Ολόκληρο το Υπόμνημα Νικολόπουλου στους Εισαγγελείς ΑΠ και ΕΕ, για τον ΟΣΕ, τους εθνικούς εργολάβους και το δολοφονικό δυστύχημα στα Τέμπη

 18/05/2024    07 : 52 : 33
νικολοπουλος υπομνημα
70 / 100

Ολόκληρο το Υπόμνημα Νικολόπουλου στους Εισαγγελείς ΑΠ και ΕΕ, για τον ΟΣΕ, τους εθνικούς εργολάβους και το δολοφονικό δυστύχημα στα Τέμπη:

                                                                    ΠΡΟΣ:

  • Τον Αξιότιμο Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κο Ισίδωρο Ντογιάκο
  • Την Αξιότιμη Ευρωπαϊκή Γενική Εισαγγελέα, κα Λάουρα Κοβέσι

                                                                 ΥΠΟΜΝΗΜΑ 

Του Νικόλαου Νικολόπουλου, Προέδρου του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος 
​​​​​Αθήνα, 10/03/2023

……………………………………………………………

Δια της παρούσης μου, λαμβάνω την τιμή να Σας αναφέρω τα κάτωθι:
​Η ανείπωτη τραγωδία με την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, επιβεβαίωσε, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, τις διαχρονικές καταγγελίες μου για την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος, με τις διάσπαρτες εργολαβίες που δεν ολοκληρώνονται ποτέ και τις απευθείας αναθέσεις, με μοναδικό σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων συγκεκριμένων μεγαλοεργολάβων. Πρακτική που ακολουθείται στην Ελλάδα επί δεκαετίες και που μετέτρεψε το σιδηροδρομικό δίκτυο σε ένα απέραντο και αέναο εργοτάξιο, με τα τρένα να κυκλοφορούν χωρίς καμία σύγχρονη προδιαγραφή ασφαλείας, κυριολεκτικά στα «τυφλά».

Σε όλα τα ανωτέρω, δυστυχώς, έχω προ πολλού αναφερθεί με την ιδιότητα του βουλευτού, καταθέτοντας ένα πλήθος 66 ερωτήσεων κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τις οποίες στηλίτευσα την καταλήστευση του δημοσίου χρήματος δια των έργων του ΟΣΕ, καθώς και την απουσία έργων για τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών, δεδομένα που οδήγησαν στην εθνική τραγωδία των Τεμπών και τον θάνατο 57 ανθρώπων.  
 
Συγκεκριμένα:
 
