Στήνεται το σκηνικό του πλιάτσικου με τον Φορέα του Νέου Πτωχευτικού!

Στήνεται το σκηνικό του πλιάτσικου με τον Φορέα του Νέου Πτωχευτικού!
63 / 100

Τράπεζες και Servicers ζητούν μεγαλύτερη επιδότηση στα ευάλωτα νοικοκυριά και σύνδεση της επιδότησης με την ενημερότητα του οφειλέτη, αναστολή νομιμοποίησης αυθαιρεσιών μέχρι την ολοκλήρωση της μεταβίβασης σε ιδιώτη – νέο ιδιοκτήτη και συμμετοχή του κράτους στο κόστος χρηματοδότησης 

Το σχέδιο νόμου προβλέπει για τον Φορέα 30% έκπτωση επί της τιμής πρώτης προσφοράς

Στην Ολομέλεια της Βουλής εισάγεται το χρηματοπιστωτικό σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών (servicers, εξωδικαστικός, Ηρακλής 3) που περιλαμβάνει και αλλαγές-βελτιώσεις για τον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί το β’ εξάμηνο του 2024. Οι προωθούμενες αλλαγές κινούνται στη σωστή κατεύθυνση, όπως υπογράμμισαν ο διευθυντής-σύμβουλος και πρώην υποδιοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος, Θόδωρος Μητράκος, και εκπρόσωποι των servicers μιλώντας σε συνέδριο με θέμα «Το παρόν-το μέλλον και οι προκλήσεις του Real Estate» που διοργάνωσαν το Capital.gr και το Forbes Greece.

Μεταδίδει η efsyn.gr

«Είναι ένα εγχείρημα δύσκολο. Ξεκίνησε ως ένα εγχείρημα κοινωνικής πολιτικής, αλλά επειδή στην πορεία τέθηκαν ζητήματα state aid (κρατικής ενίσχυσης) μετατράπηκε σε μια ιδιωτική πρωτοβουλία. Δηλαδή προσπαθούμε να τετραγωνίσουμε τον κύκλο μεταξύ ιδιωτικής πρωτοβουλίας και ανάγκης για κοινωνική πολιτική», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της CEPAL, Θεόδωρος Αθανασόπουλος. Σύμφωνα με τον Θ. Μητράκο, το project ήταν εξ αρχής πολύ δύσκολο οικονομοτεχνικά και προκειμένου να υπάρχει ένα χαμηλό ενοίκιο που θα καταβάλουν οι ευάλωτοι. Ωστόσο με τη λύση που δίνεται επί της ουσίας υπάρχει απώλεια περιουσίας του ευάλωτου και «ουσιαστικά μετακινούμε το πρόβλημα των ευάλωτων 12 χρόνια μετά. Τι θα γίνει ύστερα από 12 χρόνια με αυτούς τους ανθρώπους; Ποιος θα τους βγάλει έξω από το σπίτι τους, που θα είναι και ηλικιωμένοι και πιο έντονο το κοινωνικό πρόβλημα;», υπογράμμισε ο κ. Μητράκος.

Οι αλλαγές που προωθούνται προέκυψαν από τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους προεπιλεγέντες επενδυτές, που ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο του 2023, όταν διαπιστώθηκε ότι ο δείκτης εσωτερικής απόδοσης (ΙRR) με βάση τον νόμο που είχε ψηφιστεί προέκυπτε εξαιρετικά χαμηλός, άρα και το ενδιαφέρον των επενδυτών, όπως ανέφερε η γενική γραμματέας Ιδιωτικού Χρέους, Θεώνη Αλαμπάση, με τον Θ. Αθανασόπουλο να σημειώνει ότι δεν γίνεται να περιμένουμε πως κάποιος θα επενδύσει για να βγάλει απόδοση 3%.

Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι ο Φορέας θα μπορεί να αγοράζει το ακίνητο με 30% έκπτωση επί της τιμής πρώτης προσφοράς, «κάτι που δεν συνιστά δώρο αλλά αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα», όπως είπε η γενική γραμματέας. Εξήγησε ότι με βάση τα στοιχεία το 75% των πλειστηριασμών βγαίνει άγονο όταν χτυπάει το πρώτο «σφυρί» και κατακυρώνονται με την τρίτη φορά και άρα με την αυτόματη αναπροσαρμογή της τιμής στο 65% της αρχικής τιμής.

Σχετικά με το ζήτημα παροχής κρατικής εγγύησης –το οποίο δεν πέρασε– η Θεώνη Αλαμπάση ανέφερε ότι δεν τέθηκε ανελαστικά από τους επενδυτές. Αντίθετα αυτό που τους προβλημάτισε αφορούσε τους δυνητικά ωφελούμενους, καθώς στο ενδιάμεσο πρόγραμμα που «τρέχει» μέχρι τη σύσταση του Φορέα και όποιος υπαχθεί παίρνει άμεσα αναστολή πλειστηριασμού, έχουν ενταχθεί μόλις 138 ευάλωτοι.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της doValue Τάσο Πανούση, το υπουργείο θα πρέπει να εξετάσει ακόμα τέσσερις παρεμβάσεις σε ό,τι αφορά τον Φορέα ώστε να έχει επιτυχία το εγχείρημα:

Ειδικότερα:

Πρώτον, η πολιτεία πρέπει να εξετάσει αν μπορεί να ανεβάσει την επιδότηση στα ευάλωτα νοικοκυριά που σήμερα είναι 70-210 ευρώ και είχε καθοριστεί τρία χρόνια πριν, «με άλλη οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, άλλες τιμές ενοικίων και άλλο κόστος ζωής».

Δεύτερον, σε ό,τι αφορά τη διάρκεια της επιδότησης ο Τ. Πανούσης ανέφερε ότι, αν ο οφειλέτης πάψει να είναι ενήμερος, τότε σταματάει και η επιδότηση «ενοικίου» που λαμβάνει. «Εμείς λέμε ότι αυτό θα πρέπει να συνεχίσει για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί ο επενδυτής για να πάρει το ακίνητο στην κατοχή του».

Τρίτον, οι κατοικίες αυτές που αποκτώνται από τον υποψήφιο επενδυτή να μην έχουν την υποχρέωση νομιμοποίησης των αυθαιρεσιών, αλλά αυτό να γίνεται μόνο εφόσον γίνει η πώληση του ακινήτου από τον Φορέα και η νομιμοποίηση να γίνεται από τον ιδιώτη-νέο ιδιοκτήτη.

Τέταρτον, να εξεταστεί η συμμετοχή του Δημοσίου για να μπορέσει να μειωθεί το κόστος χρηματοδότησης που έχει αυξηθεί λόγω αύξησης του euribor.

…………………………………………………

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ

Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για όλους τους Δανειολήπτες !!!

ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ :
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_3.html

ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2023 ΚΑΤΑ ΤΩΝ SERVICERS
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/2023-servicers.html

ΕΞΩΔΙΚΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/2015/11/blog-post_28.html

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_93.html

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_41.html

STOP SERVICERS & FUNDS
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/nea-stop-funds-funds.html

YΠΕΡΒΑΣΗ 3ΣΕ1
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/31-240.html

Δεν υπάρχει άλλος δρόμος !!!
Ειδικά, τώρα, με το νέο Πτωχευτικό Νόμο, που δεν συγχωρεί λάθη, ελαφρότητες και καθυστερήσεις και που δεν σας επιτρέπει την πολυτέλεια να ελπίζετε σε θαύματα…..

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΒΑΣΗ
https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/120.html