Δικαιολογίες Σταϊκούρα για τη ντροπολογία για τα funds: Η κυβέρνηση έκανε πίσω γιατί υπήρχε αντάρτικο βουλευτών και τεράστιο πολιτικό κόστος

Κυριακή 09/12/2022    12 : 24 : 39
kontra 10
83 / 100

Παραδοχή ότι του «προτάθηκε»… από τα funds το ΥΠΟΙΚ να προχωρήσει σε νομοθετική πρωτοβουλία και πως εκείνος δεν την έκανε αποδεκτή…Εν ολίγοις και για να έχουμε εικόνα της πραγματικότητας, υπήρξαν πιέσεις από τράπεζες-funds, ξεκίνησαν τη fast track διαδικασία κατάθεσης ντροπολογίας όπως μετέδιδαν ΜΜΕ δίνοντας χρονικό πλαίσιο έως τέλη Οκτώβρη, μετά είδαν το αντάρτικο βουλευτών και υπό το φόβο του στραπάτσου στη Βουλή η κυβέρνηση έκανε πίσω!

Όλα τα άλλα όπως και αυτό ότι “μάλωσε” τράπεζες και funds για τις ρυθμίσεις είναι τύπου ανέκδοτο…Αφού στο χέρι του είναι να υποχρεώσει τράπεζες και funds να ρυθμίζουν με τους δανειολήπτες και να μην απορρίπτουν με ρυθμούς οπλοπολυβόλου τις αιτήσεις δανειοληπτών…

Βέβαια ένα άλλο σενάριο που ακούστηκε…είναι πως η κυβέρνηση στέλνει το θέμα στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου ώστε να κερδίσει χρόνο μέχρι τις εκλογές και μετά ,αν πάνε όλα όπως τα επιθυμεί, να επιστρέψει με τη ντροπολογία «καβάλα στο άλογο»…Κατάλαβες Έλληνα δανειολήπτη;; 

estia 3

Πάμε τώρα στη πραγματικότητα όπως αποδείχθηκε από τα γεγονότα: Πάνω από 20 βουλευτές της ΝΔ ήταν έτοιμοι να καταψηφίσουν τη ντροπολογία υπέρ των funds :

Πλειστηριασμοί-ντροπολογία υπέρ funds: Η Κυβέρνηση έκανε πίσω γιατί θα έπεφτε

Πάμε να δούμε τώρα πως δικαιολόγησε το φιάσκο ο Σταϊκούρας και πως “μάλωσε” και καλά τράπεζες και funds:

Χρ. Σταϊκούρας: Καμία τροπολογία για πλειστηριασμούς από funds “κόκκινων δανείων”

Τη συζήτηση περί τροπολογίας που θα διευκόλυνε τη διεξαγωγή πλειστηριασμών από funds “κόκκινων δανείων” έκλεισε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας σε επιτροπή της Βουλής.

“Μια από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης από την έναρξη της θητείας είναι η βέλτιστη δυνατή αντιμετώπιση του διαχρονικού προβλήματος του συνολικού Ιδιωτικού Χρέους”, τόνισε ο κ. Σταϊκούρας κατά την ενημέρωση της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων που ζήτησε να πραγματοποιηθεί σχετικά με την πορεία “υλοποίησης του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών του Ν. 4738/2020 στο πλαίσιο της διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους”.

Ο υπουργός Οικονομικών, ανέφερε ότι “το ληξιπρόθεσμο ιδιωτικό χρέος, ως ποσοστό συνολικού χρέους παρουσιάζει πτωτική τάση κατά την τελευταία τριετία, περίοδος κατά την οποία οι κίνδυνοι διόγκωσής του ήταν ιδιαίτεροι αυξημένοι” Ειδικότερα, είπε, το ποσοστό του διαμορφώνεται 63,6% το πρώτο εξάμηνο του 2022 από 70% που ήταν το 2018. Το ελληνικό Ιδιωτικό Χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ διαμορφώνεται στο 125,5%, όταν ο μέσο ευρωπαϊκός όρος είναι στα 162,5%. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 16η θέση μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ. Τα κόκκινα δάνεια στα χαρτοφυλάκια των τραπεζών συρρικνώθηκαν σημαντικά σε 10% του συνόλου των δανείων στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2022 από 44% του 2019 κυρίως μέσω της υλοποίησης του προγράμματος “Ηρακλής”.