⦁ Σε ερώτηση που κατέθεσα τον Ιούλιο του 2017 (05/07/2017) στη Βουλή των Ελλήνων, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αναδεικνύεται κατά τρόπο ανατριχιαστικό ότι οι αρμόδιοι γνώριζαν με πλήρη λεπτομέρεια ότι τα συστήματα ασφαλείας των τρένων δεν λειτουργούν. Ειδικότερα, στην ερώτηση αυτή, αναφέρω, επί λέξει, ότι, «Οι διάσπαρτες εργολαβίες, που δεν τελειώνουν ποτέ, έχουν μετατρέψει το δίκτυο σε ένα απέραντο εργοτάξιο και ακόμα και τα συστήματα σηματοδότησης –τηλεδιοίκησης και τηλεποικοινωνιών που λειτουργούσαν επιτυχώς επί χρόνια έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και τα τρένα κυκλοφορούν τυφλά, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων όπως την εποχή του Τρικούπη». Στην ανωτέρω ερώτηση αναφέρομαι στην σύμβαση 717, η οποία αφορούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης – ασφαλείας των τρένων, οι καθυστερήσεις της οποίας οδήγησαν τα τρένα στο να κυκλοφορούν στα τυφλά. Για την επίμαχη μάλιστα σύμβαση (717) και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της, με αρχή το έτος 2014, που αφορά την τηλεδιοίκηση, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα, η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση, καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για την διάπραξη του αδικήματος της απιστίας. Ωστόσο  η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων, σχετικά με το σκέλος που αφορά την διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Την εκτέλεση της ανωτέρω σύμβασης ανέλαβε η  κοινοπραξία των εταιρειών ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ (θυγατρική 100% του Άκτορα, νυν Ελλάκτωρ) και Alstom Transport SA.Τι συνέβη λοιπόν και την ώρα που η Ελλάδα προχωρούσε στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διαδοχικές κυβερνήσεις και υπουργοί Μεταφορών προχωρούσαν σε θριαμβευτικές ανακοινώσεις για νέα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και για δήθεν καινούργια γρήγορα τρένα, η βασική εργολαβία για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου είχε βαλτώσει; Από τα στοιχεία που διαθέτουμε δεν προκύπτει ότι η σύγκρουση ανάμεσα στις απαιτήσεις των εταιρειών, τις οποίες υποστήριζαν με θέρμη οι εγκάθετοι του εθνικού εργολάβου στην ΕΡΓΟΣΕ, αλλά  και στους όρους της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης προξένησε παράλυση. Το έργο είχε ημερομηνία παράδοσης το 2016, αλλά μέχρι το 2019 δεν είχε παραδοθεί από τους αναδόχους. Το 2018, έγινε αποδεκτή από το Ελεγκτικό Συνέδριο η αξίωση των αναδόχων για Συμπληρωματική Σύμβαση, κάτι που από τη μία αύξησε το κόστος του έργου κατά 13,3 εκατ., αλλά από την άλλη ξεμπλόκαρε την υλοποίησή του. Όμως, ούτε αυτό αποδείχτηκε αρκετό, γιατί οι εταιρείες εξακολουθούσαν, με την ανοχή της ΕΡΓΟΣΕ, να μην τηρούν τους όρους της αρχικής σύμβασης, οι οποίοι όριζαν, ότι όλες οι μελέτες του έργου πρέπει να φέρουν την υπογραφή της εξειδικευμένης και διαθέτουσας τη δάνεια εμπειρία ιταλικής εταιρείας Alstom. Η Alstom όμως  αρνείτο να υπογράψει τις μελέτες που εκπονούσε ο Άκτορας για το  τμήμα Αθήνα-Πλατύ, στο οποίο η προς ανάταξη εγκαταστημένη σηματοδότηση είναι τεχνολογίας Bombardier. Σημειωτέον, ότι οι δυο εταιρείες της κοινοπραξίας με ιδιωτικό συμφωνητικό χώρισαν παρατύπως από την αρχή το έργο στα δύο και η μεν Alstom πήρε το βόρειο τμήμα, στο οποίο η προς ανάταξη εγκαταστημένη σηματοδότηση είναι τεχνολογίας Alstom, η δε Άκτωρ το μεγαλύτερο μέρος του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη(μέχρι το Πλατύ), στο οποίο η προς ανάταξη εγκαταστημένη σηματοδότηση είναι τεχνολογίας Bombardier. Από τη μεριά της η ΕΡΓΟΣΕ, στη σύγκρουση μεταξύ των δυο εταιρειών της κοινοπραξίας πήρε με την ηγεσία κ. Βούρδα και τα διευθυντικά της στελέχη ξεκάθαρη θέση υπέρ του Άκτορα, οι εγκάθετοι του οποίου στην ΕΡΓΟΣΕ προσπαθούσαν με νύχια και με δόντια να εγκριθούν οι μελέτες που είχε εκπονήσει παράνομα και αντισυμβατικά ο Άκτορας, αλλά συνάντησαν την αντίδραση του επικεφαλής της επίβλεψης, με συνέπεια να περνούν οι μήνες και τα χρόνια, χωρίς να ολοκληρώνεται η σύμβαση.  Μάλιστα στα μέσα του 2019, η Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) του υπουργείου Οικονομικών καταλογίζει πρόστιμο 2,4 εκατ. στην ΕΡΓΟΣΕ για τη μη εκπλήρωση των όρων της σύμβασης. Καθώς το έργο χρηματοδοτείται κατά 85% από ευρωπαϊκούς πόρους, η ΕΡΓΟΣΕ ήταν και παραμένει υπόλογη για την μη τήρηση των όρων της. Σύμφωνα με το Πόρισμα της ΕΔΕΛ,   το πρόστιμο επιβάλλεται μεταξύ άλλων «για μη εκπόνηση και έγκριση των μελετών από τη δανειοπάροχο εταιρεία [Alstom] με χρήση του εξειδικευμένου προσωπικού της και της εμπειρίας που διαθέτει σε έργα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης», καθώς και για «μη παροχή εξειδικευμένης εμπειρίας και τεχνογνωσίας κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών από την ανάδοχο κοινοπραξία». Αυτό αποτελεί «παραβίαση των όρων της διακήρυξης και των συμβατικών δεσμεύσεων της αναδόχου κοινοπραξίας».
Για όλα τα ανωτέρω, αλλά και για όλα τα σκάνδαλα που συνέβαιναν στην ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχουν δεκάδες  Κοινοβουλευτικές Ερωτήσεις μου & ΑΚΕ.
Η Κυβέρνηση της ΝΔ, που ήρθε στην εξουσία τον Ιούλιο του 2019, υπέγραψε τη Συμπληρωματική Σύμβαση αλλά για να γίνει αυτό χρειάστηκαν σχεδόν 2 χρόνια, δεδομένου ότι εξακολουθούσε να υπάρχει η παραπάνω σύγκρουση μεταξύ των δύο εταιρειών της κοινοπραξίας για τις μελέτες, μέχρι που με νέο ιδιωτικό συμφωνητικό η ΤΟΜΗ παρέδωσε στον γαλλικό κολοσσό το τμήμα του έργου που είχε αναλάβει και η Alstom είναι πλέον μόνη της στο έργο. Δηλαδή, και η κυβέρνηση του Κ. Μητσοτακη με  την υπογραφή της Συμπληρωματικής Σύμβασης, ανέχθηκε και με τη νέα ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ τα παιγνίδια των δυο εταιρειών με τις μελέτες. Δηλαδή, και η νέα ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ εξακολουθούσε να παίζει το παιγνίδι του εθνικού εργολάβου και να μην αναγκάζει την κοινοπραξία να εφαρμόσει τους όρους της σύμβασης. Έτσι, και με τη κυβέρνηση Μητσοτακη η αμαρτωλή αυτή σύμβαση δεν ολοκληρώθηκε έγκαιρα, με συνέπεια να φτάσουμε στο τραγικό δυστύχημα. Και όχι μόνον αυτό, αλλά, με την συνημμένη υπ’ αρ. πρωτ.Δ14/α/6351/Φ-ΕΡΓΟΣΕ/12-01-2021 απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, δόθηκαν ακόμη στην κοινοπραξία 2.767.782,93 €, ως αποζημίωση λόγω θετικών ζημιών για τις περιόδους 01-05-2019 έως 30-06-2019, 01-07-2019 έως 31-08-2019, 01-09-2019 έως 31-10-2019, 01-11-2019 έως 31-12-2019 και 01-01-2020 έως 31-03-2020. Δηλαδή, ενώ το έργο είχε σταματήσει να εκτελείται με ξεκάθαρη υπαιτιότητα της κοινοπραξίας, λόγω της άρνησής της να συμμορφωθεί με τις συμβατικές της υποχρεώσεις, της αναγνωρίστηκαν και θετικές ζημιές για τις καθυστερήσεις(!!!). Όσον αφορά τα μέλη της Επιτροπής που όρισε η κυβέρνηση για τη διερεύνηση των αιτιών που προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα, κατά τη γνώμη μου δεν εγγυώνται, ότι οι ευθύνες θα αποδοθούν στους πραγματικούς υπεύθυνους.   Αρχικά, επιλέχθηκε σαν μέλος της Επιτροπής ο μέχρι την άνοδο του Σύριζα στην εξουσία Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οπότε αναγκάστηκαν να τον αντικαταστήσουν με τον Καθηγητή Πυργίδη Χρήστο, ο οποίος, όπως και το άλλο μέλος της Επιτροπής, ο  Καθηγητής Προφυλλίδης Βασίλειος, φιγουράρουν στη λίστα των Καθηγητών που δημοσίευσε η αείμνηστη Αριστέα Μπουγάτσου στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ (βλ. δημοσίευμα και ΠΙΝΑΚΑ).  Οι καθηγητές αυτοί, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, έπαιρναν με απευθείας αναθέσεις «ερευνητικού έργου» μεγάλα ποσά και που ίσως να έστρωναν το χαλί των μεγαλοεργολάβων σε κρίσιμα έργα του ΟΣΕ. Αν αναζητήσετε τις συμβάσεις ανάθεσης αυτών των μελετών τοτε θα καταλάβετε τον ρόλο αυτών των δυο Καθηγητών στα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και άλλων φορέων του Δημοσίου. Την εκτέλεση των έργων αναλάμβαναν στη συνέχεια οι μεγαλοεργολάβοι με στημένους διαγωνισμούς και με τη συνέργεια υπουργών, επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και επίορκων υπηρεσιακών στελεχών τους συντελέστηκε η μεγάλη ληστεία του τρένου, χωρίς τα τεράστια ποσά που ξοδεύτηκαν για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου να καταφέρουν να αποπερατωθεί μια γραμμή 520 χ.λ.μ., ο βασικός άξονας δηλαδή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αυτό από μόνο του δείχνει το μέγεθος του σκανδάλου και της επενδυτικής τραγωδίας.

