Πανάκριβο σούπερ μάρκετ και μισθοί κολλημένοι στον πάτο της ΕΕ…

 23/02/2024    08 : 50 : 15
σουπερ μαρκετ ακριβεια
66 / 100

Ανατιμήσεις στα τρόφιμα βλέπουν έξι στις δέκα το ελληνικές επιχειρήσεις το επόμενο σύμφωνα με την έρευνα Business Pulse της Grant Thornton… την ίδια ώρα οι μισθοί των Ελλήνων είναι οι χαμηλότεροι σε όλη την Ευρώπη παρά τις νεες αυξήσεις.

Θυμίζουμε ότι το μέσο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων ανέρχονταν πέρυσι σε 10.841 αγοραστικής δύναμης.

Υψηλότερο μόνο από το αντίστοιχο των Βούλγαρων 9.671, των Σλοβάκων 9.826, των Ρουμάνων 10.033 και των Ούγγρων 10.217.

Την ίδια ώρα στο σύνολο της ΕΕ ο μέσος όρος το διαθέσιμο εισόδημα ανέρχονταν στις 18.706 μονάδες αγοραστικής δύναμης.

Σε οτι αφορά τη φετινή χρόνια, ο κατώτατος μισθός (μεικτές αποδοχές) στο Βέλγιο είναι 1.955 ευρώ, στη Γερμανία 1.621 ευρώ, την Ελλάδα 780 ευρώ, την Ισπανία 1.080 ευρώ και την Ολλανδία 1.934.

Είναι φανερό οτι η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων συνεχίζει να ειναι στον πάτο της Ευρώπης και φέτος και μάλιστα όταν σύμφωνα και με τα ρεπορτάζ τα προϊόντα ελληνικών πολυεθνικών πωλούνται ακριβότερα στη χώρα μας ακόμα και από τον Καναδά, όπου το εισόδημα είναι αρκετά μεγαλύτερο.

Για παράδειγμα, η φέτα 200 γραμμάρια πωλείται 1,69 ευρώ στη Γερμανία ενω στην Ελλάδα 3,40 ευρώ. Το στραγγιστό γιαούρτι το κιλό πωλείται στα 4,13 ευρώ στον Καναδά και 4,65 ευρώ στην Ελλάδα, στο Βέλγιο η τιμή είναι 2,49 και στη Γερμανία 2,29 ευρώ.

Ομως και το παρθένο ελαιόλαδο τριών λίτρων πωλείται 27 ευρώ στον Καναδά ενώ στην Ελλάδα 37-42 ευρώ! Παράλληλα στην Ολλανδία πωλείται 13,99 ευρώ το λίτρο και στην Ισπανία 13,80 ευρώ το λίτρο! Ακόμη και ο καφές είναι πιο ακριβός τα 200 γραμμάρια στην Αγγλία κοστίζουν 6,36 ευρώ ενω στην Ελλάδα 11,31 ευρώ.

Και όλα αυτά συμβαίνουν όταν στη χώρα μας ο πληθωρισμός συνεχίζει το ανεξέλεγκτο ράλι του και τον Οκτώβριο… σκαρφάλωσε στο 3,9% από 2,4% τον Σεπτέμβριο. Σε ότι αφορά τα τρόφιμα, η ακρίβεια συνεχίζεται ακάθεκτη με 9,3%, από 8,2% τον Σεπτέμβριο.

Όσο για τις ανατιμήσεις στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ; Και αυτές καλά κρατούν! Εδώ και τρία χρόνια όλες οι παράμετροι που καθορίζουν τα βασικά λειτουργικά κόστη στον κλάδο τροφίμων έχουν «εκτροχιαστεί».

Άλλωστε οι ανατιμήσεις τον Νοέμβριο κυμαίνονται μεταξύ 10%-14% στα τιμολόγια χονδρικής σε ελιές, κατεψυγμένες πίτσες, αναψυκτικά, όσπρια, ρύζι, σοκολάτες, αλλαντικά και σαμπουάν.

Στο 6%-8% είναι η αύξηση στον καφέ, ενώ 9% είναι στις κάψουλες καφέ.

Έως και 19% είναι οι αυξήσεις σε προϊόντα περιποίησης σώματος και προσώπου, ενώ έως 10% είναι επιβαρυμένοι οι τιμοκατάλογοι στις τροφές για κατοικίδια.

Στο 10%-12% διαμορφώνεται η σταθμισμένη αύξηση χονδρικής στα οπωροκηπευτικά τον φετινό Νοέμβριο σε σχέση με τον περσινό, ενώ στο ίδιο επίπεδο κυμαίνεται και η αύξηση στο χοιρινό κρέας.

Τέλος, απογοητευμένο εμφανίζεται το 66% των νοικοκυριών από την επικρατούσα κατάσταση το οποίο προβλέπει, σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας Οκτωβρίου του ΙΟΒΕ, άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό και το 11% να αναμένει σταθερότητα.

ΠΗΓΗ

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}