ευρώ για ένα ζευγάρι με ένα εξαρτώμενο τέκνο

– 52 ευρώ για ένα ζευγάρι με δύο εξαρτώμενα τέκνα

– 62 ευρώ για ένα ζευγάρι με τρία εξαρτώμενα τέκνα

– 72 ευρώ για ένα ζευγάρι με τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα

– 82 ευρώ για ένα ζευγάρι με πέντε εξαρτώμενα τέκνα

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}