⦁ Με την από 28/04/2015 ερώτηση μου προς τον Πρωθυπουργό, με θέμα: «Σκάνδαλο του έργου της Σήραγγας Όθρυος, της ΕΡΓΟΣΕ (Σύμβαση 470/21-4-2007) και θέσπιση της Διαιτησίας στα συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ δημόσια έργα»,  αναφέρομαι στο πόρισμα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, κου Λέανδρου Ρακιντζή και την έκθεση ελέγχου του για το συγκεκριμένο έργο.  Με την ανωτέρω Έκθεση Ελέγχου, στις σελίδες 166-171, αποδίδονται κακουργηματικές ευθύνες, οι οποίες ζημίωσαν την περιουσία της «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.» για ποσό που υπερβαίνει τα 40.000.000 €.  Την ανωτέρω έκθεσή του, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης την διαβίβασε, επίσης, στον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων, κο Στράτο Σιμόπουλο, με το υπ’ αρ. πρωτ. ΓΕΔΔ/Φ509.11/14437/18-9-2012 έγγραφό του, στον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, κ. Νίκο Σταθόπουλο, με το υπ’ αρ. πρωτ. ΓΕΔΔ/Φ509.11/14440/18-9-2012 έγγραφό του και στον Υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Κωστή Χατζηδάκη, στον οποίο επεσήμανε ότι :  «Από την παραπάνω Έκθεση Ελέγχου προκύπτουν σοβαρές παραβιάσεις της νομιμότητας κατά την εκτέλεση του έργου με συνέπειες στο κόστος του και στην μη ολοκλήρωσή του μέχρι σήμερα. Παρακαλώ, για τον πειθαρχικό έλεγχο των εμπλεκομένων υπαλλήλων, όπως επίσης και για την συσχέτιση των διαπιστώσεων και συμπερασμάτων της Έκθεσης Ελέγχου με τις περαιτέρω διαδικασίες ολοκλήρωσης του ημιτελούς έργου.» Κατόπιν τούτου, ρώτησα: (α) τι ενέργειες έχει κάνει ο αρμόδιος Υπουργός, όταν έλαβε την από 21-03-2011 αναφορά των συμπραττόντων γραφείων, από την οποία προκύπτει, ότι στο συγκεκριμένο έργο έχουν σημειωθεί παραβάσεις και της φορολογικής νομοθεσίας, κυρίως με την πιστοποίηση εργασιών που δεν είχαν εκτελεστεί (Έκδοση Εικονικών Τιμολογίων),  (β) αν  έχει παραπέμψει το θέμα στην αρμόδια ελεγκτική του υπηρεσία (ΣΔΟΕ), (γ) αν το μόνο που έκανε ήταν να προωθήσει, όπως καταγγείλαμε, την σκανδαλώδη διάταξη για τα εικονικά τιμολόγια, που περιλήφθηκε τον Ιούλιο του 2013 στο Νομοσχέδιο για τις φορολογικές διαδικασίες, προκειμένου, έτσι, να «τακτοποιήσει» φωτογραφικά όλα τα εικονικά τιμολόγια της εταιρείας των εθνικών εργολάβων και (δ) Αν έχει μεριμνήσει ώστε να δηλώσει το εποπτευόμενο νομικό πρόσωπο «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.» παράσταση πολιτικής αγωγής, για την ποινική υπόθεση που έχει ανοίξει, ύστερα από την Έκθεση Ελέγχου του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, ώστε να διασφαλιστούν τα συμφέροντα της εταιρείας. Eπίσης, ρητή αναφορά και συνεχείς ερωτήσεις έχω καταθέσει και σχετικά με το πρόσχημα της δήθεν «Επιτάχυνσης του χρόνου εκτέλεσης των συγχρηματοδοτούμενων έργων», όπου το 2013 δόθηκε η δυνατότητα προσφυγής στη «Διαιτησία» για την επίλυση διαφορών που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων και στα συγχρηματοδοτούμενα από κοινοτικούς πόρους δημόσια έργα. Έτσι, έχω αναφέρει ρητά ότι οι «Διαιτησίες» αυτές, όπως προκύπτει από τα έργα στα οποία εφαρμόστηκαν (π.χ. Μετρό Θεσσαλονίκης και σύμβαση 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ), αφενός δεν συνέβαλαν επ’ ουδενί στην επιτάχυνση του χρόνου εκτέλεσης των έργων και αφετέρου είχαν σαν αποτέλεσμα να καταλογιστούν ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ εις βάρος του Δημοσίου, που δεν θα είχε ποτέ επωμισθεί το Ελληνικό Δημόσιο, αν οι εργολαβικές διεκδικήσεις εκδικάζονταν από την Τακτική Δικαιοσύνη, όπως προέβλεπε το αρθ. 77, Ν. 3669/2008, που ίσχυε μέχρι να ψηφιστούν οι παραπάνω νόμοι, το 2013. 