Ο κ. Σταϊκούρας, υπογράμμισε πως παρά την εξυγίανση που επιτυγχάνεται στους ισολογισμούς των τραπεζών, το χρέος ιδιωτών και επιχειρήσεων παραμένει υψηλό. Κατά το πρώτο εξάμηνοι του 2022 τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια που διατηρούνται στις τράπεζες ανέρχονται στα 15 δισ. ευρώ και σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις στα 87 δισ. ευρώ. Κάτι που καταδεικνύει ότι το χρέος ιδιωτών και επιχειρήσεων δεν εξαφανίζεται μέσω της μεταφοράς του από τους ισολογισμούς των τραπεζών στις εταιρείες διαχείρισης.

Σχετικά με την αξιοποίηση του καινοτόμου εργαλείου του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους πολίτες να ρυθμίσουν τις οφειλές τους. Μέχρι στιγμής, πάνω από 60.000 οφειλέτες έχουν εισέλθει στην πλατφόρμα. Από αυτούς, 32.000 οφειλέτες έχουν προσκομίσει τα οικονομικά τους στοιχεία, από τα οποία και προκύπτουν συνολικές οφειλές ύψους 19 δισ. ευρώ. Ήδη, 9.000 οφειλέτες, με συνολικές οφειλές 5 δισ. ευρώ, έχουν υποβάλει οριστικά την αίτησή τους για ρύθμιση οφειλών. Το ποσό αυτό είναι αυξημένο κατά 2 δισ. ευρώ τους τελευταίους 3 μήνες.

Το ποσοστό των ρυθμίσεων οφειλών μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού έχει αυξηθεί σημαντικά. Μέχρι στιγμής, έχουν υλοποιηθεί 1.498 ρυθμίσεις οφειλών, συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, περίπου το 70% πραγματοποιήθηκε κατά το τελευταίο τρίμηνο, με πολύ ευνοϊκούς όρους για τους οφειλέτες. Από αυτές 697 ρυθμίσεις, συνολικού ύψους 157 εκατ. ευρώ, έχουν διενεργηθεί από τράπεζες και εταιρίες διαχείρισης. Οι 801 ρυθμίσεις, συνολικού ύψους 93 εκατ. ευρώ, έχουν διενεργηθεί από το Δημόσιο. Στις ανωτέρω ρυθμίσεις, έχει πραγματοποιηθεί διαγραφή οφειλής ποσοστού μέχρι και 50% σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ η διάρκεια αυτών ανέρχεται μέχρι και τα 35 έτη.

Ο υπουργός, ανέφερε πως αναμένεται, από τους χρηματοδοτικούς φορείς, να ολοκληρώσουν άμεσα 1.093 αιτήσεις ρύθμισης οφειλών, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ. Παρατηρείται σημαντική αύξηση στα ποσοστά έγκρισης των προτεινόμενων ρυθμίσεων οφειλών από την πλευρά των χρηματοδοτικών φορέων. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος έγκρισης για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο κυμαινόταν κάτω από το 20%, ενώ για τον μήνα Αύγουστο εκτινάχτηκε στο 78%, και τον μήνα Σεπτέμβριο ανήλθε στο 64%.

Ο κ. Σταϊκούρας, επισήμανε πως παρά τα στοιχεία σημαντικής προόδου, εξακολουθούν να υφίστανται στοιχεία προβληματισμού:

1ον. Οι πιστωτές εξακολουθούν να απορρίπτουν μεγάλο όγκο αιτημάτων ρύθμισης οφειλών. Μέχρι στιγμής, έχουν απορριφθεί αιτήματα ρύθμισης οφειλών συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ, παρά την αύξηση των εγκρίσεων στα αιτήματα ρύθμισης του τελευταίου διμήνου.

