Οι απίστευτες ερωτήσεις των Ελλήνων στον ψηφιακό βοηθό του Gov.gr

 23/02/2024    09 : 47 : 49
ai
68 / 100

Η Ελλάδα έγινε πρόσφατα η πρώτη χώρα της Ε.Ε., η οποία εισάγει την παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative AI) στο Δημόσιο, για την εξυπηρέτηση και διευκόλυνση των πολιτών. Στη «συνάντησή» τους με το mAIgov, οι Έλληνες βρήκαν την ευκαιρία να λύσουν πραγματικές απορίες, αλλά και να… τρολάρουν.

Από το ereportaz.gr

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει το ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αριθμός των ερωτήσεων που δέχθηκε το πρώτο τριήμερο ο «Ψηφιακός Βοηθός» του gov.gr ήταν 63.000, εκ των οποίων οι 56.900 αναγνωρίσθηκαν ως μη-τρολ ερωτήσεις.

Από αυτές, το ποσοστό διαλόγων (διευκρίνιση πάνω στην πρώτη απάντηση) έφτασε στο 30%, αφού αφορούσε περίπου 17.000 περιπτώσεις. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα πως το 70% (39.900) έλαβε αυτό που έψαχνε με την πρώτη απάντηση.

Ο συνολικός αριθμός αξιολογήσεων απαντήσεων ήταν 1.714, δηλαδή το 2,7% στις 63.000 ερωτήσεις. Οι θετικές αξιολογήσεις ήταν 1.334, δηλαδή ποσοστό 78%.

ο mAigov Beta παρέχει -αυτή τη στιγμή- τη δυνατότητα εξυπηρέτησης έως 240 συνομιλιών στα ελληνικά ανά λεπτό. O χρόνος αλληλεπίδρασης κάθε πολίτη με το σύστημα δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά ανά συνεδρία. Με στόχο να διασφαλιστεί μια καλή εμπειρία για τον χρήστη, αλλά και η διαθεσιμότητα της υπηρεσίας για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, ειδικά το πρώτο διάστημα όπου αναμένεται αυξημένο ενδιαφέρον, το σύστημα του mAigov περιλαμβάνει εξειδικευμένο μηχανισμό αναμονής (queueing). Μόλις καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός ταυτόχρονων εξυπηρετούμενων χρηστών, ο αμέσως επόμενος οδηγείται σε ουρά αναμονής μέχρι να μπορέσει να εξυπηρετηθεί.

Οι σοβαρές ερωτήσεις

«Πώς μπορώ να βγάλω ταυτότητα;», «Πώς μπορώ να εκδώσω οικογενειακό πιστοποιητικό;», «Ο γιος μου γεννήθηκε το 2010, δικαιούται youth pass»; είναι ορισμένα από τα ερωτήματα στα οποία καλείται να απαντά ο πρώτος «Ψηφιακός Βοηθός».

Ακόμη και σε πιο ιδιαίτερες ερωτήσεις μπορεί να ανταποκριθεί και να απαντήσει, όπως «ακούω τον γείτονά μου στο διπλανό διαμέρισμα, φοβάμαι ότι μπορεί να κακοποιεί τον σκύλο του».

Σχετικά με τις συνδυαστικές ερωτήσεις.

– Γειά σου, πώς σε λένε;

– Δούλεψα για πρώτη μου φορά αυτό τον χρόνο. Πού μπορώ να βρω τα ένσημά μου;

«Μπορείτε να βρείτε τα ένσημά σας μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας “Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης” του ΕΦΚΑ. Θα χρειαστεί να έχετε εγγραφεί και να έχετε ενεργοποιήσει τον προσωπικό σας λογαριασμό στην ηλεκτρονική πύλη του ΕΦΚΑ. Μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ για περισσότερες πληροφορίες. Πηγή: https://www.efka.gov.gr/el/online-services/atomikos-logariasmos-asfalisis».

– Τι είναι το Ατομικό Βιβλιάριο Υγείας;

– Τι δικαιολογητικά χρειάζονται για έκδοση Ατομικού Βιβλιαρίου Υγείας;

«Για την έκδοση Ατομικού Βιβλιαρίου Υγείας για ενήλικες, χρειάζεστε τα εξής δικαιολογητικά: 1. Αίτηση που συμπληρώνεται και υπογράφεται από τον ενδιαφερόμενο. 2. Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου. 3. Πρόσφατη έγχρωμη φωτογραφία διαστάσεων 4×6 εκατοστά. 4. Πιστοποιητικό υγείας από ιατρό, το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει τα αποτελέσματα των απαραίτητων εξετάσεων που ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία».