⦁ Έχω καταγγείλει ότι οι νόμοι που ψηφίσθηκαν από την Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, το 2013, ήταν κατά παραγγελία των «Εθνικών Εργολάβων», οι οποίοι υπαγόρευσαν σε κυβερνητικούς αξιωματούχους τους παραπάνω νόμους, με τη συνεργασία πρώην Υπουργών και μεγαλο-Δικηγόρων, ως «Διαιτητών», ανωτάτων Δικαστικών, ακόμη και πρώην Πρωθυπουργών, ως «Επιδιαιτητών» αποκομίζοντας, έτσι, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, που σε καμιά περίπτωση δεν θα είχαν αποκομίσει, αν οι εργολαβικές τους διεκδικήσεις εκδικάζονταν από την Τακτική Δικαιοσύνη.

⦁ Επιπλέον, είχα αποστείλει ανοιχτή επιστολή στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη την 07.09.2021, στην οποία, μεταξύ άλλων, του ανέφερα χαρακτηριστικά : «….. σε έχουν ενημερώσει ότι αυτά που γίνονται στην ΕΡΓΟΣΕ δεν γίνονται ούτε στην Κολομβία; Είσαι ήδη ενήμερος πολλάκις για τα τεκταινόμενα στην ΕΡΓΟΣΕ με την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος μέσω των κοινοβουλευτικών μου παρεμβάσεων από το 2015.  Εκεί στην ΕΡΓΟΣΕ όμως δεν βάζουν μυαλό, ούτε με το πρόστιμο των 2.423.816,72€ της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, βάσει του υπ’ αριθμό πρωτοκόλλου έγγραφο 457/8-2-2019έγγραφο της ΕΔΕΛ, ούτε με το πρόστιμο των 16.289.917,77€ της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, βάσει του υπ’ αριθμού πρωτοκόλλου 6337/22-6-2021 εγγράφου του Υπουργείου, με το οποίο διαβίβασε το έγγραφο της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ.  Όπως σε έχω ενημερώσει, το Φεβρουάριο του 2019, η ΕΔΕΛ επέβαλε το πρόστιμο των 2.423.816,72€ στην ΕΡΓΟΣΕ επί κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για κακοδιαχείριση και συγκεκριμένα γιατί οι μελέτες δεν φέραν την υπογραφή του παρόχου δάνειας εμπειρίας. Δηλαδή, η ΕΡΓΟΣΕ, παρόλο το πρόστιμο της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και αφού ήξερε από τον Φεβρουάριο του 2019 ότι θα αποξηλώσει τον εξοπλισμό HIMax που δεν έφερε την υπογραφή του παρόχου δάνειας εμπειρίας ALSTOM για το τμήμα Δομοκός – Λάρισα και μόνο, ο οποίος συμπεριλαμβανόταν στο συμβατικό αντικείμενο της σύμβασης 717, επέτρεπε σκοπίμως και παρανόμως στον εθνικό εργολάβο να συνεχίζει να παρέχει τον ίδιο μη εγκεκριμένο εξοπλισμό και να τον παραμετροποιεί σε τμήματα του έργου που δεν προβλεπόταν από τη σύμβαση και δεν αποτελούσαν συμβατικό αντικείμενο!  Οι εργασίες αυτές, πέραν όλων που σου εξήγησα ανωτέρω, είναι ΕΞΩΣΥΜΒΑΤΙΚΕΣ.  Πουθενά στη σύμβαση και στα συμβατικά τεύχη της 717 δεν περιγράφονται και πουθενά δεν αναφέρονται τέτοιου είδους εργασίες για το τμήμα Οινόη – Τιθορέα. Και το χειρότερο; Αυτές οι εργασίες και ο εξοπλισμός Κυριάκο μου, για το τμήμα Οινόη – Τιθορέα,  ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΩΣ ΕΞΩΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ, όπως αναγράφεται επ’ ακριβώς:  «Τονίζεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει εγκρίνει άλλον εξοπλισμό τηλεμετρίας (εξοπλισμός της εταιρείας HIMA), ο οποίος έχει εγκατασταθεί στο τμήμα Ορφανά – Λάρισα, ενώ για το τμήμα Οινόη – Τιθορέα έχει πιστοποιηθεί μέρος της δαπάνης του εξοπλισμού (μελέτη και εισκόμιση)», στην εισήγηση με αριθμό πρωτοκόλλου ΟΙΚ.1842/20/24-02-2020. Δηλαδή η ΕΡΓΟΣΕ, γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της το πρόστιμο της ΕΔΕΛ, αγνοεί και ενίοτε κοροϊδεύει την ΕΘΝΙΚΗ ΑΡΧΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ και εκτελεί και αποζημιώνει μη συμβατικές εργασίες και εξοπλισμό».

