Πώς έφτασε να κοστίζει 100.000€ το GR Yaris στη Γαλλία

 17/04/2024    09 : 14 : 03
Toyota GR Yaris 2024 1600 02
60 / 100

Πριν από λίγο καιρό η Toyota αποκάλυψε το ανανεωμένο GR Yaris. Ένα από τα καλύτερα καυτά hatchbacks όλων των εποχών, το GR Yaris έρχεται πλέον με 280 ίππους και 390 Nm ροπής, ένα προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενισχύσεις στο πλαίσιο, διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση και ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση, ότι περιμένει κανείς από ένα τυπικό facelift με λίγα λόγια.

Ανάλογες είναι οι επεμβάσεις και στην καμπίνα αλλά δεν θα επεκταθούμε καθώς μπορείς να διαβάσεις αναλυτικά για το νέο GR Yaris ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο. Στην Ελλάδα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η τιμή του αλλά στην Γαλλία η Toyota την αύξησε από τα €37.400 στα €46.300 για την έκδοση με το μηχανικό, 6-τάχυτο κιβώτιο (που περιλαμβάνει και το προαιρετικό προ-facelift Track Pack) και στα €48.800 για την έκδοση με το αυτόματο. Άσχετα με την αύξηση στην τιμή όμως, πώς είναι δυνατόν για ένα GR Yaris να πωλείται έναντι €100.000;

Ο λόγος εντοπίζεται στο σύστημα φορολογίας της Γαλλίας και πιο συγκεκριμένα, στο σύστημα “CO2 malus” που εφαρμόζεται στα πιο ρυπογόνα νέα οχήματα! Διαβάζοντας στον επίσημο, κρατικό ιστότοπο μαθαίνουμε ότι ο… ρυποφόρος αφορά όλα τα οχήματα της M1 κατηγορίας που σύμφωνα με την Ε.Ε. είναι όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα με λιγότερες από 8 θέσεις.

Εφόσον λοιπόν πρόκειται για ένα όχημα που ανήκει σε αυτή την κατηγορία και έχει πάρει έγκριση τύπου για πώληση και κυκλοφορία στην Ευρώπη, επιβαρύνεται με έναν φόρο βάσει εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και σε γενικές γραμμές, αυτός είναι αρκετά λογικός. Οχήματα που εκπέμπουν λιγότερο από 117 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρα απαλλάσσονται πλήρως ενώ αυτά που εκπέμπουν 118 gr/km πληρώνουν €50. Το “CO2 malus” δεν είναι κάποια ετήσια φορολογία όπως τα δικά μας τέλη κυκλοφορίας αλλά ένας εφάπαξ φόρος που εφαρμόζεται στην τιμή του οχήματος. 119 gr/km για παράδειγμα κοστίζουν €75, 120 gr/km κοστίζουν €100 κ.ο.κ. Στα 130 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο ο φόρος έχει ήδη φτάσει τα 310 ευρώ αλλά και πάλι, δεν τον λες παράλογο.

Η κατάσταση αρχίζει να εκτραχύνεται πάνω από τα 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρα, οπότε ο φόρος γίνεται… τετραψήφιος ενώ στα 160 gr/km έχει φτάσει τα €4.279! Από κάποιο σημείο και μετά η επιβάρυνση αυξάνεται σχεδόν εκθετικά με αποτέλεσμα στα 190 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο του GR Yaris να αγγίζει τα €45.990 ενώ στα 210 gr/km της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο, πιάνει το πλαφόν των €60.000!

Κάπως έτσι καταλήγουμε στα 92.290 ευρώ για το GR Yaris με το μηχανικό κιβώτιο και στα 108.800 ευρώ για αυτό με το 8-τάχυτο αυτόματο! Καθότι δεν είμαστε ειδικοί στο φορολογικό σύστημα της Γαλλίας δεν μπορούμε να επαληθεύσουμε ή να διαψεύσουμε με βεβαιότητα την είδηση αλλά ότι έχουμε διαβάσει δείχνει να συνηγορεί…

Ακόμα κι έτσι πάντως, η Toyota Γαλλίας πιστεύει ότι μπορεί να πουλήσει 300 GR Yaris γιατί τόσα έχει συμπεριλάβει στο budget της για την εγχώρια αγορά. Και μη χειρότερα δηλαδή…

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}