2ον. Τα ποσοστά εγκρισιμότητας των αιτημάτων ρύθμισης οφειλών εξακολουθούν να διαφέρουν σημαντικά ανά χρηματοδοτικό φορέα. Συγκεκριμένα, εξακολουθούν να κυμαίνονται από 11% μέχρι και 84% επί των συνολικών αιτημάτων ρύθμισης οφειλών, καταδεικνύοντας ότι δεν υφίσταται από την πλευρά των πιστωτών κοινή στρατηγική και προτεραιοποίηση στη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους μέσω του μηχανισμού.

3ον. Οι οφειλέτες συνεχίζουν να απορρίπτουν μεγάλο ποσοστό προτάσεων ρύθμισης οφειλών, συνολικού ύψους 340 εκατ. ευρώ, ενώ συνεχίζουν να παρουσιάζουν και καθυστερήσεις στις διαδικασίες ολοκλήρωσης των αιτήσεών τους.

Ο υπουργός Οικονομικών, υπογράμμισε πως υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Τόσο – κυρίως – οι χρηματοδοτικοί φορείς, όσο όμως και οι ίδιοι οι δανειολήπτες, πρέπει να συμβάλουν προς αυτή τη κατεύθυνση. Η πολιτεία, από τη δική της πλευρά, αναλαμβάνει συνεχώς δράσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει ο εξωδικαστικός μηχανισμός.

Συγκεκριμένα είπε ο κ. Σταϊκούρας:

1ον. Ολοκληρώσαμε, με επιτυχία, μέσω της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, καμπάνια καταγραφής και κατανόησης των λόγων απόρριψης των προτεινόμενων ρυθμίσεων από τους δανειολήπτες, ώστε να προβούμε σε βελτιωτικές δράσεις.

2ον. Υλοποιούμε την ψηφιακή πλατφόρμα “myegdixlive”, για την παροχή ταχύτερης, αμεσότερης και αποτελεσματικότερης ψηφιακής υποστήριξης και εξυπηρέτησης των πολιτών, αναφορικά με τη διαδικασία υποβολής αίτησης στον εξωδικαστικό μηχανισμό.

3ον. Προχωράμε, άμεσα, στη μείωση των περιθωρίων μεταξύ των επιτοκίων ρύθμισης οφειλών χρηματοδοτικών φορέων και επιτοκίων αναφοράς, κατά 75 μονάδες βάσης, από το 3,25% στο 2,5% για τα δάνεια με εξασφάλιση, και κατά 150 μονάδες βάσης, από το 4,5% στο 3%, για τα δάνεια χωρίς εξασφάλιση αντίστοιχα.

4ον. Έχουμε συστήσει ομάδα εργασίας νομικών για την ανάληψη στοχευόμενων δράσεων αναφορικά με τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών του εξωδικαστικού μηχανισμού.

Ο υπουργός Οικονομικών αναφερόμενος σε δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι έχει προκύψει ένα ζήτημα με τον ‘Αρειο Πάγο και πως δήθεν “Η κυβέρνηση παίρνει πίσω την τροπολογία για τους πλειστηριασμούς”, ξεκαθαρίζοντας πως:

1ον. Για να πάρει πίσω η κυβέρνηση μία τροπολογία, αυτή θα πρέπει να έχει κατατεθεί. Τέτοια τροπολογία ουδέποτε κατατέθηκε.

2ον. Πράγματι προτάθηκε προς το υπουργείο Οικονομικών, από εκπροσώπους χρηματοδοτικών φορέων, η ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας. Η οδός αυτή δεν γίνεται αποδεκτή από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών.

Ο υπουργός υπογράμμισε πως “οι χρηματοδοτικοί φορείς οφείλουν να ευθυγραμμιστούν με την πολιτεία, για την αποτελεσματική και βιώσιμη διαχείριση του προβλήματος του ιδιωτικού χρέους. Μέχρι σήμερα, παρά την πρόοδο, οι χρηματοδοτικοί φορείς υστερούν, σημαντικά. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, του εξωδικαστικού μηχανισμού, δεν έχουν σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ούτε οι τράπεζες ούτε οι διαχειριστές απαιτήσεων, με ορισμένες φωτεινές εξαιρέσεις. Προσδοκούμε και πιέζουμε, τράπεζες και εταιρίες διαχείρισης, να εντατικοποιήσουν τις προσπάθειές τους για την ταχεία υλοποίηση ρυθμίσεων. Και έχουν ευθύνη γι’ αυτό, πρωτίστως απέναντι στην ελληνική κοινωνία. Γιατί η επιτυχία υλοποίησης του νέου νόμου θα λειτουργήσει προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας”.