⦁ Όπως κατήγγειλα με την υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 3506/310/20-11-2018 Ερώτησή μου & ΑΚΕ ως Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου, η ΕΡΓΟΣΕ αποζημίωνε παρανόμως εργασίες σηματοδότησης, χωρίς να υπάρχει φυσικό αντικείμενο σηματοδότησης, από τα άρθρα ηλεκτροκίνησης στη σύμβαση 751/2015. Ήδη έχουμε θρηνήσει νεκρούς στο Άδενδρο με το δυστύχημα. Μετά δε από έρευνα τριών ετών και λίγο πριν ασκηθούν διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα στο προσωπικό της ΕΡΓΟΣΕ που διαχειρίστηκε τη σύμβαση 717 (διευθύνουσες υπηρεσίες, επιβλέποντες και βοηθοί), παύθηκε  από τα καθήκοντά της η Επιθεωρητής – Ελεγκτής της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ, γνώστης όλης της κακοδιαχείρισης, των παρανομιών της σύμβασης 717 και των τεκταινόμενων στην ΕΡΓΟΣΕ σε αυτή τη σύμβαση, με την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος.

⦁ Πέραν αυτών, κατέθεσα το έτος 2017 υπόμνημα στην Γ’ Πταισματοδίκη της Πάτρας, για την «αμαρτωλή» σύμβαση 994/2005 του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της ΕΡΓΟΣΕ, που καθυστέρησε εξοργιστικά να υλοποιηθεί και είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να ζητηθεί η επιστροφή πολλών εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

⦁ Το έτος 2018 κατέθεσα επίσης υπόμνημα, ως  ανεξάρτητος βουλευτής, στην Δ’ Πταισματοδίκη της Πάτρας, για να προλάβω το ποινικό «ξέπλυμα» του σκανδάλου που σχετίζεται με τη μεγάλη σήραγγα της Όθρυος, που κατασκεύασε η Εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Ε. του κ. Μπόμπολα, μεταξύ Λιανοκλαδίου και Δομοκού για λογαριασμό της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.».
 
Μετά από το πλήθος των ανωτέρω παρεμβάσεων και, ειδικότερα, των 66(!!!) ερωτήσεων μου, των υπομνημάτων μου σε προανακριτικές αρχές για τις πολλαπλές «αμαρτίες» του ΟΣΕ, οι οποίες ουδέποτε διερευνήθηκαν σε βάθος, οι «εμπλεκόμενοι», συνεχίζουν προκλητικά να κάνουν όλοι τους ανήξερους για την πραγματική αιτία του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη και ετοιμάζονται να αποδώσουν το ατύχημα, ως συνήθως, στο «ανθρώπινο λάθος», ενώ γνωρίζουν ότι υπάρχουν και έχουν χρυσοπληρωθεί τα συστήματα ασφαλείας των σιδηροδρόμων, τα οποία εκμηδενίζουν τις πιθανότητες να συμβούν ατυχήματα.   Είναι, τα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, που, όπως ανέφερα στην σχετική  Ερώτηση & Α.Κ.Ε., ενώ λειτουργούσαν επιτυχώς για πολλά χρόνια, έχουν παραδόξως – ή καλύτερα υπόπτως – τεθεί εκτός λειτουργίας, με συνέπεια τα τρένα να κυκλοφορούν σήμερα, κυριολεκτικά, στα «τυφλά». Πρόκειται για το ψηφιακό ραδιοσύστημα GSM-R και το σύστημα προστασίας των τρένων ETCS, τα οποία έπρεπε να είναι σε λειτουργία εδώ και μερικά χρόνια, αλλά δυστυχώς οι αρμόδιοι ανέχονται τις εγκληματικές καθυστερήσεις στην παράδοσή τους και «καλύπτουν» τους επίορκους υπαλλήλους του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που είναι πλέον προφανές ότι παίζουν το παιγνίδι των «εθνικών εργολάβων».
 
Αν λειτουργούσαν τα εν λόγω συστήματα, δεν θα είχε ποτέ συμβεί το πρόσφατο, τραγικό δυστύχημα των Τεμπών !!!
 
Οι διαρκείς κοινοβουλευτικές και θεσμικές παρεμβάσεις και οι μεγάλες προσπάθειες που έχω καταβάλλει, προκειμένου να μην ενταφιαστούν τα τεράστια σκάνδαλα του αμαρτωλού ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, με τις απευθείας αναθέσεις, τις υπερπιστοποιήσεις, τις διπλοπληρωμές και την καθυστέρηση ολοκλήρωσης έργων, πιστεύω ότι μπορούν να  επικουρήσουν το έργο Σας. Το ίδιο και οι διαρκείς καταγγελίες μου, σχετικά με την μέθοδο της διαιτησίας που χρησιμοποιήθηκε, προκειμένου να λειτουργήσει ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ για τους μεγαλοσχήμονες εργολάβους, που επί χρόνια λυμαίνονται, με την ανοχή της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, το Δημόσιο Χρήμα, οι οποίες μπορούν επίσης να Σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.

Επίσης, έχω καταγγείλει, με Ερωτήσεις & ΑΚΕ, την «Αναδρομικότητα της Διαιτησίας» που ήταν «φωτογραφική» για συμβάσεις όπως η αμαρτωλή σύμβαση 470/2007 της ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου, έτσι, οι συμβάσεις αυτές να «ξεπλυθούν» με τις επαίσχυντες «Διαιτησίες» του Τριμελούς Διαιτητικού Δικαστηρίου.  Διαιτησίες στις οποίες, οι μεγαλοεργολάβοι, υπήχθησαν με παράνομες και φωτογραφικές «ΟΡΘΕΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ», που εκδόθηκαν με τις ευλογίες των αρμοδίων Υπουργών, προκειμένου να θεραπευτεί το εκπρόθεσμο των αιτήσεων τους για υπαγωγή σε διαιτησία, όπως ανέδειξα με  την υπ’ αριθ. πρωτ. 6191/15.06.2016 ερώτησή μου, με αποτέλεσμα, έτσι, το Ελληνικό Δημόσιο να απωλέσει πολλά εκατομμύρια ευρώ. 
 
