Η εταιρεία που ξαναπουλά στους καταναλωτές ρούχα που πετάνε σε κάδους

 22/06/2024    06 : 57 : 05
ρουχα
63 / 100

Μέσα σε 20 χρόνια η ποσότητα των ρούχων από δεύτερο χέρι που εξάγουν ετησίως οι Αμερικανοί στον κόσμο υπερδιπλασιάστηκε, με την αξία τους να ανέρχεται το 2022 1,66 δισεκατομμύρια λίρες. Η αύξηση αυτή προέρχεται σε μεγάλο βαθμό λόγω της εξάπλωσης των ρούχων γρήγορης μόδας (fast fashion) που πωλούνται σε μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου, τα οποία πολλοί Αμερικανοί καταναλωτές αντιμετωπίζουν ως ρούχα μιας χρήσης και τα πετάνε σε κάδους προς δωρεά. Ένας επιχειρηματίας από τη Γουατεμάλα αποφάσισε να κάνει κάτι με αύτο.

Πάνω σε μακριά, ξύλινα τραπέζια, σε ένα βιομηχανικό πάρκο 475.000 τετραγωνικών μέτρων, στην πόλη Εσκουίντλατης Γουατεμάλας, 40 νέοι άνδρες και γυναίκες κάνουν διαλογή από πουκάμισα, φορέματα, παντελόνια και άλλα ενδύματα από μια στοίβα ρούχων ύψους 10 μέτρων, που έχουν εισαχθεί από τις ΗΠΑ.

Στην επτάωρη βάρδια τους οι εργαζόμενοι της Megapaca, του μεγαλύτερου εισαγωγέα και λιανοπωλητή μεταχειρισμένων ρούχων στην Κεντρική Αμερική, θα ταξινομήσουν χιλιάδες ρούχα και παπούτσια στους ειδικούς κάδους. Είναι το πρώτο στάδιο μιας περίπλοκης διαδικασίας ξεσκαρταρίσματος.

Πέρυσι, η Megapaca εισήγαγε 45 εκατομμύρια κιλά μεταχειρισμένων ειδών από τις ΗΠΑ και πούλησε 70 εκατομμύρια τεμάχια ρούχων. Για να το καταφέρει απασχολούσε 6.000 άτομα στη Γουατεμάλα, την Ονδούρα, το Ελ Σαλβαδόρ και το νότιο Μεξικό, όπου λειτουργεί συνολικά 123 καταστήματα.

Και τα χρήματα είναι πολύ καλά: Η Megapaca λέει ότι το 2022 έχει έσοδα ύψους 200 εκατομμύρια δολάρια από τις φυσικές και διαδικτυακές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, ενώ φέτος έχει στόχο να τα πάει καλύτερα.

Ο Μάριο Πένια, ο 53χρονος συνιδρυτής και γενικός διευθυντής της εταιρείας, περπατάει γύρω από τον σωρό με τα ρούχα, όπως αναφέρει το Bloomberg. Από την άλλη πλευρά, εργάτες μεταφέρουν σακούλες βάρους 80 κιλών με ξεδιαλεγμένα ρούχα σε ένα κοντέινερ που προορίζεται για ένα κατάστημα μεταχειρισμένων ειδών στο Gold Coast της Αυστραλίας – μια νέα αγορά χονδρικής που στοχεύει η Megapaca.

Όπως λέει ο Πένια, απευθύνονται σε σέρφερς της Χρυσής Ακτής και σε όσους άλλους Αυστραλούς αναζητούν οικονομικά ρούχα.

Μέσα στον Σεπτέμβρη, η Megapaca πρόκειται να ανοίξει δικός της site στις ΗΠΑ, στοχεύοντας σε ομογενείς από την Κεντρική Αμερική. Δεν θα είναι εύκολο. Ηλεκτρονικά καταστήματα μεταχειρισμένων ειδών, όπως η ThredUp, έχουν δυσκολευτεί να βγάλουν κέρδη. Αλλά ο Πένια δεν αποθαρρύνεται – μέσα σε τρία χρόνια υπολογίζει να ανοίξει και το πρώτο φυσικό κατάστημα της Megapaca

Οι αναδυόμενες αγορές, από καιρό ο προορισμός για τα ρούχα που ξεφορτώνονται οι πλούσιες χώρες, είναι έτοιμες να τα πουλήσουν πίσω.

«Ο κύριος στόχος μου είναι να ανοίξω καταστήματα στις ΗΠΑ, γιατί αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να γίνω ο Νο 1 λιανοπωλητής μεταχειρισμένων ρούχων στον κόσμο» λέει ο Πένια. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, τα μεταχειρισμένα ρούχα κατέφθαναν ήδη στη Γουατεμάλα, τα οποία έπαιρνε με ενθουσιασμό ο φτωχός πληθυσμός που αναζητούσε νέα μοδάτα ρούχα. “Τότε ήταν που καταλάβαμε ότι είχαμε στήσει μια επιχείρηση λιανικής πώλησης», πρόσθεσε.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}