“Ασκούμε πίεση σε τράπεζες και διαχειριστές να εργαστούν πιο μεθοδικά με τον εξωδικαστικό μηχανισμό”
“Υπάρχει βελτίωση της κατάστασης τους τελευταίους μήνες, αλλά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν είναι ικανοποιημένη” ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας ολοκληρώνοντας την ενημέρωση σχετικά με την πορεία “υλοποίησης του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών του Ν. 4738/2020 στο πλαίσιο της διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους” της Επιτροπής Οικονομικών.

Ο κ. Σταϊκούρας, υπογράμμισε πως η σημερινή ενημέρωση της Επιτροπής που ζήτησε έγινε γιατί υπάρχει η πεποίθηση στο οικονομικό επιτελείο και στην κυβέρνηση της ΝΔ ότι πρέπει να λογοδοτούμε και εμείς ως πολιτική ηγεσία και οι φορείς για την υλοποίηση των νόμων. Μακριά από “κινδυνολογίες” και “μαξιμαλισμούς” με πλειοδοσία ανεύθυνων παροχών, που ξέρουμε που μπορεί να οδηγήσουν. Σημείωσε πως πλαίσιο ρυθμίσεων με 170 δόσεις δεν έχει καμία άλλη χώρα στην Ευρώπη. Εμείς, είπε, αυτά τα πλαίσια τα ενδυναμώσαμε, τα ενισχύσαμε, τα επεκτείναμε και μέσα στην υγειονομική κρίση. Θα πρέπει, τόνισε ο υπουργός, να έχουμε μια αίσθηση σε αυτό που ζητάμε και ποιο είναι το ευρωπαϊκό πλαίσιο. Γιατί, στην Ευρώπη δεν υπάρχει καμία υποχρέωση για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό.

Σχετικά με το εάν πέτυχε ο εξωδικαστικός μηχανισμός ή όχι, ο υπουργός είπε ότι αυτό είναι ανάλογα με το που βάζει κανείς τον πήχη των προσδοκιών. Εάν τον τοποθετεί με το τι έγινε στο παρελθόν, θα πρέπει να αναγνωριστεί πως ήδη πέτυχε. Εάν ο πήχης τεθεί με βάση τις προσδοκίες που υπήρχαν, τότε βλέπουμε ότι υπάρχουν πολύ σημαντικές δυνατότητες βελτίωσης.

Υπενθύμισε την σειρά νόμων από το 2010 μέχρι το 2019, που θεσπίστηκαν για να μπορέσουν να ρυθμίσουν το σοβαρό πρόβλημα του Ιδιωτικού Χρέους, που όμως κανείς τους δεν πέτυχε. Ο κ. Σταϊκούρας, ανέφερε πως “πράγματι υπάρχει βελτίωση της κατάστασης τους τελευταίους μήνες, αλλά η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν είναι ικανοποιημένη. Διότι, όπως έδωσα και στοιχεία στην δημοσιότητα, υπάρχουν servicers με 80% αποδοχή και servicers με 45% αποδοχή αιτήσεων. Και αυτή η μεγάλη διαφορά δεν δικαιολογείται”

Η κυβέρνηση, τόνισε ο υπουργός, βοήθησε σημαντικά την σταθεροποίηση του τραπεζικού συστήματος με κριτήρια τον Έλληνα φορολογούμενο και τον Έλληνα πολίτη.

Απαντώντας στους φορείς ότι έδωσαν 2 εκατ. ευρώ για την δημιουργία της πλατφόρμας του εξωδικαστικού συμβιβασμού, είπε πως το κράτος έδωσε 500 εκατ. ευρώ μόνο για το πρόγραμμα “ΓΕΦΥΡΑ” ζητώντας “να έχουν μια αίσθηση των μεγεθών” και πρόσθεσε πως “θα πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, όχι μόνο η κυβέρνηση αλλά όλοι μας”.