Η ανάκριση οφείλει επίσης να ζητήσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΟΛΛΑΚΙΣ, ΕΔΩ ΚΑΙ 30 ΕΤΗ, ΜΕ ΠΛΗΘΟΣ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ, ΕΧΩ ΕΠΙΣΗΜΑΝΕΙ, όπως, ειδικότερα :

⦁ Τους υπεύθυνους για την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών, που πρέπει να αναζητηθούν στο πρόσωπο όλων εκείνων οι οποίοι, στο βωμό της επίσπευσης της ολοκλήρωσης των στοιχειωμένων έργων της ΕΡΓΟΣΕ, αρνήθηκαν ενσυνείδητα να λάβουν υπ’όψη τους κινδύνους που εγκυμονούν για την ασφάλεια της κυκλοφορίας οι παραδόσεις σε λειτουργία-χρήση δομικών υποσυστημάτων του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να υπάρχει η απαιτούμενη έγκριση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (Ρ.Α.Σ). 

⦁ Σε εκείνους, οι οποίοι, ως θεσμικοί εκπρόσωποι και ως μεγαλοεργολάβοι και ανάδοχοι, παραδίδουν σε λειτουργία-χρήση δομικά υποσυστήματα του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να έχουν κάνει όσα προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες. 

⦁ Στους αρμοδίους, οι οποίοι καταρτίζουν δρομολόγια, στα οποία συμμετέχουν δομικά υποσυστήματα  του σιδηροδρομικού συστήματος, για τα οποία δεν υπάρχει η απαιτούμενη έγκριση της Ρ.Α.Σ.

⦁ Στους αρμοδίους που απαρτίζουν τις Επιτροπές Παραλαβής έργων και παραλαμβάνουν για χρήση δομικά υποσυστήματα του σιδηροδρομικού συστήματος, χωρίς να έχουν γίνει όσα προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία και τις ευρωπαϊκές Οδηγίες.

⦁ Στους αρμόδιους, οι οποίοι, μετά την έκδοση της Έκθεση Ελέγχου του κ. Ρακιντζή, η οποία ήταν καταπέλτης για τις αξιόποινες πράξεις και παραλείψεις του κ. Πετρόπουλου (Μεγαλοστελέχους του Ο.Σ.Ε), φρόντισαν να μην απαντήσουν ΠΟΤΕ στην υπ’ αριθ. 4442 Ερώτησή μου & ΑΚΕ, η οποία απευθυνόταν και στον Πρωθυπουργό.
 

Αξιότιμοι κ.κ. Εισαγγελείς,

Οι ηθικοί αυτουργοί του πρόσφατου εγκλήματος των Τεμπών είναι, ως συνήθως για την ελληνική πραγματικότητα, η ΔΙΑΦΘΟΡΑ του πολιτικού συστήματος και της δημόσιας διοίκησης και η ΔΙΑΠΛΟΚΗ τους με τις εγκληματικές οργανώσεις των αχόρταγων ΝΤΑΒΑΤΖΗΔΩΝ του επιχειρηματικού μας οικοσυστήματος, που λυμαίνονται, διαχρονικά, την εθνική μας οικονομία, τα έσοδα των εθνικών μας προϋπολογισμών, τα θαλασσοδάνεια του εθνικού μας τραπεζικού συστήματος και τα πάσης φύσης κονδύλια και τις επιδοτήσεις της ΕΕ !!!
 
Περί όλων, όμως, αυτών, αλλά και πολλών άλλων, τον λόγο τώρα οφείλει και πρέπει να έχει η Δικαιοσύνη. Ειδικά δε αφού, ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα-Θεσσαλονίκη, είναι ενταγμένος στα  Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (TEN-T) και οι ευρωπαϊκοί και εθνικοί Κανονισμοί δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία τρένων σε γραμμές που δεν λειτουργούν Σηματοδότηση-Τηλεδιοίκηση, ΕTCS και GSM-R. Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτό, Σας υπενθυμίζω το κατηγορητήριο που σχημάτισε ο Εισαγγελέας κ. Αριστείδης Κορέας, για τις πασίγνωστες εταιρείες ΑΚΤΩΡ και ΕΡΓΟΣΕ, για τα έργα, τις ημέρες και τα τιμολόγια τους στο έργο «Λιανοκλάδι-Δομοκός», που είχαν ως συνέπεια να ζημιωθεί το Ελληνικό Δημόσιο με ποσό που ξεπερνά τα 30.000.000€ !!! Πρόκειται για ένα τεράστιο σκάνδαλο, που έφερα «πάλιν και πολλάκις» στη Βουλή των Ελλήνων, μέσω του Κοινοβουλευτικού ελέγχου. 
 
Κατόπιν όλων των ανωτέρω, σήμερα, έχω θεσμικό καθήκον, ως σχεδόν επί τριακονταετία Βουλευτής, πρώην Υφυπουργός και Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος, να προτρέψω τις ανακριτικές αρχές να διερευνήσουν την μεταβολή των όρων των συμβάσεων, να ξαναδιαβάσουν –πιο προσεκτικά αυτή την φορά- τις ερωτήσεις μου (και τις σχετικές με αυτές Αιτήσεις Κατάθεσης Εγγράφων), καθώς και το κατηγορητήριο εναντίον της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., που περιλαμβάνει τις βαριές κατηγορίες και την παράλειψη είσπραξης ποινικών ρητρών, για όσες κατέπεσαν, ή έπρεπε να καταπέσουν, την διπλοπληρωμή εργασιών που είχαν ήδη τιμολογηθεί, την παράνομη καταβολή αποζημιώσεων και πολλά ακόμη.

