Οι μικροέμποροι υπεραυτοκινήτων, τα μπουζούκια και το ξέπλυμα

Οι μικροέμποροι υπεραυτοκινήτων, τα μπουζούκια και το ξέπλυμα
71 / 100

«Η Ελλάδα έχει τους περισσότερους εμπόρους αυτοκινήτων από κάθε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα» αναφέρουν κύκλοι της αγοράς αυτοκινήτου…και αυτή είναι η πραγματικότητα. Αναλογικά με τον πληθυσμό της χώρας μας και δυσανάλογα με τα νούμερα πωλήσεων, στην Ελλάδα «επιχειρούν» χιλιάδες μικροέμποροι αυτοκινήτων.

Κάποιοι χωρίς καμία νομική υπόσταση αλλά εισάγοντας αυτοκίνητα για τρίτους ως ιδιώτες και άλλοι ιδρύοντας μία εταιρεία σε χώρα της Ε.Ε., χωρίς καμία τοπική δραστηριότητα. Ολοι τους αναλαμβάνουν να φέρνουν αυτοκίνητα από Γερμανία, Σερβία, Βουλγαρία κλπ. τα οποία βρίσκουν τους τρόπους να τα ταξινομούν στην Ελλάδα (βγάζουν πινακίδες). Τα κονέ γίνονται συνήθως σε γνωστά μπαρ-εστιατόρια της Αθήνας και στα πρώτα τραπέζια πίστα, τα οποία είναι «γεμάτα από εμπόρους αυτοκινήτων», όπως μας έλεγε θαμώνας.

Η οικονομική κρίση που πέρασε η χώρα μας, έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο κενό στη διάθεση τέτοιων πολυτελών, μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφού οι πωλήσεις τους, επί μία δεκαετία, ήταν σχεδόν μηδενικές.

Εκεί αναλαμβάνουν οι μικροέμποροι που καταφέρνουν και παίρνουν την παραγγελία, συνήθως ξημερώματα μεταξύ σαμπάνιας και ντουζίνας λουλουδιών και φέρνουν το πολυτελές αυτοκίνητο που επιθυμεί ο πελάτης – θαμώνας.

Τα κέρδη τους τεράστιο (και σε μεγάλο ποσοστό «μαύρο») ανά αυτοκίνητο. Μάλιστα το κέρδος αυτό πολλαπλασιάζεται αν ο πελάτης πληρώσει μετρητά «ώστε να γίνει καλύτερο deal». Φυσικά το συνοδευόμενο τιμολόγιο αναφέρει πολύ χαμηλότερα ποσά, ενώ η μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50% που ισχύει για τα υβριδικά και ο μηδενισμός του για τα ηλεκτρικά, κάνουν πολλές φορές αυτή την αγορά μεγάλη «ευκαιρία».

231213212231 ELAS FPA I8

Ένα από τα αυτοκίνητα που κατάσχεσαι η Οικονομική Αστυνομία. Μια BMW i8 που λόγω υβριδικού συστήματος έχει μειωμένο τέλος ταξινόμησης κατά την έκδοση Ελληνικών πινακίδων. Χαρακτηριστικό το πλαίσιο της πινακίδας που αναφέρει Γερμανό έμπορο.

Τώρα, την πραγματική κατάσταση του αυτοκινήτου, δηλαδή το πόσα πραγματικά χιλιόμετρα έχει και γενικότερα το «ιατρικό» ιστορικό του εισαγόμενου-ευκαιρία, δεν μπορεί κάποιος εύκολα να τα γνωρίζει. Αλλά αυτά όμως είναι περιττά, αφού «έχουμε πιει μαζί του και ένα κρασί και έχει αγοράσει και ο γιός του (τάδε) από αυτόν και είναι οκ το παιδί».

Το αποτέλεσμα όλης αυτής της παραεισαγωγής είναι το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από τη μη καταβολή ΦΠΑ, αφού ο συγκεκριμένος φόρος πληρώνεται μία φορά -κατά την πρώτη πώληση του αυτοκινήτου εντός της Ε.Ε. – ενώ οι εγχώριες οργανωμένες και νόμιμες επιχειρήσεις, διαθέτουν κάθετες μονάδες, εργαζόμενους, πιστοποιήσεις κλπ., να πλήττονται οικονομικά.

Η παραπάνω πρακτική της «αθόρυβης» εισαγωγής ακριβών και πολυτελών αυτοκινήτων έχει χρησιμοποιηθεί και για ξέπλυμα χρήματος από παράνομες δραστηριότητες. Σχετικά εξετάζεται από την Οικονομική Αστυνομία και η πρόσφατη υπόθεση με το ΦΠΑ και τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που εισέπρατταν τα μέλη του κυκλώματος από παράνομες επιστροφές και τις επιστρεπτέες προκαταβολές.

ΠΗΓΗ