Σε συνεχή ανοδική τροχιά βρίσκονται οι τιμές των καυσίμων

 21/06/2024    05 : 08 : 32
venzini
64 / 100

Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται οι τιμές των καυσίμων τις τελευταίες εβδομάδες με την απλή αμόλυβδη να έχει προσεγγίσει τα 2 ευρώ το λίτρο σε πρατήρια στην Αττική, ενώ σε νησιά όπως οι Κυκλάδες η μέση τιμή αντλίας κινείται σταθερά στα 2,2 ευρώ. Παρά το γεγονός ότι οι τιμές χονδρικής αναμένεται να καταγράψουν πτώση την Τετάρτη, η όποια μείωση – η οποία σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς δεν θα είναι ιδιαίτερα αισθητή – αναμένεται να καταγραφεί μετά από λίγες ημέρες καθώς τα πρατήρια είθισται να αποθεματοποιούν κάποιες ποσότητες.

Αυτή την στιγμή πάντως, οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν ακριβά τις υψηλές «πτήσεις» που κατέγραψε το Brent την προηγούμενη εβδομάδα όταν ήταν ακόμη διάχυτος ο φόβος μιας ανάφλεξης της γεωπολιτικής κρίσης στην Μέση Ανατολή. Φυσικά, δεν λείπουν οι περιπτώσεις όπου κάποια πρατήρια αντιδρούν «ακαριαία» στις ανοδικές κινήσεις της διεθνούς τιμής ή την πτώση του δολαρίου έναντι του ευρώ, μία αφύσικη κίνηση η οποία παραπέμπει σε περιπτώσεις αισχροκέρδειας παρά το πλαφόν που έχει τεθεί.

Από την άλλη, παράγοντες της αγοράς εφιστούν την προσοχή των καταναλωτών και στις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Μιλώντας πρόσφατα στο ΕΡΤNEWS, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, αναλύοντας την κατάσταση που επικρατεί στην ελληνική αγορά σημείωσε ότι «είναι λίγο περίεργη η κατάσταση, η οποία οφείλεται στις αναταράξεις που συμβαίνουν διεθνώς στις τιμές, αλλά να μην την πληρώνουμε πάντα και εμείς οι πρατηριούχοι, ότι εμείς από μόνοι μας ανεβάζουμε τις τιμές. Εμείς έχουμε δυο χρόνια πλαφόν, που σημαίνει ότι είναι κλειδωμένο το ποσοστό του κέρδους μας. Το 60% στα 2 ευρώ/λίτρο είναι φόρος. Είμαστε η 3η πιο ακριβή χώρα στην αμόλυβδη στην Ευρώπη. Αν πέσει ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης θα κατεβούμε στην 11η θέση. Αλλά μπορεί και να είναι μέση τιμή σε Αττική και Θεσσαλονίκη από 1, 95 έως 2 ευρώ το λίτρο και να βλέπω πρατήρια να πωλούν με τιμή 1,85 και να μην μιλάει κανένας. Εγώ δεν λέω ότι όλα τα φτηνά μαγαζιά είναι σωστά, αλλά όσα μαγαζιά πιάνουν με πειραγμένες αντλίες και με νοθευμένο καύσιμο είναι φτηνά μαγαζιά».

Εκπρόσωποι της ελληνικής αγοράς καυσίμων έχουν εδώ και καιρό προβλέψει ότι όσο πλησιάζουμε προς το Πάσχα οι τιμές θα αυξάνονται και εάν η τάση των τελευταίων ημερών συνεχιστεί, τότε η τιμή θα ξεπεράσει τα 2 ευρώ σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Από την άλλη, η πτώση του Brent στα 88 δολάρια την Τρίτη σε σχέση με τα 90 πριν από λίγες ημέρες δεν σηματοδοτεί αυτόματα και σημαντική μείωση στις τιμές της ελληνικής αγοράς ούτε προμηνύει μια σταθερά καθοδική πορεία. Αντιθέτως, οι τιμές των καυσίμων αναμένεται να παρουσιάσουν αστάθεια με τις διακυμάνσεις να είναι προς το παρόν μικρής κλίμακας.

Γιατί δεν πέφτει η τιμή του πετρελαίου
Το Brent κινείται σταθερά πάνω από τα 85 δολάρια το τελευταίο διάστημα με την αγορά να χαλαρώνει ελαφρώς καθώς – μέχρι στιγμής – αποφεύχθηκαν τα χειρότερα στην διένεξη Ισραήλ-Ιράν. Αυτό δεν σημαίνει ότι η κρίση τελείωσε και ότι η αγορά δεν βρίσκεται σε μια ισορροπία τρόμου όπου το πετρέλαιο αποτελεί ένα από τα εμπορεύματα που παρουσιάζουν ιδιαίτερη ευαισθησία στο κλίμα που επικρατεί. Ανοδικές πιέσεις στις τιμές όμως ασκεί και η κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας. Τα στοιχεία της Ευρωζώνης έδειξαν ότι, αυτό τον μήνα, η επιχειρηματική δραστηριότητα αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό που έχει καταγραφεί σχεδόν ένα χρόνο.

Ακόμη, οι επενδυτές αναμένουν τα στοιχεία για το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν των ΗΠΑ και τα στοιχεία για τις προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες του Μαρτίου, τον προτιμώμενο δείκτη της Fed.

«Ένας χαμηλός αριθμός ΑΕΠ κάτω του 3% θα μπορούσε να ωθήσει την Fed και να ασκήσει λιγότερη πίεση στα εμπορεύματα», δήλωσε στο Reuters ο Alex Hodes, αναλυτής πετρελαίου στη χρηματιστηριακή εταιρεία StoneX. «Ωστόσο, μια ένδειξη μεγαλύτερη από το 3% θα μπορούσε να προκαλέσει περαιτέρω ράλι του δολαρίου, γεγονός που θα ασκούσε μεγαλύτερη πίεση στα εμπορεύματα».

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}