Εκεί θα βρείτε, αξιότιμοι κ.κ. Εισαγγελείς, τους υπαίτιους της μαζικής δολοφονίας των 57 συνανθρώπων μας στα Τέμπη, οι οποίοι καλύπτονται και προστατεύονται διαχρονικά από τον πέλεκυ της Δικαιοσύνης, με την ασπίδα των ΜΜΕ.
 
Τέλος, επειδή ο Πρωθυπουργός ζήτησε η δικαστική έρευνα να ανατρέξει και στο παρελθόν, δια της παρούσης μου υποβάλω συνημμένο το υπόμνημα που είχα καταθέσεθ την 13/09/2012, στον Οικονομικό Εισαγγελέα κ. Σπύρο Μουζακίτη (Σχετ. 1).

Με Εκτίμηση

Νίκος Νικολόπουλος
Πρόεδρος Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος

«Σχετ. 1»

Προς τον Οικονομικό Εισαγγελέα κ. Σπύρο Μουζακίτη
 

Αξιότιμε κύριε Εισαγγελέα
 
Ανταποκρινόμενος στην κλήση σας να καταθέσω για τα σκάνδαλα που έχουν συντελεσθεί, και συντελούνται ακόμη, στον πολύπαθο ΟΣΕ, ιδιαιτέρως στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σας γνωρίζω τα εξής:
 Τα έργα εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη άρχισαν στο τέλος περίπου της δεκαετίας 1980-1990 και έκτοτε, αν και παρήλθαν  δυο και πλέον δεκαετίες και «φαγώθηκαν»  Κοινοτικές χρηματοδοτήσεις τριών Κοινοτικών Πλαισίων Στήριξης και είμαστε στο 4ο Κοινοτικό Πλαίσιο, καθώς και  αντίστοιχες περίπου Εθνικές χρηματοδοτήσεις, δεν έγινε δυνατό να τελειώσει μια γραμμή πεντακοσίων περίπου χιλιομέτρων(!!!)… 
 Αυτό από μόνο του, αξιότιμε κύριε Εισαγγελέα, συνιστά ένα ακραίο φαινόμενο κακοδιαχείρισης και φτάνει, για να καταλάβει κανείς το μέγεθος του σκανδάλου και την έκταση της διασπάθισης Δημόσιου χρήματος. Το τραγικότερο δε είναι, ότι η διασπάθιση αυτή συνδυάστηκε και με ένα καλά οργανωμένο σχέδιο υπονόμευσης του ΟΣΕ από τους  «Εθνικούς εργολάβους», οι οποίοι έχουν σχεδόν μονοπωλήσει τα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, θυγατρικής του ΟΣΕ που εκτελεί από το 1996 τα συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. έργα του ΟΣΕ,προκειμένου να μη διακυβεύσουν τα συμφέροντά τους,δεδομένου ότι ένα σύγχρονο και αξιόπιστο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ισχυρός ανταγωνιστής των συμφέρόντων τους στα έργα των μεγάλων Οδικών Αξόνων, των οποίων την κατασκευή και εκμετάλλευση επίσης μονοπολούν. 
 Έτσι, ενώ αναλάμβαναν, μέσω «στημένων»  διαγωνισμών και με πολύ μικρές, τις περισσότερες φορές, εκπτώσεις, τα έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, δεν τα ολοκλήρωναν σχεδόν ποτέ, παρά τις συνεχείς παρατάσεις επί παρατάσεων και παρά την υπογραφή, με απ’ ευθείας ανάθεση, συμπληρωματικών συμβάσεων, πολλών εκατομμυρίων ευρώ, και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, πάνω στον οποίο θα στήριζε τη βιωσιμότητά του ο ΟΣΕ, εξακολουθεί, μετά από τόσα χρόνια, να παραμένει ένα ζητούμενο. 
Το πάρτυ αυτό της κακοδιαχείρισης 
και της σκανδαλώδους διασπάθισης Δημόσιου χρήματος άρχισε με την υπογραφή το 1987 των  Προγραμματικών συμβάσεων για την προμήθεια Τροχαίου Υλικού, με πρωταγωνιστή την Γερμανική εταιρεία Siemens. 
 Συνεχίστηκε με τα έργα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου και το έργο του Ψηφιακού Ραδιοδικτύου GSM-Rκαι έλαβε πρωτοφανείς διαστάσεις με τα έργα διπλασιασμού της γραμμής και εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου στον βασικό άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, όπου δρομολογήθηκαν τεράστια και πολυδάπανα έργα, ιδιαιτέρως στο ορεινό τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, με την κατασκευή σηράγγων πολλών χιλιομέτρων και πολύ μεγάλων σιδηροδρομικών γεφυρών. 
 Τα έργα αυτά απετέλεσαν την «μαύρη τρύπα», που καταπίνει αχόρταγα χρόνο και χρήμα και οδήγησε τον ΟΣΕ στην μεγαλύτερη επενδυτική τραγωδία και στην τεράστια καθυστέρηση του εκσυγχρονισμού  του δικτύου του. 