Επισήμανε, πως ο εξωδικαστικός συμβιβασμός δεν είναι το μοναδικό εργαλείο, είναι όμως ένας μηχανισμός που άλλες χώρες δεν τον έχουν, η Ισπανία προσπαθεί να το νομοθετήσει επί δεκαετίες. Είναι ένα εργαλείο για να βοηθήσει τους ιδιώτες να ρυθμίσουν συνολικά το χρέος τους. Ασκούμε πίεση και στις τράπεζες και στους διαχειριστές να εργαστούν περισσότερο και πιο μεθοδικά σε αυτή την κατεύθυνση. Γι’ αυτό και μπήκαν στόχοι – φιλόδοξοι κατά κάποιους – αλλά για εμένα δεν είναι φιλόδοξοι καθώς θεωρώ πως η ρύθμιση δανείων ύψους 1 δισ. ευρώ θα έπρεπε να είναι στόχος για τις επόμενες 20 ημέρες, όπως άλλωστε έχω αναφέρει κατ’ ιδίαν και στους servicers και το λέω και δημόσια”.

Εμείς, είπε ο κ. Σταϊκούρας, θέλουμε όλα να είναι στο φως και επειδή θέλουμε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και διαύγεια είμαστε έτοιμοι να δούμε όλα τα στοιχεία ακόμα και ανά τράπεζα και servicer κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ άλλοτε μέχρι σήμερα.

Ο υπουργός Οικονομικών, αναγνώρισε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες υπάρχει κίνδυνος διόγκωσης του Ιδιωτικού Χρέους και θα ήταν ανεύθυνο στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΙΚ να μην λέει ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι. Αλλά ο ρόλος μου, “δεν είναι να κάνω διαπιστώσεις αλλά να επιδιώξουμε ως πολιτική ηγεσία να περιορίσουμε τους κινδύνους. Και σε αυτή την κατεύθυνση η κυβέρνηση λειτουργεί συνεκτικά και συλλογικά. Με πλέγμα δημοσιονομικών και μη μέτρων. Σε αυτή την κατεύθυνση η ευθύνη είναι τεράστια των τραπεζών και των διαχειριστών δανείων στο να συνειδητοποιήσουν την δύσκολη αυτή πραγματικότητα”.

————————————————————————————————

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ

Η οργανωμένη, συλλογική προσφυγή στην Δικαιοσύνη, με την υποστήριξη μιας εξειδικευμένης Επιστημονικής Ομάδας Νομικών, Δικηγόρων, Οικονομολόγων, Λογιστών, Πραγματογνωμόνων, Δικαστικών Επιμελητών, Μαθηματικών, Αναλογιστών, Τραπεζικών Διαμεσολαβητών & Τραπεζικών Στελεχών, είναι σήμερα το μοναδικό όπλο αποτελεσματικής άμυνας των Δανειοληπτών, κόντρα στην αυθαιρεσία του τραπεζικού συστήματος. Και, η ΥΠΕΡΒΑΣΗ, έκανε αυτή την πολυτέλεια των τραπεζών και των λίγων προνομιούχων, πράξη για όλους τους Δανειολήπτες !!!

ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΑΣΗΣ

https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_3.html

ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗ

https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_92.html

ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΚΛΗΤΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ & ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΟΦΕΙΛΩΝ

https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_55.html

ΟΜΑΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΥΡΕΜΑ ΔΑΝΕΙΩΝ & ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΡΤΩΝ

https://bit.ly/3AAXWHm

ΕΞΩΔΙΚΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ

https://kinima-ypervasi.blogspot.com/2015/11/blog-post_28.html

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗ

https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_93.html

ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΗ ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ

https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/blog-page_41.html

STOP SERVICERS & FUNDS

https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/nea-stop-funds-funds.html

2η ΕΥΚΑΙΡΙΑ – ΕΚΟΥΣΙΑ ΠΤΩΧΕΥΣΗ ΜΙΚΡΟΥ & ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

https://kinima-ypervasi.blogspot.com/p/2.html

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}