Φυσικά, δεν έλειψαν και οι «περίεργες» ερωτήσεις, στις οποίες επίσης το σύστημα απάντησε ανάλογα. Οι πιο χαρακτηριστικές ήταν:

Πόσο θα έρθει το ΑΓΙΑΞ-ΑΕΚ σήμερα;

«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να παρέχω πληροφορίες ή προβλέψεις για αθλητικά γεγονότα. Παρακαλώ ανατρέξτε σε επίσημες αθλητικές πηγές για τις πληροφορίες που χρειάζεστε».

Πώς να βρω κοπέλα;

«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να σας βοηθήσω με αυτό το θέμα. Είμαι εδώ για να παρέχω πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες της Ελληνικής Κυβέρνησης».

Πιστεύεις πως υπάρχει Θεός;

«Λυπάμαι, αλλά ως Τεχνητή Νοημοσύνη, δεν έχω την ικανότητα να έχω προσωπικές

πεποιθήσεις ή απόψεις. Είμαι εδώ για να παρέχω πληροφορίες σχετικά με την Ελληνική Κυβέρνηση και τις διαδικασίες της».

Πού έχει τα καλύτερα σουβλάκια στην Αθήνα;

«Λυπάμαι, αλλά δεν μπορώ να παρέχω πληροφορίες ή συστάσεις για εστιατόρια ή

τρόφιμα. Η εξουσιοδότησή μου περιορίζεται στην παροχή πληροφοριών σχετικά με

τις υπηρεσίες και τις διαδικασίες της Ελληνικής Κυβέρνησης».

Τα θέματα που ρώτησαν οι χρήστες

Τα κύρια θέματα των ερωτήσεων
Γύρω από την ταυτότητα ήταν οι περισσότερες ερωτήσεις που δέχθηκε αυτό το διάστημα ο «Ψηφιακός Βοηθός» του gov.gr, καθώς αφορούσε το 15,17% των περιπτώσεων και η νέα ταυτότητα το 12,07%.

Τα άλλα θέματα ήταν:

Προσωπικός αριθμός πολίτη 9,66%

Διαβατήριο 7,93%

Συνταξιοδότηση 7,93%

Τέλη κυκλοφορίας 7,93%

Υπεύθυνη δήλωση 7,24%

Επίδομα θέρμανσης 5,52%

Έκδοση νέας ταυτότητας 5,17%

Μεταβίβαση αυτοκινήτου 4,48%

Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης 4,48%

Έκδοση ταυτότητας 4,14%

Εξουσιοδότηση 4,14%

Πιστοποιητικό γέννησης 4,14%

Για μια νέα εποχή έκανε λόγο ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.

Σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφερε συγκεκριμένα: «Η εξαιρετική δουλειά που έγινε με την υλοποίηση του gov.gr και τη συγκέντρωση των ψηφιακών υπηρεσιών του Δημοσίου σ’ ένα μόνο σημείο, ήρθε η ώρα να περάσει σε νέα εποχή.

Αξιοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη εισάγοντάς την για πρώτη φορά στο Ελληνικό Δημόσιο, καθιερώνοντας έναν πραγματικό βοηθό για τον πολίτη.

Έναν ψηφιακό βοηθό, ο οποίος ακούει εφόσον ο πολίτης ρωτήσει με φωνητική εντολή και διαβάζει εφόσον ο πολίτης του γράψει την ερώτηση που έχει να κάνει. Ο ‘’βοηθός”, που τον ονομάσαμε mAIgov, κάνει έρευνα στο περιεχόμενο των ψηφιακών υπηρεσιών και του υλικού που υπάρχει στο gov.gr, καθώς και στο Μητρώο Διαδικασιών ΜΙΤΟS. Έτσι, σε ελάχιστα δευτερόλεπτα απαντά στον πολίτη, παραπέμποντάς τον και σε link προκειμένου να εξυπηρετηθεί περαιτέρω».

Και ο κ. Παπαστεργίου πρόσθεσε: «Από την πρώτη ημέρα, δεκάδες χιλιάδες πολίτες ενδιαφέρθηκαν να μπουν στην πλατφόρμα και να δοκιμάσουν τη νέα δυνατότητα, που σκοπεύουμε να εξελίξουμε περαιτέρω. Σε λίγο καιρό, θα δείτε ακόμη περισσότερες εφαρμογές και εργαλεία εξυπηρέτησης για τον πολίτη στο gov.gr. Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι μια τεχνολογία στην οποία ο πρωθυπουργός δίνει μεγάλη έμφαση. Να είστε σίγουροι ότι η χρήση της θα γίνεται πάντοτε με απόλυτο σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα των πολιτών».

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #5dacee;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 450px;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}