  Για χάρη τους, και προκειμένου να μην τεθεί σε  αμφισβήτηση η σκοπιμότητα κατασκευής τους, υπονομεύθηκε, με την αφαίρεση του τμήματος  Τιθορέα-Δομοκός από το συμβατικό αντικείμενο, το έργο της  Ηλεκτροκίνησης Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με τραγική συνέπεια να μην  έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι σήμερα, δέκα έξι ολόκληρα χρόνια(!!!) μετά την έναρξη της κατασκευής του(1996), και να έχουμε, με έξι όμως ολόκληρα χρόνια καθυστέρηση (2007 αντί του 2001), ηλεκτροκίνηση μόνο στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Λάρισα, ενώ το υπόλοιπο έργο απαξιώνεται συνεχώς με τις καθημερινές κλοπές των εναέριων καλωδίων, για την αποκατάσταση των οποίων θα απαιτηθούν είκοσι πέντε ακόμη  εκατομμύρια ευρώ(!!!) και δυο επί πλέον χρόνια(!!!) για την εκτέλεση του έργου, σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις της ΕΡΓΟΣΕ.  Δηλαδή, επαναλαμβάνουμε για να γίνει  πλήρως  κατανοητό ,  τα τεράστια και πολυδάπανα έργα στο ορεινό τμήμα Τιθορέα-Δομοκός απετέλεσαν την «μαύρη τρύπα» του ΟΣΕ και ταυτόχρονα «φλέβα χρυσού» για τους  «Εθνικούς εργολάβους» και τους συνεργάτες τους, για χάρη της οποίας υπονόμευσαν και απαξίωσαν το έργο της Ηλεκτροκίνησης, με  καταστρεπτικές συνέπειες για όλο το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη και για τη βιωσιμότητα του ίδιου του ΟΣΕ, αφού πέρα από τον πακτωλό χρημάτων που ξοδεύτηκαν και εξακολουθούν να ξοδεύονται, η ζωτικής σημασίας για την εκμετάλλευση του ΟΣΕ λειτουργία της Ηλεκτροκίνησης, σ’ ολόκληρο τον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, υπολογίζεται, ότι  θα γίνει πραγματικότητα το 2014(;), δέκα οκτώ ολόκληρα χρόνια(!!!) μετά την έναρξη κατασκευής του έργου(1996), αντί των πέντε χρόνων(2001), που προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση(852/1996).
  Αν αυτό δεν είναι σκάνδαλο, τότε ποιο είναι;   
 Σημειώνουμε, επίσης, ότι, λόγω της μη αποπεράτησης του εν λόγω έργου, υπάρχει πλέον μεγάλος κίνδυνος να ζητηθείη επιστροφή Κοινοτικών χρηματοδοτήσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.
   Αξιότιμε κύριε Εισαγγελέα, στα έργα του ορεινού τμήματος Τιθορέα-Δομοκός έγιναν τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία του ΟΣΕ, με προεξάρχοντα τα έργα στις δυο μεγάλες σήραγγες του Καλλιδρόμου και της Όθρυος, στα οποία έχουν συμβεί «τέρατα και σημεία», αλλά η ομπρέλλα προστασίας του διεφθαρμένου συστήματος της διαπλοκής κλείνει στόματα, διαφθείρει συνειδήσεις και εμποδίζει τη δικαστική διερεύνηση των σχετικών καταγγελιών και την τιμωρία των ενόχων. 
  Πολύ φοβούμαστε, ότι, αν δεν υπάρξουν Δικαστικοί Λειτουργοί, που θα πάρουν πάνω τους την υπόθεση, θα επέλθει, αργά ή γρήγορα, κι εδώ ο πλήρης ενταφιασμός αυτών των τεράστιων σκανδάλων, όπως συνέβη με το μεγάλο σκάνδαλο της Siemens, πτυχές του οποίου, όπως αναφέρουμε παραπάνω, αφορούν και τον ΟΣΕ (Προαστιακός, Προγραμματικές Συμφωνίες και έργο του Ψηφιακού Ραδιοδικτύου GSM-R). 
 Από την πλευρά μου, αξιότιμε κύριε Εισαγγελέα, ως Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου, μόλις έλαβα γνώση των σχετικών καταγγελιών και στοιχείων, με επανειλημμένες Ερωτήσεις μου, στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, έθεσα υπόψη των αρμοδίων Υπουργών τα όσα σκανδαλώδη και αξιόποινα συνέβαιναν και εξακολουθούν να συμβαίνουν στα παραπάνω έργα, πλην όμως δεν έλαβα επαρκείς απαντήσεις, ενώ πολλά από τα ερωτήματά μου δεν απαντήθηκαν και δεν μου δόθηκαν τα στοιχεία που ζητούσα. 
 Οι Ερωτήσεις & Α.Κ.Ε., τις οποίες σας επισυνάπτω, προκειμένου να λάβετε γνώση, αλλά και ν’ αποτελέσουν αναπόσπαστο μέρος της κατάθεσής μου, είναι: α)  Ερώτηση & Α.Κ.Ε με αριθμό 19200/938/11-7-2011 β) Ερώτηση & Α.Κ.Ε με αριθμό 5952/674/22-2-2012 γ) Ερώτηση & Α.Κ.Ε με αριθμό 6072/679/24-2-2012 δ) Ερώτηση & Α.Κ.Ε με αριθμό572/31/31-7-2012.
   Θέτω, επίσης, υπόψη σας, ότι για τα σκάνδαλα των έργων των σηράγγων του Καλλιδρόμου και της Όθρυος μπορείτε, αξιότιμε κύριε Εισαγγελέα, να πληροφορηθείτε από τον κ. Γιάννη Μάλλιο, υπεύθυνο του Μελετητικού Γραφείου, από το οποίο ξεκίνησαν οι σχετικές καταγγελίες, αλλά και από τη δημοσιογράφο Αριστέα Μπουγάτσου, η οποία με δημοσιεύματά της στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» αναφέρθηκε στα εν λόγω σκάνδαλα, όπως και στο σκάνδαλο του Προαστιακού.
 
13 Σεπτεμβρίου 2012
 
Με τιμή

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Ανεξάρτητος Βουλευτής Ν. Αχαΐας 
 
Συνημμένα:  α) Ερώτηση & Α.Κ.Ε με αριθμό 19200/938/11-7-2011
                       β) Ερώτηση & Α.Κ.Ε με αριθμό 5952/674/22-2-2012
                       γ) Ερώτηση & Α.Κ.Ε με αριθμό 6072/679/24-2-2012
                       δ) Ερώτηση & Α.Κ.Ε με αριθμό572/31/31-7-2012

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}